KTM 1050/1090/1190/1290 Adventure Topic, Op eenzame hoogte.

Dank voor de reacties, ik ga het spul gewoon weer aansluiten. De ecu flashen e.d. heb ik al helemaal geen behoefte aan, gewoon origineel maken en geen gezeik en kosten :).

Nog iemand een tip mbt die slangklemmen?
Nieuwe steken met het juiste materiaal. Maar als het echt even niet anders gaat, maak dat de haakjes erin zit en dan met een kniptang zoals op de foto het lusje/oogje toeknijpen.

IMG_1226.jpeg
 
Rare vraag; wat rijd men hier gemiddeld op een volle tank op een 1290 SAS ?
Mijn motor heeft nu +- 270 km gelopen en hij geeft aan dat ik theoretisch nog ~60km kan rijden, dus dat zou rond de 330 kom als hij leeg is.
Beetje gemiddeld of?

Het is nog wel een nieuwe motor, dus nog niet ingereden :)
 
De tankinhoudmeter is niet helemaal precies. Ik hou rekening met tankinhoud en gemiddeld verbruik. Bij normaal rijgedrag zit ik rond de 5,5L/100km wat een theoretische reikwijdte van 400-420km moet geven.
In de praktijk ga ik meestal tanken rond de 300km om even de benen te strekken.
 
Bij een volle tank geeft de fuel range 360 km aan.
In de praktijk ga ik bij 300 km tanken.
Want dan komt de melding van low fuel .
 
Bij mijn 1090R maakt het nogal uit wat het gebruik is.

Woonwerk 65km enkele reis, vrijwel geheel snelweg, zit ik 1:19.

Snelweg onderweg naar het zuiden is het meer richting 1:20-21.

Lekker doorrijden in Duitsland/Belgie/alpen gaat het naar 1:17 en offroad zelfs 1:13.
 
Bij low fuel heb je nog 4-4,5 L. Ik heb het verbruik van meedere sas en in spritmonitor bijgehouden. Gemiddeld verbruik 1 op 16.3 - 16.5. Tijdens het inrijden ( de eerste 1000 km ) is het verbruik nog hoger. 360 km op een tank lukt eigenlijk altijd wel.


verbruik.PNG
 
Hebben jullie ervaring met Jos Smit uit Haarlem voor kettingsets?

Wil daar tzt eens langs voor een nieuw setje.
Tevens voor banden lijkt het een voordelig adresje..
 
De tankinhoudmeter is niet helemaal precies. Ik hou rekening met tankinhoud en gemiddeld verbruik. Bij normaal rijgedrag zit ik rond de 5,5L/100km wat een theoretische reikwijdte van 400-420km moet geven.
In de praktijk ga ik meestal tanken rond de 300km om even de benen te strekken.
Daar zit ik nog een beetje van af.
Ik lees online ook verhalen dat het kraantje van de tweede tank niet open staat, dus dat kan ik ook nog controleren.

Maar voor de rest wacht ik wel even af hoe het verbruik is naar 1k km.
 
Hebben jullie ervaring met Jos Smit uit Haarlem voor kettingsets?

Wil daar tzt eens langs voor een nieuw setje.
Tevens voor banden lijkt het een voordelig adresje..
Net een nieuw setje via Jos Smit erop liggen, vriendelijk mail contact, snelle verzending, netjes aangekomen, ik heb de set er zelf opgelegd.
 
Vraagje, 2023 Adventure S met standaard Mitas, ik sluit me aan bij de reviews en krijg weinig tot geen feedback terug van de banden. Waarmee vervangen jullie ze? Conti road attack zou een optie zijn maar Angel GT's ook.

Oh en aansluiten van handvatverwarming is goed zelf te doen?
 
Vraagje, 2023 Adventure S met standaard Mitas, ik sluit me aan bij de reviews en krijg weinig tot geen feedback terug van de banden. Waarmee vervangen jullie ze? Conti road attack zou een optie zijn maar Angel GT's ook.

Oh en aansluiten van handvatverwarming is goed zelf te doen?
Ligt het gebrek aam feedback mss niet ook aan de instelling van de vering? Of voel je dit ook op de sportstand van de vering?
Ik vraag dit omdat ik er zelf bij droge weg geen last van heb. Als het nat is vind ik de Mitas banden geen vertrouwen geven.
 
Vraagje, 2023 Adventure S met standaard Mitas, ik sluit me aan bij de reviews en krijg weinig tot geen feedback terug van de banden. Waarmee vervangen jullie ze? Conti road attack zou een optie zijn maar Angel GT's ook.

Oh en aansluiten van handvatverwarming is goed zelf te doen?
De originele hadvatverwarming moet bij de dealer geactiveerd worden. Aftermarket kan prima via de acc stekkers links naast de koplamp
 
Vraagje, 2023 Adventure S met standaard Mitas, ik sluit me aan bij de reviews en krijg weinig tot geen feedback terug van de banden. Waarmee vervangen jullie ze? Conti road attack zou een optie zijn maar Angel GT's ook.

Oh en aansluiten van handvatverwarming is goed zelf te doen?
Ik heb op mijn vorige motor (Suzuki DL-650) de Conti Trail Attack 3 ontdekt en deze zitten ook onder mijn 1190 Adventure. Zou niet anders meer willen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan