KTM 1050/1090/1190/1290 Adventure Topic, Op eenzame hoogte.

Op mijn 1290 (uit 2023) heb ik toch nog last van turbulentie op de helm. Heeft iemand een tip voor een deflector?
Ik zou er een van Puig ofzo halen. Ik heb er een van Ali Express maar daar kan je niet doorheen kijken. Ik heb veel verschillende ruitjes geprobeerd en merkte dat hoger niet altijd beter is, maar dat een deflector wel veel helpt. Een sport kort schermpje is ook lekker als je geen snelweg rijdt. Minste turbulentie maar je vangt wel veel wind.
 
Ik heb zelf de hoogste PUIG ruit (Super heet ie?) en het zadel in de laagste stand. Op die ruit nog een flip up had geen toegevoegde waarde voor mij. Mijn lengte is 186. Bij MDI kun je proefrijden met ruiten en ook met diverse flip up's. Kost wat tijd maar dan kun je misschien tot de juiste combinatie komen. Het is echt voor iedereen verschillend en je helm kan ook nog een rol spelen.
 
Ik heb zelf de hoogste PUIG ruit (Super heet ie?) en het zadel in de laagste stand. Op die ruit nog een flip up had geen toegevoegde waarde voor mij. Mijn lengte is 186. Bij MDI kun je proefrijden met ruiten en ook met diverse flip up's. Kost wat tijd maar dan kun je misschien tot de juiste combinatie komen. Het is echt voor iedereen verschillend en je helm kan ook nog een rol spelen.
Bedankt! Wat is MDI?
 
Ik wil de achterschokbreker van mijn 2017 1290 SAR demonteren. Op dit moment is een verlagingsveer geplaatst en ik wil terug naar de normale hoogte.

Ik lees dat de schokbreker bij demontage lastig is te verwijderen en terug te plaatsen. Iemand hier ervaring mee?
 
Een just do it projec. Motor op de hoge bok. Achterwiel demonteren. Binnen spatbord demonteren. Bouten demper lossen. Achterbrug as lossen en demonteren. Dan demper uitnemen
 
Ik heb die van mij een paar dagen geleden gedemonteerd.
Eerst de bovenste bevestiging losmaken en dan met de achterbrug de demper eruit trekken.
Daarna de onderste losmaken en met een houtje omhoog wippen.
De shock zit behoorlijk klem in het frame door een bus.
Voor het monteren deze eerst met een M8 bout en 2 moeren uit elkaar drukken anders krijg je hem nooit meer gemonteerd.
Een behoorlijke klus maar prima te doen.
5b876c09-9c7d-407f-94ae-ddf9be8b138a.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik heb die van mij een paar dagen geleden gedemonteerd.
Eerst de bovenste bevestiging losmaken en dan met de achterbrug de demper eruit trekken.
Daarna de onderste losmaken en met een houtje omhoog wippen.
De shock zit behoorlijk klem in het frame door een bus.
Voor het monteren deze eerst met een M8 bout en 2 moeren uit elkaar drukken anders krijg je hem nooit meer gemonteerd.
Een behoorlijke klus maar prima te doen.
5b876c09-9c7d-407f-94ae-ddf9be8b138a.jpg
Enkelzijdige ophanging van een SuperDuke er in???? DIK!!!
 
Ik heb die van mij een paar dagen geleden gedemonteerd.
Eerst de bovenste bevestiging losmaken en dan met de achterbrug de demper eruit trekken.
Daarna de onderste losmaken en met een houtje omhoog wippen.
De shock zit behoorlijk klem in het frame door een bus.
Voor het monteren deze eerst met een M8 bout en 2 moeren uit elkaar drukken anders krijg je hem nooit meer gemonteerd.
Een behoorlijke klus maar prima te doen.
5b876c09-9c7d-407f-94ae-ddf9be8b138a.jpg
Klemt deze aan het bovenste montagepunt? In het manual geven ze aan om eerst het onderste montagepunt los te maken en daarna het bovenste. Voor montage begreep ik eerst de onderste steun met moeren en een bout uit elkaar drukken.
 
het bovenste en onderste montagepunt werken hetzelfde. Allebei zit er een schuivende bus die de shock vastklemt, ook als de bout eruit is.
Volgens de manual kan ook maar bedenk eens hoe je de shock eruit gaat trekken als hij boven nog klemt…
Er is erg weinig ruimte
 
Ik wilde graag een paar extra lampen op mijn 1190 gaan monteren. Waar kan ik die het beste aan koppelen? Heeft deze trouwens een Canbus-systeem?
 
De 1190 heeft een acc1 en acc2 aansluiting in de koplamp zitten. Deze kan je gebruiken. Dan heb je ook geen last van foutmeldingen.
 
Op mijn 1290 (uit 2023) heb ik toch nog last van turbulentie op de helm. Heeft iemand een tip voor een deflector?
Zoek eens op Puig Lower Wind Deflectors in dit onderwerp. Zelf heb ik deze geprobeerd en het maakt bij mij echt een verschil. Zowel met de lage R ruit, als met een MRA met flip-up. Het zal waarschijnlijk met iedere ruit een verschil maken. Zelf heb ik ook andere bar end spiegels gemonteerd, maar dat maakte minder verschil dan dat ik verwachtte.
 
Goedemorgen. Gisteren de upper crashbar gemonteerd. Daarvoor moest alle ‘tupperware’ aan de voorkant eraf, inclusief de tank. Alles weer netjes teruggezet naar mijn idee, maar nu wil ie niet meer starten. Je hoort wel de brandstofpomp draaien als je het contact aanzet en de startmotor gooit ook gewoon rond. Wat zie ik misschien over het hoofd? (1190 Adventure)
 
Terug
Bovenaan Onderaan