KTM 1050/1090/1190/1290 Adventure Topic, Op eenzame hoogte.

mwah, zoveel kilometers pak je niet op een dag hoor, meestal anderhalve tank als er niet afgevlagd wordt. Banden zijn waarschijnlijk net zo duur :+
 
Ik zie hier al wat doscussie over de dempers van de 1290, ik ga zelf als het goed is volgende week mijn nieuwe 1290 s '23 ophalen en zit te twijfelen of een andere demper de moeite waard is.
De Akra kan weliswaar mooi zijn maar vindt de bijna €1500,- toch echt te veel en zit daarom ook naar die van SC project oid te kijken. (mochten er nog goede alternatieven zijn die voor het '21+ model passen hoor ik het graag)

Hebben een aantal mensen van jullie toevallig ook al ervaring met deze, en zo ja is het daadwerkelijk een ebter geluid of verschilt het weinig met stock? (DB killer's ben ik van plan er in te laten).

Bij voorbaat dank van de info
kijk eens naar een Wings uitlaat, top kwaliteit en zien er dikke prima uit, voor minder dan de helft van een Akra..
EXHAUSTS - WINGS EXHAUSTS
 
Op welke site bestellen jullie die fuel dongles? (Inclusief boutjes)Die zijn bijna overal uitverkocht..
 
Ik heb een 890 adventure r mee als leenfiets voor tijdens onderhoud. Leuk ding zeg! Je merkt wel een groot verschil in afwerking tov de 1290, lijkt allemaal wat goedkoper/plastic. Zonde, want het is niet bepaald een budget-fiets. Wel lekker vermogen, licht, rauw, wendbaar.
Mis wat koppel en hij is wat aan de kleine kant, maar dat is wellicht met zadels en aanpassingen te veranderen.

Waardeer de 1290 weer extra in ieder geval 🤗
Nieuwe kleurtjes van de '23 S en R bevallen me ook erg goed. Wordt wel tijd dat ktm een andere ontwerper laat meedenken, als je de snuit van de nieuwe ktms niet mooi vindt (zoals ik) vallen meteen bijna alle modellen af.
 

Bijlagen

  • IMG-20230704-WA0006.jpeg
    IMG-20230704-WA0006.jpeg
    421,8 KB · Weergaven: 53
Ik heb een 890 adventure r mee als leenfiets voor tijdens onderhoud. Leuk ding zeg! Je merkt wel een groot verschil in afwerking tov de 1290, lijkt allemaal wat goedkoper/plastic. Zonde, want het is niet bepaald een budget-fiets. Wel lekker vermogen, licht, rauw, wendbaar.
Mis wat koppel en hij is wat aan de kleine kant, maar dat is wellicht met zadels en aanpassingen te veranderen.

Waardeer de 1290 weer extra in ieder geval 🤗
Nieuwe kleurtjes van de '23 S en R bevallen me ook erg goed. Wordt wel tijd dat ktm een andere ontwerper laat meedenken, als je de snuit van de nieuwe ktms niet mooi vindt (zoals ik) vallen meteen bijna alle modellen af.

Dat is een S toch? Laag voorspatbord..
 
  • Leuk
Waarderingen: zen
Dag deelnemers aan dit topic. Even een voorstelpostje van mijn kant:

Dennis a.k.a. Longneck, wonend in het Noorden des Lands en sinds enige tijd weer wat actief op MF (oorspronkelijk account was aangemaakt in 2007).
6 weken geleden heb ik na 19 jaar en 3 maanden mijn Honda VTR-1000F uit 1997 ingeruild voor een KTM 1290 Super Adventure S uit 2019 (Zweedse import). Met mijn lengte van 2.06m was het niet meer vol te houden op de zeer betrouwbare Japanner en mocht/kon ik hem na bijna 90.000 plezierige kilometers van de hand doen.

Ik zal wellicht hier t.z.t. eens wat vragen posten of gewoon meelezen voor de ervaringen en gezelligheid.
 

Bijlagen

  • 347394339_184200607932379_8509464042652308774_n.jpg
    347394339_184200607932379_8509464042652308774_n.jpg
    85,7 KB · Weergaven: 51
Welkom!
Veel plezier met je nieuwe bike.
 
Laatst bewerkt:
Dag deelnemers aan dit topic. Even een voorstelpostje van mijn kant:

Dennis a.k.a. Longneck, wonend in het Noorden des Lands en sinds enige tijd weer wat actief op MF (oorspronkelijk account was aangemaakt in 2007).
6 weken geleden heb ik na 19 jaar en 3 maanden mijn Honda VTR-1000F uit 1997 ingeruild voor een KTM 1290 Super Adventure S uit 2019 (Zweedse import). Met mijn lengte van 2.06m was het niet meer vol te houden op de zeer betrouwbare Japanner en mocht/kon ik hem na bijna 90.000 plezierige kilometers van de hand doen.

Ik zal wellicht hier t.z.t. eens wat vragen posten of gewoon meelezen voor de ervaringen en gezelligheid.
Welkom.
Ik dacht dat het al lastig was met 1.95 mtr om een lekker passende motor te vinden. Kan me zo voorstellen dat het met 2.06 mtr nog lastiger is. Ik ben als eerste motor voor de 1090 gegaan vanwege de pasvorm zullen we maar zeggen. En daar heb ik zeker geen spijt van.
Ben benieuwd hoe jou de 1290 bevalt (voor het geval er een keer iets anders op het pad moet komen te staan :])
Veel leuke en veilige km's toegewenst.
 
Terug
Bovenaan Onderaan