Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Er komt sowieso iets moois in de garage!Ja de superduke staat in de verkoop, er zitten alleen aardig wat accessoires op waar ik niks voor krijg dus ik verkoop hem liever particulier met accessoires. Anders haal ik die eraf en moet ik alles los verkopen waar ik eigenlijk geen zin in heb. De dealers stunten nu met 2000,- korting en eigenlijk wil ik zonder inruil ook alle electronica pakketen erbij hebben voor de quickshifter en suspension pro.
Ik vind de kleuren van het 23 model (oranje subframe) wel stukken mooier dan de 21/22 kleuren schema vandaar dat ik kijk naar nieuw.
Bekijk bijlage 1918011
Iemand gekend met gelijkaardige slijtage van de voorste remschijven? (Zie foto) Ik vermoed kromme remschijven.
Bij het remmen aan trage snelheid voel ik een licht pulserend gevoel aan het stuur, bij hogere snelheden geen last van.
Voor de moment rijd ik er gewoon mee door aangezien het nog niet erg storend is en nog prima remt.
Adventure 1190, met 22.000km.
Ik heb precies hetzelfde momenteel met 29500km, laat ze wel vervangen, vind het erg irritant.Iemand gekend met gelijkaardige slijtage van de voorste remschijven? (Zie foto) Ik vermoed kromme remschijven.
Bij het remmen aan trage snelheid voel ik een licht pulserend gevoel aan het stuur, bij hogere snelheden geen last van.
Voor de moment rijd ik er gewoon mee door aangezien het nog niet erg storend is en nog prima remt.
Adventure 1190, met 22.000km.
Ik heb mijn OEM schijven vervangen voor Brembo’s omdat ze versleten waren. Mijn Brembo’s doen hetzelfde: beetje pulseren bij lage snelheid, niks te voelen bij hogere snelheid (>15 kmu). Ik heb besloten het te negeren..Iemand gekend met gelijkaardige slijtage van de voorste remschijven? (Zie foto) Ik vermoed kromme remschijven.
Bij het remmen aan trage snelheid voel ik een licht pulserend gevoel aan het stuur, bij hogere snelheden geen last van.
Voor de moment rijd ik er gewoon mee door aangezien het nog niet erg storend is en nog prima remt.
Adventure 1190, met 22.000km.
is ook wat ik zal doen, negeren, uiteindelijk went het wel. Zolang het niet verergerd uiteraard.Ik heb mijn OEM schijven vervangen voor Brembo’s omdat ze versleten waren. Mijn Brembo’s doen hetzelfde: beetje pulseren bij lage snelheid, niks te voelen bij hogere snelheid (>15 kmu). Ik heb besloten het te negeren..
genoeg lood om te gaan zeevissenIemand gekend met gelijkaardige slijtage van de voorste remschijven? (Zie foto) Ik vermoed kromme remschijven.
Bij het remmen aan trage snelheid voel ik een licht pulserend gevoel aan het stuur, bij hogere snelheden geen last van.
Voor de moment rijd ik er gewoon mee door aangezien het nog niet erg storend is en nog prima remt.
Adventure 1190, met 22.000km.
Is inderdaad wat aan de hoge kant... Ik zou de band 180gr draaien en opnieuw balancerengenoeg lood om te gaan zeevissen
Wat een verdrietig bericht, heel taai. Heb je op je werk geen last?Helaas heb ik besloten om te stoppen met motorrijden in verband met te veel last van de herrie in mijn kop als gevolg tinitus.
Had een reis naar Italië gepland, maar had afgelopen week na een half uur rijden al te veel last. Nieuwe helm en aangemeten oordoppen pas nog gekocht, maar haalt niet veel uit. Het is niet anders.
Met pijn in het hart heb ik dan ook mijn motor te koop gezet. Mocht iemand interesse hebben hoor ik het graag.
≥ KTM 1190 adventure full opties nieuwstaat! — Motoren | KTM — Marktplaats
Is inderdaad een besluit waar ik aardig beroerd van ben. Heb van mijn 19e tot nu 51 motor gereden. Laatste 18 jaar ging ik altijd een week samen met mijn maat naar de Dolomieten in september. Nu ook was de planning. Tegen beter weten in alles nog geregeld. Zelfs nog van de week nieuwe helm gekocht... Toen ik daarvan thuis kwam werd ik al weer gek van de ruis in mijn kop. Had nog geen uur gereden.Wat een verdrietig bericht, heel taai. Heb je op je werk geen last?
Nu overweeg ik dezelfde stap. Ik heb voor mijn KTM 1290 SAS van 2019 nog de Puig Lower Wind Deflectors gekocht en gemonteerd (die passen waarschijnlijk ook voor de 1190, want dezelfde bevestigingspunten??). Maar nog niet mee gereden (misschien vanmiddag). Hopelijk heb ik daarmee minder turbulentie. Naar het schijnt komt turbulentie niet altijd vanaf het scherm. Uiteraard heeft het invloed. Maar het kan ook een botsende luchtstroom zijn die vanaf de benen komt.Helaas heb ik besloten om te stoppen met motorrijden in verband met te veel last van de herrie in mijn kop als gevolg tinitus.
Had een reis naar Italië gepland, maar had afgelopen week na een half uur rijden al te veel last. Nieuwe helm en aangemeten oordoppen pas nog gekocht, maar haalt niet veel uit. Het is niet anders.
Met pijn in het hart heb ik dan ook mijn motor te koop gezet. Mocht iemand interesse hebben hoor ik het graag.
≥ KTM 1190 adventure full opties nieuwstaat! — Motoren | KTM — Marktplaats
Gebruik je al gehoorapparaten ? Bij mij helpt het echt tegen het suizen. Sterkte!Is inderdaad een besluit waar ik aardig beroerd van ben. Heb van mijn 19e tot nu 51 motor gereden. Laatste 18 jaar ging ik altijd een week samen met mijn maat naar de Dolomieten in september. Nu ook was de planning. Tegen beter weten in alles nog geregeld. Zelfs nog van de week nieuwe helm gekocht... Toen ik daarvan thuis kwam werd ik al weer gek van de ruis in mijn kop. Had nog geen uur gereden.
Ben tot de conclusie gekomen dat het zo niet langer gaat.
In het dagelijks leven gaat het redelijk, maar je wordt allergisch voor bepaalde geluiden. Het moet alleen niet erger worden en daar zit de angst.
Vroeger als jochie van 16 op de bouw begonnen en hele dagen staan boren, slijpen en hakken zonder gehoor bescherming.
Later in bedrijfsteller geweest van aggregaten, supermoto gereden met crosshelm en skibril. Allemaal zonder de juiste gehoorbescherming. De laatste jaren is er meer aandacht voor, maar nu is het kwaad al geschied. Wees allemaal voorzichtig is het advies dan ook!
KTM's zijn brute motoren, maar van windbescherming kunnen ze inderdaad helemaal niks. Heb ook op de 1290s gereden, die is nog beroerder dan de 1190adv.Nu overweeg ik dezelfde stap. Ik heb voor mijn KTM 1290 SAS van 2019 nog de Puig Lower Wind Deflectors gekocht en gemonteerd (die passen waarschijnlijk ook voor de 1190, want dezelfde bevestigingspunten??). Maar nog niet mee gereden (misschien vanmiddag). Hopelijk heb ik daarmee minder turbulentie. Naar het schijnt komt turbulentie niet altijd vanaf het scherm. Uiteraard heeft het invloed. Maar het kan ook een botsende luchtstroom zijn die vanaf de benen komt.
De BMW GS1250 en dan vooral de Adventure, door zijn dikke tank, heeft naar het schijnt nagenoeg geen turbulentie. Dit heeft verband met de reden die ik hierboven aanhaal. Voor de niet Adventure heeft Puig ook Lower Wind Deflectors. Dus misschien blijkt een testrit op dat apparaat voor jou wel een uitkomst. Als de turbulentie met die Wind Deflectors niet minder is overweeg ik ook de stap naar de BMW GSA. Ik ga vooral de extra paardjes en het karakter missen.
Wellicht eens proberen, maar heb net niet genoeg verlies voor een vergoeding. Pas nog laten meten. Maar dank voor de tip!Gebruik je al gehoorapparaten ? Bij mij helpt het echt tegen het suizen. Sterkte!
Tussen de 1190 en Goldwing is nog genoeg keus.Enige optie is waarschijnlijk een goldwing, maar daar rijdt ik geen motor voor...
Nu overweeg ik dezelfde stap. Ik heb voor mijn KTM 1290 SAS van 2019 nog de Puig Lower Wind Deflectors gekocht en gemonteerd (die passen waarschijnlijk ook voor de 1190, want dezelfde bevestigingspunten??). Maar nog niet mee gereden (misschien vanmiddag). Hopelijk heb ik daarmee minder turbulentie. Naar het schijnt komt turbulentie niet altijd vanaf het scherm. Uiteraard heeft het invloed. Maar het kan ook een botsende luchtstroom zijn die vanaf de benen komt.
De BMW GS1250 en dan vooral de Adventure, door zijn dikke tank, heeft naar het schijnt nagenoeg geen turbulentie. Dit heeft verband met de reden die ik hierboven aanhaal. Voor de niet Adventure heeft Puig ook Lower Wind Deflectors. Dus misschien blijkt een testrit op dat apparaat voor jou wel een uitkomst. Als de turbulentie met die Wind Deflectors niet minder is overweeg ik ook de stap naar de BMW GSA. Ik ga vooral de extra paardjes en het karakter missen.
Was de GS die je geprobeerd hebt een Adventure of een gewone? Of de gewone turbulentie heeft weet ik niet, maar voor wat ik begrijp uit test en ervaringen, is het vooral de GSA (Adventure) die turbulentie-vrij is.KTM's zijn brute motoren, maar van windbescherming kunnen ze inderdaad helemaal niks. Heb ook op de 1290s gereden, die is nog beroerder dan de 1190adv.
Heb alles geprobeerd, hoge ruit, met flip up, lage ruit, geen ruit. Dat laatste werkt nog het beste. Heb nu een hoge ruit strak over de cockpit afgezaagd. Turbulentie is dan nagenoeg weg, maar ik kan de wind gewoon niet meer verdragen. Heb ook de GS geprobeerd, zelfde verhaal voor mij. Enige optie is waarschijnlijk een goldwing, maar daar rijdt ik geen motor voor...
Momenteel ben ik nog wat aan het testen, met dus onder andere die Puig Lower Wind Deflectors. Mocht dat toch weer tegenvallen gaat hij misschien weg.Heb je toevallig een foto van je 1290? Ik heb misschien een collega die geïnteresseerd is!
Toevallig iemand gesproken die een Honda Africa twin had en die kwam erachter dat de windkappen op het stuur nogal lawaai veroorzaakten.Momenteel ben ik nog wat aan het testen, met dus onder andere die Puig Lower Wind Deflectors. Mocht dat toch weer tegenvallen gaat hij misschien weg.