KTM 1050/1090/1190/1290 Adventure Topic, Op eenzame hoogte.

En dan koop je een motor met windgebulder, water in de klokken en een speedwobble, te heet wordt bij de benen en moeten er nog dongels op




🤡
Nee hoor, dongels werkt niet bij Euro5.
Voor de rest weet ik niet, ik rij een oude 2017 GT.
- Wel dongels
- Geen speedwoble, 260 met koffers gaat prima
- Geen gebulder
- Geen water in dash
- Geen warmte bij de benen.

Zal dan wel geen echte KTM zijn als ik jullie zo hoor 🤣

Wel inmiddels bijna 60K fun kilometers erop.
 
KTM's zijn brute motoren, maar van windbescherming kunnen ze inderdaad helemaal niks. Heb ook op de 1290s gereden, die is nog beroerder dan de 1190adv.
Heb alles geprobeerd, hoge ruit, met flip up, lage ruit, geen ruit. Dat laatste werkt nog het beste. Heb nu een hoge ruit strak over de cockpit afgezaagd. Turbulentie is dan nagenoeg weg, maar ik kan de wind gewoon niet meer verdragen. Heb ook de GS geprobeerd, zelfde verhaal voor mij. Enige optie is waarschijnlijk een goldwing, maar daar rijdt ik geen motor voor...
Zou evt nog een FJR1300 kunnen. Testrijden, liefst met een groot V-stream ruitje, is wel grote comfortabele tourmoter maar zeker echt een motor in tegenstelling tot iets als de goldwingbof de PC800
 
Zou evt nog een FJR1300 kunnen. Testrijden, liefst met een groot V-stream ruitje, is wel grote comfortabele tourmoter maar zeker echt een motor in tegenstelling tot iets als de goldwingbof de PC800
Dank voor je suggestie. Ik sleutel voor de hobby aan motoren. Heb geregeld van alles in de schuur. Van GS tot Harley tot Versys tot Blackbird enz. Gister nog ritje op oldtimer zundapp gedaan. Ik reed nog liever 40 dan 50😔. Ik heb van alles geprobeerd en lang valse hoop gehad. Helaas moet ik er gewoon mee stoppen. Misschien koop ik wel een toerauto voor erbij, ook leuk. Ben gewoon te bang dat het nog erger wordt.
 
Dank voor je suggestie. Ik sleutel voor de hobby aan motoren. Heb geregeld van alles in de schuur. Van GS tot Harley tot Versys tot Blackbird enz. Gister nog ritje op oldtimer zundapp gedaan. Ik reed nog liever 40 dan 50😔. Ik heb van alles geprobeerd en lang valse hoop gehad. Helaas moet ik er gewoon mee stoppen. Misschien koop ik wel een toerauto voor erbij, ook leuk. Ben gewoon te bang dat het nog erger wordt.
Ps,
Motortrailer gaat ook in de verkoop. Wellicht iets voor iemand van hier. Net helemaal klaar gemaakt voor de vakantie.

≥ Motoraanhanger Motortrailer 3 motoren. — Aanhangers en Bagagewagens — Marktplaats
 
Ik heb nog een nieuwe set LSL korte verstelbare hendels liggen van een 2018 1290 SAS.

Op een haar na 200 euro nieuw, mag weg voor 150 inclusief verzending.

Erg mooi spul en stukken fijner dan de standaard hendels!
20230903_112321.jpg
20230903_112310.jpg
20230903_112321.jpg
20230903_112310.jpg
20230903_112321.jpg
20230903_112321.jpg
20230903_112310.jpg
20230903_112230.jpg
 

Bijlagen

  • 20230903_112253.jpg
    20230903_112253.jpg
    161,3 KB · Weergaven: 2
  • 20230903_112248.jpg
    20230903_112248.jpg
    174,2 KB · Weergaven: 3
  • 20230903_112230.jpg
    20230903_112230.jpg
    208,5 KB · Weergaven: 2
  • 20230903_112218.jpg
    20230903_112218.jpg
    178,1 KB · Weergaven: 2
Nee hoor, dongels werkt niet bij Euro5.
Voor de rest weet ik niet, ik rij een oude 2017 GT.
- Wel dongels
- Geen speedwoble, 260 met koffers gaat prima
- Geen gebulder
- Geen water in dash
- Geen warmte bij de benen.

Zal dan wel geen echte KTM zijn als ik jullie zo hoor 🤣

Wel inmiddels bijna 60K fun kilometers erop.
Er zijn inmiddels wel wat Euro 5 dongles op de markt maar verder geen ervaring mee.
Mijn GT (22) heeft idd geen speedwobble maar had het wel bij het neerkomen van mijn voorwiel boven de 140, dit is gefixt door de stuurdemper andere olie te geven. De overige punten kloppen ook helemaal maar heb nog geen 1290 display met water/vocht gezien though?
Toch ga ik terug naar een adventure.
 
Ik heb trouwens ook nog een set nieuwe handkappen voor een 2021 model 1290 SAS en een set nieuwe originele zadels van dezelfde motor mocht iemand interesse in hebben.
 
Dit weekend eindelijk de Puig Lower Wind Deflectors kunnen proberen. Het maakt vreemd genoeg, nu in combinatie met een MRA ruitje met spoiler erop, een verschil. Er is minder turbulentie, die pas bij hogere snelheid, ongeveer 120, begint. Het is niet in zijn geheel weg, maar er is merkbaar positief verschil. Ik ga het ook eens met andere ruitjes proberen, want ik denk dat het met ieder ruitje een verschil maakt.

Wat me vreemd genoeg ook opvalt, is dat er blijkbaar met de standaard aerodynamica, een verkoelende luchtstroom moet zijn voor de voeten en benen. Die dan nu wordt verstoord? Mijn voeten, benen en zelfs kont (waar ik anders pas bij 30+ last van had) voelen nu veel warmer aan. Het is niet dat ik het begrijp, maar ik constateer het duidelijk.
 
Vandaag Finestre en Assieta gereden. Geweldig, maar door de mist (goed te zien van bovenaf) en ons lage tempo een stuk langer over gedaan dan verwacht. Dus Jaffrau morgen en de Sommeiller moet Donderdag dan maar.
 

Bijlagen

  • 20230905_125153.jpg
    20230905_125153.jpg
    392,1 KB · Weergaven: 2
  • 20230905_135355.jpg
    20230905_135355.jpg
    528,8 KB · Weergaven: 2
  • 20230905_135328.jpg
    20230905_135328.jpg
    343,1 KB · Weergaven: 2
Vandaag iets meer verhard. Rondje gemaakt tot rondom Alpe d'Huez. Heel leuk deels onverhard colletje bij Villard Notre Dame (Solude) en enorme hoogtes en verticale afgronden bij Colle Confession. Galibier nog even meegepakt. Super dagje.
 

Bijlagen

  • 20230906_152919.jpg
    20230906_152919.jpg
    511,7 KB · Weergaven: 3
  • 20230906_153105.jpg
    20230906_153105.jpg
    308 KB · Weergaven: 3
  • 20230906_164932.jpg
    20230906_164932.jpg
    453,2 KB · Weergaven: 3
  • IMG-20230906-WA0022.jpg
    IMG-20230906-WA0022.jpg
    294,1 KB · Weergaven: 3
  • IMG-20230906-WA0034.jpg
    IMG-20230906-WA0034.jpg
    227,9 KB · Weergaven: 4
Ik had vandaag ritje naar alkmaar.... 😭. Ben niet jaloers maar k zouI zelf ook dolgraag weekje weg willen rondje nl/zwartewoud/karinthie/zwartewoud/eifel/naar huis oid
Maar ja, gezin/werk/muntjes *snif *
 
Hi, sinds een maandje de overstap gemaakt van een superduke naar een superadventure S 2023.

Nu heb ik al enkele keren iets vreemd meegemaakt.

Wanneer ik in tweede versnelling hard accelereer houdt de motor eventjes helemaal in om dan weer vol te versnellen. Het is telkens wanneer ik van een lage snelheid hard gas geef. Bv na het nemen van een trage bocht op een rondpunt. Dus van volle acceleratie naar niks en dan terug acceleratie.
Heel beangstigend en helemaal geen fijn gevoel. Nog iemand gekend met dit probleem?

Rijmode is rallymode en slip staat op 5.

Hij is al binnen geweest in de garage en daar konden ze niets vinden…
 
Laatst bewerkt:
Dat dacht ik eerst ook maar ben er extra op gaan letten. Had het deze avond ook weer 3 keer kort na elkaar en mijn voet zat niet tegen de schakelpook of het rempedaal.
 
Terug
Bovenaan Onderaan