KTM 1050/1090/1190/1290 Adventure Topic, Op eenzame hoogte.

Dat kort inhouden komt een enkele keer vaker voor. Van de gevallen die ik ken is de TPS (Throttle Position Sensor) vervangen of de Ontstekings opnemer bij het vliegwiel. Toch terug gaan naar de dealer. Ze moeten echt even verder zoeken en/of contact zoeken (de dealer) met KTM

Echter de Quick shifter is heel gevoelig. Ik zou even de quickshifter uit zetten in het menu. Als je daarna nog het inhouden hebt dan toch even met de dealer bespreken.
 
Dat kort inhouden komt een enkele keer vaker voor. Van de gevallen die ik ken is de TPS (Throttle Position Sensor) vervangen of de Ontstekings opnemer bij het vliegwiel. Toch terug gaan naar de dealer. Ze moeten echt even verder zoeken en/of contact zoeken (de dealer) met KTM

Echter de Quick shifter is heel gevoelig. Ik zou even de quickshifter uit zetten in het menu. Als je daarna nog het inhouden hebt dan toch even met de dealer bespreken.
Mss dan ook het TC uitzetten. De 1290 heeft een IMU dus kan best wel gas terugnemen omdat je al gas geeft terwijl je nog onder hellinghoek bent.
 
Laatst bewerkt:
Beetje misrekening gemaakt: sommeiller pas is dicht op donderdag evenals Jafferau.
Dus vandaag maar een grote ronde Frankrijk gedaan via colle l'echelle en collw Izoard naar Crevoux. Daar de Parpaillon opgereden via de colle de Var weer terug.
Epic
De zuidkant vonden wij behoorlijk pittig. Fijn dat we vanaf noord waren gestegen.
Respect voor de gasten die daar up tempo hun zware allroad overheen jagen. Wij deden het een stuk langzamer aan...
 

Bijlagen

  • 20230907_141242.jpg
    20230907_141242.jpg
    334,1 KB · Weergaven: 2
  • 20230907_142939.jpg
    20230907_142939.jpg
    697 KB · Weergaven: 2
  • 20230907_144609.jpg
    20230907_144609.jpg
    468,8 KB · Weergaven: 2
  • IMG-20230907-WA0021.jpg
    IMG-20230907-WA0021.jpg
    216,9 KB · Weergaven: 3
  • 20230907_112830.jpg
    20230907_112830.jpg
    361,6 KB · Weergaven: 1
Laatst bewerkt:
Nog wat info wat de turbulentie van onze KTM's aangaat.

Intussen heb ik ook de Puig Lower Windflectors geprobeerd in combinatie met het lage race ruitje. Ofwel het ruitje van de R. Vanaf een 60km/u is er duidelijk meer winddruk dan bij de MRA met spoiler. Maar het is bijna een schone luchtstroom. Het verschil met gaan staan en zitten is niet bijzonder groot. Er is nog wel turbulentie maar zeer sterk verminderd.

Als je met de race ruit een beetje gaat liggen op snelweg, van zeg ongeveer 130+ tot wel 200+, zijn er posities te vinden waarbij het nagenoeg 100 procent stil is. Dit was met de lage race ruit zonder de combinatie met de Puig Lower Windflectors niet mogelijk. Dan was er altijd wel herrie. Voor in de zomer vind ik het lage ruitje wel prettig, maar het was niet te doen in verband met de turbulentie. Nu dus een pak beter.

Kortom die Puig Lower Deflectors werken voor mij echt wel goed. Ik ben zelf ongeveer 1,85m, normaal postuur. Hopelijk is dit voor meer mensen een deel van de oplossing. Echt mooi vind ik ze niet, maar nu ze zo goed blijken te werken, vind ik ze prachtig.
 
Nog wat info wat de turbulentie van onze KTM's aangaat.

Intussen heb ik ook de Puig Lower Windflectors geprobeerd in combinatie met het lage race ruitje. Ofwel het ruitje van de R. Vanaf een 60km/u is er duidelijk meer winddruk dan bij de MRA met spoiler. Maar het is bijna een schone luchtstroom. Het verschil met gaan staan en zitten is niet bijzonder groot. Er is nog wel turbulentie maar zeer sterk verminderd.

Als je met de race ruit een beetje gaat liggen op snelweg, van zeg ongeveer 130+ tot wel 200+, zijn er posities te vinden waarbij het nagenoeg 100 procent stil is. Dit was met de lage race ruit zonder de combinatie met de Puig Lower Windflectors niet mogelijk. Dan was er altijd wel herrie. Voor in de zomer vind ik het lage ruitje wel prettig, maar het was niet te doen in verband met de turbulentie. Nu dus een pak beter.

Kortom die Puig Lower Deflectors werken voor mij echt wel goed. Ik ben zelf ongeveer 1,85m, normaal postuur. Hopelijk is dit voor meer mensen een deel van de oplossing. Echt mooi vind ik ze niet, maar nu ze zo goed blijken te werken, vind ik ze prachtig.

Mooi dat het verbetering brengt. Heb je deze ruit? En heb je er dan ook nog een extra flip up ruitje op?
 

Bijlagen

  • Screenshot_20230908_135726_Samsung Internet.jpg
    Screenshot_20230908_135726_Samsung Internet.jpg
    60,6 KB · Weergaven: 3
Mooi dat het verbetering brengt. Heb je deze ruit? En heb je er dan ook nog een extra flip up ruitje op?
Nee, beetje beter lezen :) Ik heb het nu getest met de KTM lage race ruit die ook op de R zit. En met een MRA ruit met spoiler. De spoiler op de MRA zit er vast op. Zie ook enkele berichten terug.
 
Nee, beetje beter lezen :) Ik heb het nu getest met de KTM lage race ruit die ook op de R zit. En met een MRA ruit met spoiler. De spoiler op de MRA zit er vast op. Zie ook enkele berichten terug.
Ahh, lage ruit heb ik ook liggen en getest.
Heb nu MRA ruit strak over de cockpit afgezaagd. Dan heb je nog minder last. Voor mij echter nog steeds te gek. Rijdt maar eens een keer zonder ruit om te testen. Dan merk je het verschil.
 
Weet iemand waar ik een tweedehands remschijf voor het achterwiel van een KTM 1190 adventure zou kunnen vinden? Volgens is het dezelfde als van een 1290?
 
Heb gisteravond mijn ketting eraf gehaald. Het is de originele ketting aangezien ik momenteel nog maar 22.000 km op de teller heb staan.
De ketting en tandwielen zijn niet tot de draad versleten (het voortandwiel begon haaienvinnen te vormen), maar ik kreeg overmatig aandrijfgeluid en een hobbelig gevoel tijdens het rijden met bepaalde snelheden.

De vorige eigenaar van mijn 1190 vertelde me dat hij graag ruime speling in de ketting hield en hij gebruikte blijkbaar ouderwets kettingvet met een kwastje ofzo, dat nu enorme lijmachtige klodders rond het voortandwiel heeft gevormd. Niet ideaal, want ik durf te wedden dat er veel zand en stof in die klodders zit.
Bij het opwarmen loopt er zwarte drab langs de zijkant van het frame en krijg ik vetdruppels over de hele zijkant van de fiets.
Ik was ook verrast om te zien dat de kettinggeleider al versleten was en dat er enkele stukjes ontbraken.

Goede reden dus om de ketting en tandwielen te vervangen en alles schoon te maken.
 

Bijlagen

  • 20230913_224448.jpg
    20230913_224448.jpg
    162,7 KB · Weergaven: 2
  • 20230913_224436.jpg
    20230913_224436.jpg
    227,2 KB · Weergaven: 1
  • 20230913_224431.jpg
    20230913_224431.jpg
    140,8 KB · Weergaven: 2
poe da's aardig op, ik heb met 60k nog de originele geleider volgens mij, die zag er nog prima uit tijdens de kettingwissel.
 
Denk dat de meeste used parts shops hem wel zullen hebben. Maar waarom koop je niet gewoon een nieuwe?
Tweedehands online bijna niet te vinden. Tweedehands scheelt aardig wat geld en ik wil m op m’n tweede setje wielen (met noppen) zetten. heb sinds nov n adventure. Daarvoor n racer, moet dus alles nieuw hebben en dan ook nog voor offroad andere zaken. Oftewel: als ik €100 kan besparen, doe ik dat graag. Maar miss idd toch maar n nieuwe dan.
 
Ik heb 80k en ook nog de originele geleider. Zat er een kleiner voortandwiel op de fiets? Dat zou snellere slijtage van de geleider kunnen verklaren.

Nee, was allemaal compleet origineel. Ik denk echt dat verkeerd smeren en teveel kettingspeling de oorzaak zijn geweest.
De foto's doen nog geen recht aan de hoeveelheid plakkerige, zanderige zooi ik heb verwijderd.
 
Hey okkie, hebben we weer dezelfde motor :)
Ben benieuwd wat je er van gaat maken.
Mijn SAS bevalt nog beter als ik verwacht had, maar een paar kleine dingen aan gedaan.
 
Wel interesse in je val beugels, welke regio woonde je alweer?
Opsturen zal niet interessant zijn.
 
Hey okkie, hebben we weer dezelfde motor :)
Ben benieuwd wat je er van gaat maken.
Mijn SAS bevalt nog beter als ik verwacht had, maar een paar kleine dingen aan gedaan.
Tis wel heel toevallig, ik geloof dat we dezelfde smaak hebben.:)
Die duc streetfighter vond ik ook top van je.
Ik woon op de grens van friesland bij lemmer, voor opsturen zijn ze erg groot idd.
 
Terug
Bovenaan Onderaan