KTM 1050/1090/1190/1290 Adventure Topic, Op eenzame hoogte.

Broodje aap verhaal met de hitte. en feul dongels , wat wel goed helpt is dat je de achterste uitlaatbocht een geisoleerde op zet.
Klopt deels, naar mijn mening. Het scheelt wel iets maar boven de 25 graden buitentemperatuur zit je toch weer weg te fikken. Rond de 20 graden is het wel ietsje beter.
 
Klopt deels, naar mijn mening. Het scheelt wel iets maar boven de 25 graden buitentemperatuur zit je toch weer weg te fikken. Rond de 20 graden is het wel ietsje beter.
Dat is exact hetzelfde als mijn ervaring, na mijn eerste rit gisteren met de dongles, vanaf 25gr.+ laat ik hem toch staan.

Heb nu een “carbon exhaust blanket wrap around” besteld van 60euro, eens zien of dat wat helpt.
 
Dat is exact hetzelfde als mijn ervaring, na mijn eerste rit gisteren met de dongles, vanaf 25gr.+ laat ik hem toch staan.

Heb nu een “carbon exhaust blanket wrap around” besteld van 60euro, eens zien of dat wat helpt.
De achterstebocht doet het meeste.
Feul dongels heeft iemand geroepen dat het heeft maar niets is minder waar.
 
Hey hoi, sinds kort ben ik opzoek naar een adventure (geen R) en twijfelde nog een beetje tussen de 1190 en 1290 (eerste type) maar ik denk dat mijn voorkeur gaat naar de 1290 ivm kleuren dash en cruise control. Jammer dat die alleen met spaakwielen op de R kwam in tegenstelling tot de 1190. Heeft iemand nog tips waar ik op moet letten of wat de must-have accessoires zijn? Bedoeling is om volgend jaar richting Noorwegen te gaan met af en toe een gravelpad maar een weekje Alpen met strak asfalt staat ook op de planning.

En heeft iemand een overzichtje van alle kleurschema's/bouwjaren van de 1290?
 
Heb je het zelf gemeten of komt jouw zelfverzekerdheid puur uit je karakter?
ik heb een laser meter inderdaad.
En rijdend tja dat zal inderdaad iets doen maar wie heeft er dan last van de koeling van de rijwind voel je toch helmaal niets meer.

het is puur als je bij het stoplicht staat.

jij hebt die modificatie duidelijk nog niet..
 
Hey hoi, sinds kort ben ik opzoek naar een adventure (geen R) en twijfelde nog een beetje tussen de 1190 en 1290 (eerste type) maar ik denk dat mijn voorkeur gaat naar de 1290 ivm kleuren dash en cruise control. Jammer dat die alleen met spaakwielen op de R kwam in tegenstelling tot de 1190. Heeft iemand nog tips waar ik op moet letten of wat de must-have accessoires zijn? Bedoeling is om volgend jaar richting Noorwegen te gaan met af en toe een gravelpad maar een weekje Alpen met strak asfalt staat ook op de planning.

En heeft iemand een overzichtje van alle kleurschema's/bouwjaren van de 1290?

Je kan bij KTM gewoon spaakwielen bestellen in de 17/19 inch maat :Y
 
juist rijdend bij temperaturen van 35+ wordt mijn enkel nog geroosterd, dat was voorheen meer 30+, maargoed, dat zijn mijn ervaringen. Meten heeft alleen zin als je dat tijdens het rijden doet, onbelast stationair draaien is heel iets anders dan onder belasting.

Dat gezegd hebbende; ik zou bij de volgende gewoon de lambda sondes laten zitten en lekker standaard houden, is toch net iets zuiniger en met een versnelling lager bokt ie ook niet.
 
ik heb een laser meter inderdaad.
En rijdend tja dat zal inderdaad iets doen maar wie heeft er dan last van de koeling van de rijwind voel je toch helmaal niets meer.

het is puur als je bij het stoplicht staat.

jij hebt die modificatie duidelijk nog niet..
Mooi dat je zo'n meter hebt, maar heb je 'm ook gebruikt om de temperaturen te meten voor en na installatie van de dongles?
Indien ja, zet hier even de resultaten neer.

Puur theoretisch: verbranding dichtbij het 'ideale' 14.7 mengsel geeft de hoogste verbrandingstemperatuur. Een een iets rijker mengsel geeft lagere temperaturen in de verbrandingskamer, dus lagere temperatuur in (het eerste deel van) de uitlaat en cilinderkop, lagere koelwater- en olietemperatuur.
Stel dat de uitlaatpijp de voornaamste bron van de vervelende hitte bij je rechterkuit is op onze motoren (waarom zou je anders een geïsoleerde pijp kopen), zouden dongles dus wel degelijk kunnen helpen.

Mogelijk krijgt de catalysator het iets warmer (?), die zit daar ook in de buurt, dus merk je daadwerkelijk iets van lagere uitlaat temp.... U zegt 't maar.
Ik ga het in ieder geval niet meten, ik heb geen laser meter en geen last van de warmte. Zelfs bij 40 graden in Zuid Frankrijk deed mijn thermo-laag z'n ding.
Ik vind de verbeterde gasrespons al de investering waard.
 
Heeft iemand nog een pillon seat liggen voor een 1190/1290van voor 2021, mag beschadigd zijn!
 
Pff duur jaartje.. ;(

Eerst de beurt van begin van het seizoen inclusief kettingset.
Dan halverwege het seizoen nieuwe banden.
En nu is het tijd voor de 30k beurt, uiteraard zijn mijn remschijven voor iets krom, dus nog een keertje 400 euro extra.

Voor het eerst een motor die ik verder dan 25k kilometers rijd, dus dan krijg je wat extra kosten, is wel goedkoper dan een nieuwe kopen ;)
 
Pff duur jaartje.. ;(

Eerst de beurt van begin van het seizoen inclusief kettingset.
Dan halverwege het seizoen nieuwe banden.
En nu is het tijd voor de 30k beurt, uiteraard zijn mijn remschijven voor iets krom, dus nog een keertje 400 euro extra.

Voor het eerst een motor die ik verder dan 25k kilometers rijd, dus dan krijg je wat extra kosten, is wel goedkoper dan een nieuwe kopen ;)
Was jouw kettingset al versleten voor de 30k km?
 
Ik heb een korte vraag, is er hier iemand die de SC project uitlaat heeft op een 1290 van '21 of nieuwer.
Ik zit namelijk te twijfelen of het de moeite waard is met de eur5 normen en als t mogelijk is wil ik hm ff horen voor ik zo'n 800,- er tegen aan gooi.
Dus mocht iemand hm hebben dan zou ik graag eens langs komen en ff kort kijken/luisteren of t voor mij de moeite waard is
 
Zojuist een 2023 Adventure S op marktplaats zien staan, zo te zien van een doorschuiver/handelaar. Deze heeft 1000km op de teller staan en aan de menu instellingen komt deze uit Duitsland. Is dit iets om te wantrouwen? Een nieuwe bij de dealer kost al gauw 2000,- meer en dan moet het tech-pack er nog.
 
Ex-demo/persmotor? (daardoor niet netjes ingereden), KTM Nederland die moeilijk kan gaan doen omdat het een NL motor is (zag laastst zoiets voorbij komen met een adventure die een lekke koppakking had en daardoor het blok in de stront had zitten).
 
Zojuist een 2023 Adventure S op marktplaats zien staan, zo te zien van een doorschuiver/handelaar. Deze heeft 1000km op de teller staan en aan de menu instellingen komt deze uit Duitsland. Is dit iets om te wantrouwen? Een nieuwe bij de dealer kost al gauw 2000,- meer en dan moet het tech-pack er nog.
Heb je een Link?
Alles wat ik zie staan is bij dealers. Duitse taal zegt niks. Paar klikjes in menu en je kiest een andere taal. Als het je wat lijkt gewoon bellen/kijken en vragen. Een demo van een dealer kan prima zijn. 2000,= onder nieuwprijs voor een demo kan best, zeker nu het zomerseizoen ten einde komt en ze graag van de demo’s af willen.
 
Een motor die van het buitenland komt heeft bij problemen in de garantie vaak problemen.

Dat is bij auto's ook niet beter coulance kan je al zowiezo vergeten.
Iemand had een electrobus in spanje gekocht accu viel er nog net in dat is een grote 2 maanden daarna electro motor kapot.
Ze doen niks nada nopes .. daarga je dan met je goedkoop gekochte auto.........
 
Ex-demo/persmotor? (daardoor niet netjes ingereden), KTM Nederland die moeilijk kan gaan doen omdat het een NL motor is (zag laastst zoiets voorbij komen met een adventure die een lekke koppakking had en daardoor het blok in de stront had zitten).
Je kijkt zonder inruil toch? Sdr via marktplaats? Molenaar sowieso 5% korting op nieuwprijs, bij Brouwer zwartebroek kan je ook offerte op laten stellen, is nooit adviesprijs. Krijg je ook korting op packs/accessoires. Beste deal is overjarig, maar dan moet ie wel beschikbaar zijn.
 
Ja de superduke staat in de verkoop, er zitten alleen aardig wat accessoires op waar ik niks voor krijg dus ik verkoop hem liever particulier met accessoires. Anders haal ik die eraf en moet ik alles los verkopen waar ik eigenlijk geen zin in heb. De dealers stunten nu met 2000,- korting en eigenlijk wil ik zonder inruil ook alle electronica pakketen erbij hebben voor de quickshifter en suspension pro.

Ik vind de kleuren van het 23 model (oranje subframe) wel stukken mooier dan de 21/22 kleuren schema vandaar dat ik kijk naar nieuw.




IMG_6007.png
 
Zojuist een 2023 Adventure S op marktplaats zien staan, zo te zien van een doorschuiver/handelaar. Deze heeft 1000km op de teller staan en aan de menu instellingen komt deze uit Duitsland. Is dit iets om te wantrouwen? Een nieuwe bij de dealer kost al gauw 2000,- meer en dan moet het tech-pack er nog.
Deze denk ik? ≥ Ktm Super Adventure 1290 S bj 2023 Tech Pack — Motoren | KTM — Marktplaats

Bekende verkoper, idd een liefhebber/handelaar die ze uit het buitenland haalt. Zijn hier op MF aardig wat lui die via hem een motor hebben gekocht (waaronder ik), alles prima in orde, zou er zo weer een motor kopen.

Je hebt standaard 2 jaar Europees dekkende fabrieksgarantie, dus mocht er wat mis gaan dan wordt dit netjes door je NL KTM Dealer opgelost (motor moet uiteraard wel dealer onderhouden worden, minimaal 1x per jaar).
 
Terug
Bovenaan Onderaan