KTM 1050/1090/1190/1290 Adventure Topic, Op eenzame hoogte.

Conti Trail attack 3 nieuw er op gelegd viel het al gelijk op dat het sturen een stuk minder is geworden erg loom en traag.
Terwijl ik van een versleten Pirelli trail 2 afkom.
Die gaat er achter in elk geval achter weer op , voor niet teveel problemen met slingering (Brazilië herkomst)
 
J
Conti Trail attack 3 nieuw er op gelegd viel het al gelijk op dat het sturen een stuk minder is geworden erg loom en traag.
Terwijl ik van een versleten Pirelli trail 2 afkom.
Die gaat er achter in elk geval achter weer op , voor niet teveel problemen met slingering (Brazilië herkomst)
Je had er beter een road attack 3 op gelegd. (Of 4)
Betere handling en hij gaat langer mee bij sportief rijden.
M'n trail attack 3 ging 3700km mee achter .
De road attack 3 ging 5500km mee en slipte veel minder door bij nat weer. (En ook minder slippen bij warm weer)
 
Road attack word niet in 21 inch gemaakt
De trail attack haalde makelijk 8000 plus altijd met 2 personen zonder echt vierkant te worden geen problemen dus
 
Conti Trail attack 3 nieuw er op gelegd viel het al gelijk op dat het sturen een stuk minder is geworden erg loom en traag.
Terwijl ik van een versleten Pirelli trail 2 afkom.
Die gaat er achter in elk geval achter weer op , voor niet teveel problemen met slingering (Brazilië herkomst)
Wel gek dat je dit zo ervaart!
Ik kwam ook van Pirelli’s af en vond/vind de Conti’s juist lichter en sneller sturen. Op het nerveuze af. Dat wordt ook bevestigd door de testers.

Zijn jouw banden wel goed gemonteerd?
 
Ik monteer de banden zelf..
Op het duitse forum worden de conti ook omschreven zoals ik het benoemde zelfs andere type in de banden test zelfde

het is echt heel opvallend hoe het minder snel omgooien van de motor ging.
En voor de duidelijkheid ik heb geen last van een schaamrandje op de band
 
Dat is fijn om te horen. Had al even op youtube gekeken, maar het viel me op dat in vrijwel elk 1290 SAS filmpje dit niet gedaan wordt. Allemaal prutsers dus :P

Bekijk bijlage 1746269

De achterband was zo vierkant dat het wiel gewoon rechtop bleef staan. Kan niet wachten om weer te rijden, nu met goede banden.
Ach, je kan na 4 versleten banden van je motor een nieuwe set onder de auto leggen.
 
Hier komen de pirellis er echt niet meer op. Binnen 5000km achterband vierkant en de voorband versleten. Dat is echt niet oké
 
Heb er ook conti road attacks onder gelegd. Ben wel van het sturen en wil veel grip in de bochten. Nu nog mooi weer :)
 
dan word het tijd dat je in de bocht gas geeft...
Ik kom af en toe de bocht op 1 wiel uit op hellingshoek en toch vierkante banden.
Verhouding tussen rechte wegen en bochten is belangrijk.
Ik heb ongeveer 11-14 bochten in mn woonwerk verkeer van 32km.
Zelfs al neem ik die bochten aan circuit snelheden (meestal is het te druk daarvoor) dan nog worden de banden vierkant.
En er zijn maar 4 mooie (langere) bochten waarbij dat er regelmatig zo'n suffe koekblik voor me rijdt.
 
Ik heb een paar setjes SC2's versleten en ze vlakken gewoon erg af, komt natuurlijk doordat er weinig bochten zijn in NL, maar andere merken houden hun vorm beter. Heb nu de RA3 eronder en die blijft mooier rond en stuurt net even wat scherper, zeker nu ze halverwege zijn.

Maargoed, banden..... ieder z'n ding :+
 
dan word het tijd dat je in de bocht gas geeft...
Dat gaat helaas niet zo makkelijk als een groot gedeelte van je km woon-werkverkeer is. Weinig bochten op een snelweg of provinciale weg....
Dus voor mijn doeleinde zijn ze waardeloos.
 
Ik kom af en toe de bocht op 1 wiel uit op hellingshoek en toch vierkante banden.
Verhouding tussen rechte wegen en bochten is belangrijk.
Ik heb ongeveer 11-14 bochten in mn woonwerk verkeer van 32km.
Zelfs al neem ik die bochten aan circuit snelheden (meestal is het te druk daarvoor) dan nog worden de banden vierkant.
En er zijn maar 4 mooie (langere) bochten waarbij dat er regelmatig zo'n suffe koekblik voor me rijdt.

Dat heb ik eigenlijk altijd dat er zo'n koekblik voor je sukkelt met 60 door een mooie bocht terwijl je er zelf met 100+ doorheen wilt knallen.
Voorbeeld: De eerste bocht van de A9 als je vanaf Utrecht komt via de A2 bij het Fletcher Hotel. Gaat iedereen altijd vol in de ankers maar je kan hem makkelijk met 120 pakken.
Na de bocht zijn ze dan ook allemaal spontaan hun gaspedaal kwijt wat resulteert in een file omdat verderop er een rijstrook afgaat en men dus moet ritsen.... (risten kunnen ze niet in NL, je moet namelijk op het gas de hele strook gebruiken en ergens aan het einde een plekje zoeken zo blijft de doorstroming het beste).
 
Dat heb ik eigenlijk altijd dat er zo'n koekblik voor je sukkelt met 60 door een mooie bocht terwijl je er zelf met 100+ doorheen wilt knallen.
Voorbeeld: De eerste bocht van de A9 als je vanaf Utrecht komt via de A2 bij het Fletcher Hotel. Gaat iedereen altijd vol in de ankers maar je kan hem makkelijk met 120 pakken.
Na de bocht zijn ze dan ook allemaal spontaan hun gaspedaal kwijt wat resulteert in een file omdat verderop er een rijstrook afgaat en men dus moet ritsen.... (risten kunnen ze niet in NL, je moet namelijk op het gas de hele strook gebruiken en ergens aan het einde een plekje zoeken zo blijft de doorstroming het beste).
ritsen kunnen ze nergens. In België is het niet veel beter... Maar het voordeel daarvan is dat je bijna altijd een open rijstrook hebt als er wegenwerken zijn tot aan de werken. Om een of andere reden wil iedereen in de file gaan staan en niet rijden tot het einde.
 
Dan laat je je toch ruim voor de bocht al een eindje afzakken?

Timing is alles.

Weet niet of jij wel eens in de Randstad rijd tijdens de spits maar die ruimte is er niet. Elk gat duiken die koekblikken tussen van zowel links als rechts.
 
Neen, ik mijd de 'Randstad' als de pest.
En alles boven Zeeland of Mechelen, for that matter.
 
Dan laat je je toch ruim voor de bocht al een eindje afzakken?

Timing is alles.
Dan kloot je de weggebruikers achter je.
En moet je in de remmen omdat je na de bocht 40+km/u(of meer) sneller rijdt dan de persoon die voor je reed.
Die truc werkt bij kortere bochten maar bij langere bochten moet je dan al snel meer dan 100m afzakken.
 
Ik heb nu twee maanden mijn 1290 SAS uit 2017. Ik krijg er nog niet helemaal het fijne gevoel bij. Veel gezeur met storingen. Stuurslot wat er bij lage temperaturen niet helemaal af gaat waardoor ik een vier keer knipperend lampje op het dashboard krijg en hij niet wil starten. Dealer kon niks vinden maar rekent wel lekker uurloon door. Vanochtend een killswitch melding die aan bleef en dus kon ik niet eens onderweg naar mijn werk. Wat aan de bedrading frotten bij de tank en hij startte weer. Ik krijg nog niet helemaal het premium gevoel en het ding geeft me geen vertrouwen. Dit soort gezeik had ik met mijn oude BMW 1100 nooit ;-) Die heb ik dus alvast maar terug gekocht. We gaan zien of de KTM blijft maar als het zo door gaat dan staat hij snel weer te koop.
 
O ja... ook rare onhebbelijkheden zoals verhoogd stationair als je hem in de versnelling hebt staan bij een stoplicht en met twee vingers de koppeling in houdt. Als je al je vingers er op doet en hem tot de handle trekt dan loopt hij wel normaal stationair. Je kan het wel wegstellen maar dan grijpt te hevel veel te laat aan. Hebben meer mensen dit? Hoort dit zo? Ik vind het super irritant.
 
ja dat doet mijn 1190 ook, waarschijnlijk om afslaan te voorkopen of weg te rijden zonder gas erop. korte hendel monteren als je graag alleen twee vingers gebruikt, dan kan je hem verder intrekken :t

Verder wel irritante probleempjes inderdaad
 
O ja... ook rare onhebbelijkheden zoals verhoogd stationair als je hem in de versnelling hebt staan bij een stoplicht en met twee vingers de koppeling in houdt. Als je al je vingers er op doet en hem tot de handle trekt dan loopt hij wel normaal stationair. Je kan het wel wegstellen maar dan grijpt te hevel veel te laat aan. Hebben meer mensen dit? Hoort dit zo? Ik vind het super irritant.
Hoort zo.
 
Ik heb nu twee maanden mijn 1290 SAS uit 2017. Ik krijg er nog niet helemaal het fijne gevoel bij. Veel gezeur met storingen. Stuurslot wat er bij lage temperaturen niet helemaal af gaat waardoor ik een vier keer knipperend lampje op het dashboard krijg en hij niet wil starten. Dealer kon niks vinden maar rekent wel lekker uurloon door. Vanochtend een killswitch melding die aan bleef en dus kon ik niet eens onderweg naar mijn werk. Wat aan de bedrading frotten bij de tank en hij startte weer. Ik krijg nog niet helemaal het premium gevoel en het ding geeft me geen vertrouwen. Dit soort gezeik had ik met mijn oude BMW 1100 nooit ;-) Die heb ik dus alvast maar terug gekocht. We gaan zien of de KTM blijft maar als het zo door gaat dan staat hij snel weer te koop.
Dan moet je eens een BMW uit 2017 kopen, daar zal je ook problemen mee hebben die je nooit met je 1100 gehad hebt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan