KTM 1050/1090/1190/1290 Adventure Topic, Op eenzame hoogte.

Hoi allemaal,
ik ga jullie misschien wat vragen wat al eens is gepasseerd ,maar ik kan het zo 1,2,3, niet terug vinden.
Heeft iemand van jullie al op zijn SAS de gespaakte velgen van KTM geprobeerd?
Ik wil begin Juni naar de Pyreneeën en denk erover om toch met gespaakte wielen offroad te gaan.
Wat denken jullie?
 
Hier ook 2.00m.

Ik verwijder straks sowieso de rubbers in de voetsteunen, dat scheelt alweer 1,5 cm.
Volgens mij zijn de rally steps niet lager 🤔 groter qua platform, maar ook lager?
Dan zou je eens kunnen kijken voor die van SW Motech, de ION type.

Check ook even de risers, die kan je 180 graden draaien. Standaard staan ze afgesteld op dichtbij, ff omdraaien dus.
Op de 1090R had ik ook nog Rox bar back risers. Erg prettig, het stuur komt wat hoger en iets verder bij je vandaan te staan.

Het zadel ben ik nog net helemaal over uit. Sowieso vind ik het R zadel iets te krap, weinig bewegingsvrijheid.
Ik heb proefgezeten op het hoge Ergo zadel in de hoge stand, dan zit je echt veel te hoog naar mijn idee.
Gek genoeg vond ik een standaard S zadel best prettig zitten, dus wellicht kan ik zoiets tzt van iemand overnemen?

Hebben jullie trouwens de nieuwe bagage-lijn voor de 1290 al gezien?
Zit mooi spul tussen, die soft bags bijvoorbeeld. Of de vario topkoffer.
Ik heb nog de ongebruikte standaardzadels van mijn 1290 SAS van 2017…
passen die op het nieuwe model ?
 
Ja maar 2000 km rijden in 9 maanden tijd. Dan gaat er sowiese iets niet goed toch?

Maar zonder dollen zou gewoon voor oem gaan. Mijn Sas is van 2018 en rij nu met de 2e accu alweer 3 jaartjes rond dus die houd het best lang uit. Wel aan de druppellader als ik niet rij.
 
Ja maar 2000 km rijden in 9 maanden tijd. Dan gaat er sowiese iets niet goed toch?

Maar zonder dollen zou gewoon voor oem gaan. Mijn Sas is van 2018 en rij nu met de 2e accu alweer 3 jaartjes rond dus die houd het best lang uit. Wel aan de druppellader als ik niet rij.
Mijn motobatt zat er 4 jaar in, zonder een klap mis. yuasa is zonde geld.
 
Ook goede ervaringen met motobatt in de oude aprilia en nu meteen een nieuwe besteld.
Met 60 euro ook nog eens flink goedkoper als de te snel falende yuasa.
 
  • Leuk
Waarderingen: zen
Ik heb mijn SAS'21 uitgezet in de garage 16Okt en gisteren weer gestart.
zonder problemen, ik heb geen zadel verwarming geen handvaten verwarming, dus als jullie accu na 2wkn problemen op levert denk ik (als ervaren elektrieker) toch aan een lekstroom. het lijkt me raadzaam dat eerst weg te werken eer een nwe accu aan te schaffen, want die gaat het op de korte termijn ook weer begeven.
 
Hoi allemaal,
ik ga jullie misschien wat vragen wat al eens is gepasseerd ,maar ik kan het zo 1,2,3, niet terug vinden.
Heeft iemand van jullie al op zijn SAS de gespaakte velgen van KTM geprobeerd?
Ik wil begin Juni naar de Pyreneeën en denk erover om toch met gespaakte wielen offroad te gaan.
Wat denken jullie?
Niemand?
:z
 
Ik zoek nog een topkoffer voor mn 1290 sas uit 2017. Zon givi outback lijkt me wel wat. Wat zijn de ervaringen met montage van een niet oem koffer, is de montageplaat op de motor universeel genoeg om dit zonder aanpassingen te doen?
 
heb een 1050 gehad en daar gespaakte velgen in gezet gaat prima
ik ging alleen van 19/17 naar 21/18
dat was voorspatbord verhogen en een kleiner voortandwiel
 
Ik zoek nog een topkoffer voor mn 1290 sas uit 2017. Zon givi outback lijkt me wel wat. Wat zijn de ervaringen met montage van een niet oem koffer, is de montageplaat op de motor universeel genoeg om dit zonder aanpassingen te doen?
Zelfs voor een orinigele topkoffer moet er een adapterplaat op.
 
Ik heb mijn SAS'21 uitgezet in de garage 16Okt en gisteren weer gestart.
zonder problemen, ik heb geen zadel verwarming geen handvaten verwarming, dus als jullie accu na 2wkn problemen op levert denk ik (als ervaren elektrieker) toch aan een lekstroom. het lijkt me raadzaam dat eerst weg te werken eer een nwe accu aan te schaffen, want die gaat het op de korte termijn ook weer begeven.
Ik ga zeker meten maar met een rotte accu valt er weinig te meten En heb toch een nieuwe nodig. De yuasa is na 3 dagen aan de lader nog niet uit de dood opgestaan.
Was gewend dat bij een accu wissel altijd een vonkje te zien als je de pool contact liet maken maar dat was er toch ook weer niet.
Morgen accu binnen , beetje meten en gewoon km maken.
 
  • Leuk
Waarderingen: zen
Laten jullie de KTM 1290SAS echt ieder jaar een beurt geven? Ik heb afgelopen jaar erg weinig gereden zo'n 5d km.... Laatste beurt is een jaar geleden maar lijkt me overdreven om 'm nu alweer een beurt te geven of niet?
 
Tsja kan, ligt eraan of je nog in de garantieperiode zit. Dan moet je dat doen bij een erkende ktm dealer om daar aanspraak op te kunnen blijven maken. Zelf wacht ik ermee totdat de volgende 15k erop zit steeds maar dat haal ik meestal makkelijk binnen 12 maanden.
 
Tsja kan, ligt eraan of je nog in de garantieperiode zit. Dan moet je dat doen bij een erkende ktm dealer om daar aanspraak op te kunnen blijven maken. Zelf wacht ik ermee totdat de volgende 15k erop zit steeds maar dat haal ik meestal makkelijk binnen 12 maanden.
Tja ik moet/wil gewoon meer rijden, zat er vorig jaar niet in. Denk dat ik gewoon doorrij tot de 15k km er op zit. (En nee zit geen garantie meer op).
 
Het is wel raadzaam de koppelings- en remvloeistof niet te oud te laten worden.
Van weigerde remmen of een defecte ABS pomp wordt je niet blij.
 
Het is wel raadzaam de koppelings- en remvloeistof niet te oud te laten worden.
Van weigerde remmen of een defecte ABS pomp wordt je niet blij.
Defecte abs pompen worden veroorzaakt doordat de ABS nooit of zelden gebruikt word.
De Electromotor van de ABSS moet af en toe eens rond draaien en de kleppen dienen eens bedient te worden.
Dus onderhoud aan je ABS ..... laat dat ding eens werken.
 
Defecte abs pompen worden veroorzaakt doordat de ABS nooit of zelden gebruikt word.
De Electromotor van de ABSS moet af en toe eens rond draaien en de kleppen dienen eens bedient te worden.
Dus onderhoud aan je ABS ..... laat dat ding eens werken.
En als de ABS niet bedient wordt zit je met vervuilde vochtige vloeistof die voor problemen zorgt.
Daarom dat je vloeistoffen moet wisselen, tijdens/na de wissel wordt de ABS pomp aangesproken zodat al het oude vloeistof verdwenen is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan