KTM 1050/1090/1190/1290 Adventure Topic, Op eenzame hoogte.

Ik mag niet dan niet klagen :)
Heb de eerder getoonde JMT lithium gekocht in 2015.
Toevallig afgelopen zaterdag eindelijk weer eens gereden.
Stond sinds november stil (zonder lader) en starten "gewoon" *O*
 
Net even gemeten: aan de accupolen met contact uit: 12,7 V, aan de accupolen met contact aan 12,3 V en op het display 12,2 V. De aanduiding op het display lijkt dus te kloppen maar is aanmerkelijk lager dan in onbelaste toestand. Nieuwe Yuasa accu was inclusief verzenden €105 dus daar ga ik verder niet moeilijk over doen als ik die eens in de 3 jaar moet vervangen. Beter dan plotseling stilstaan.
Ok! Dank. Hier inderdaad op display 12.3 vaak, maar multimeter zit er zo 0.3-0.5 boven
 
Goeiemorgen iedereen!

Waar bestellen jullie je fuelfilter? (Deze komt inclusief nieiwe O-ringen neem ik aan?).

Ktm 1190 2016

Thanks!
 
Ik haal het meestal gewoon bij de ktm dealer. Andre motoren in ermelo of hannamax richting den bosch.

Als ik lui ben en wil bestellen, ga ik altijd naar www.ktm-versand.de. die hebben elke maand minstens 10% kortingscode in de nieuwsbrief, soms 15 of 20%.

Let wel; duitse webshops zijn prima, maar terugsturen zijn ze niet zo gewend. Ik koop daar alleen dingen waar ik 100% zeker van ben.

Let wel 2; de prijzen zijn voor DE en NL ietsje anders bij ktm-versand. Wordt pas geupdate als je je adres invult of vooraf bovenin aangeeft dat je in NL zit. Scheelt niet veel, maar toch ;).
 
Ik haal het meestal gewoon bij de ktm dealer. Andre motoren in ermelo of hannamax richting den bosch.

Als ik lui ben en wil bestellen, ga ik altijd naar www.ktm-versand.de. die hebben elke maand minstens 10% kortingscode in de nieuwsbrief, soms 15 of 20%.

Let wel; duitse webshops zijn prima, maar terugsturen zijn ze niet zo gewend. Ik koop daar alleen dingen waar ik 100% zeker van ben.

Let wel 2; de prijzen zijn voor DE en NL ietsje anders bij ktm-versand. Wordt pas geupdate als je je adres invult of vooraf bovenin aangeeft dat je in NL zit. Scheelt niet veel, maar toch ;).

Mulders motoren in Veendam heeft altijd 10% korting op onderdelen (promo code staat op de website) via de webshop.
 
Bedankt!

67euro, voor 2 O-ringen??

Of heb ik deze niet nodig en enkel de filterset?
 

Bijlagen

  • IMG_0023.png
    IMG_0023.png
    137,6 KB · Weergaven: 0
Ik haal het meestal gewoon bij de ktm dealer. Andre motoren in ermelo of hannamax richting den bosch.

Als ik lui ben en wil bestellen, ga ik altijd naar www.ktm-versand.de. die hebben elke maand minstens 10% kortingscode in de nieuwsbrief, soms 15 of 20%.

Let wel; duitse webshops zijn prima, maar terugsturen zijn ze niet zo gewend. Ik koop daar alleen dingen waar ik 100% zeker van ben.

Let wel 2; de prijzen zijn voor DE en NL ietsje anders bij ktm-versand. Wordt pas geupdate als je je adres invult of vooraf bovenin aangeeft dat je in NL zit. Scheelt niet veel, maar toch ;).
Ik heb toevallig laatst een hele goede ervaring met deze partij gehad. Had allerlei spullen besteld om de Super Duke GT koffer op mijn 1190 Adventure te monteren. Dit wilde toch niet helemaal passen dus heb de hele zending (op eigen kosten á €18,- vai DHL) teruggestuurd. Binnen 3 werkdagen kreeg ik bericht dat ik mijn oorspronkelijke aankoop bedrag terug zou krijgen en dat gebeurde ook keurig.

Nu net overigens weer een bestelling geplaatst nadat ik ontdekte dat het hierboven beschreven probleem komt doordat ik de "standaard" montage plaat achter mijn KTM heb zitten. Blijkbaar heb je een aantal heel specifieke onderdelen nodig om de koffer van een Super Duke GT op je Adventure te monteren. Deze link heeft mij goed geholpen en ik zal hieronder delen wat volgens mij de bedoeling is.

Het begint met de juiste plaat tussen de handvaten voor de passagier. De 1190 Adventure komt standaard met artikelnummer 60612010000. Deze is wat kleiner en bied geen mogelijkheid om andere platen daarop te bevestigen. Deze zul je dus moeten vervangen door artikelnummer 60312010000. De plaat bied ruimte voor het bevestigen van artikelnummer 60312927000 waarna je daar bovenop artikelnummer 62012027044 kunt vastmaken. Als laatste bevestig je dan de koffer op laatst genoemde bevestigingsplaat en zou je deze moeten kunnen gebruiken. De genoemde onderdelen zijn op dit moment naar mij onderweg en ik hoop ze volgend weekend te kunnen testen om te kijken of dit klopt. Een update volgt dan.
 
Iemand ervaring met de “pirelli scorpion rally STR” of de “karoo street”?

Of nog beter met beide? 🤓

Dan vooral hoe ze on road presteren?
 
STR wel, Karoo 3 en 4 ook. Op asfalt kom je niks te kort hoor, zeker niet met de STR. Dat is eigenlijk gewoon een wegband. De Karoos zien er wat dikker uit. Maar hoor je ook iets meer.
 
Mijzelf getrakteerd op een Ergo zadel voor mijn 2015 1190 R. Heb weer een paar mooie plannetjes voor langere trips dit jaar, en op lange dagen begon het zitvlees toch behoorlijk tegen te stribbelen op het standaard R zadel.
Het ergo zadel is trouwens in 2 standen te plaatsen:
 

Bijlagen

  • 20240325_175402.jpg
    20240325_175402.jpg
    521,6 KB · Weergaven: 0
  • 20240325_175537.jpg
    20240325_175537.jpg
    559,5 KB · Weergaven: 0
Laatst bewerkt:
Mijzelf getrakteerd op een Ergo zadel voor mijn R. Heb weer een paar mooie plannetjes voor langere trips dit jaar, en op lange dagen begon het zitvlees toch behoorlijk tegen te stribbelen op het standaard R zadel.
Het ergo zadel is trouwens in 2 standen te plaatsen:
Die wil ik ook nog halen voor de mijne. Ik vind het alleen zo zonde om ook de duo zit erbij te doen omdat daar letterlijk nooit iemand om zit haha. Past hij ook met de standaard duo zit?
 
Dat het niet mooi is kan ik altijd later nog oplossen door alsnog de duo te kopen lijkt me. Vind het zonde om ruim 150,- uit te geven voor iets dat nooit gebruikt zal worden.
 
Goeiemorgen iedereen!

Waar bestellen jullie je fuelfilter? (Deze komt inclusief nieiwe O-ringen neem ik aan?).

Ktm 1190 2016

Thanks!
Ik bestel meestal mijn onderdelen online, vooral bij betrouwbare retailers zoals Motorcycle Superstore of BikeBandit. Ze hebben vaak een breed assortiment en goede prijzen. En ja, meestal worden de benodigde O-ringen meegeleverd, maar het is altijd slim om even de productbeschrijving te controleren om er zeker van te zijn.
 
Mijzelf getrakteerd op een Ergo zadel voor mijn R. Heb weer een paar mooie plannetjes voor langere trips dit jaar, en op lange dagen begon het zitvlees toch behoorlijk tegen te stribbelen op het standaard R zadel.
Het ergo zadel is trouwens in 2 standen te plaatsen:
Maarre….het ergo zadel van de 1090 past niet op de 1290 (2021 —>).
 
Ik heb toevallig laatst een hele goede ervaring met deze partij gehad. Had allerlei spullen besteld om de Super Duke GT koffer op mijn 1190 Adventure te monteren. Dit wilde toch niet helemaal passen dus heb de hele zending (op eigen kosten á €18,- vai DHL) teruggestuurd. Binnen 3 werkdagen kreeg ik bericht dat ik mijn oorspronkelijke aankoop bedrag terug zou krijgen en dat gebeurde ook keurig.

Nu net overigens weer een bestelling geplaatst nadat ik ontdekte dat het hierboven beschreven probleem komt doordat ik de "standaard" montage plaat achter mijn KTM heb zitten. Blijkbaar heb je een aantal heel specifieke onderdelen nodig om de koffer van een Super Duke GT op je Adventure te monteren. Deze link heeft mij goed geholpen en ik zal hieronder delen wat volgens mij de bedoeling is.

Het begint met de juiste plaat tussen de handvaten voor de passagier. De 1190 Adventure komt standaard met artikelnummer 60612010000. Deze is wat kleiner en bied geen mogelijkheid om andere platen daarop te bevestigen. Deze zul je dus moeten vervangen door artikelnummer 60312010000. De plaat bied ruimte voor het bevestigen van artikelnummer 60312927000 waarna je daar bovenop artikelnummer 62012027044 kunt vastmaken. Als laatste bevestig je dan de koffer op laatst genoemde bevestigingsplaat en zou je deze moeten kunnen gebruiken. De genoemde onderdelen zijn op dit moment naar mij onderweg en ik hoop ze volgend weekend te kunnen testen om te kijken of dit klopt. Een update volgt dan.
Vandaag tijd gevonden om hiermee aan de slag te gaan. Ik kan bevestigen dat deze omschrijving klopt. De enige toevoeging die ik heb is dat de bouten die gebruikt worden om de plaat tussen de handvaten vast te zetten (603.12.010.000) korter zijn dan de bouten die in de "standaard" plaat zitten. Standaard is M8x50mm en de kortere bouten zijn M8x40mm, beiden met spoed 1,25.

Hopelijk kan iemand in de toekomst een hoop uitzoekwerk besparen met bovenstaande informatie.
 
Mijzelf getrakteerd op een Ergo zadel voor mijn R. Heb weer een paar mooie plannetjes voor langere trips dit jaar, en op lange dagen begon het zitvlees toch behoorlijk tegen te stribbelen op het standaard R zadel.
Het ergo zadel is trouwens in 2 standen te plaatsen:
Ik heb ook het ergo zadel gekocht, de hoogste variant.
Op zich is de zit veel beter, maar bij de hoge versie, in de hoge stand sluit het duo zadel niet mooi aan.
Als je wat meer naar achteren zit, val je met je kont in een soort gat.
Ben er intussen redelijk aan gewend en ik wil de extra hoogte niet missen, maar het blijft raar.


Foto is van iemand van ADVRider forum. Ik heb ook de ergo duo seat, maar die is qua formaat exact hetzelfde en levert dus ook dit gat op.
1711608093654.png

 
Laatst bewerkt:
Bedankt!

67euro, voor 2 O-ringen??

Of heb ik deze niet nodig en enkel de filterset?
Deze sluiten je pomp af op tank en niet nodig ( belachelijk duur )
Als je voorzichtig bent , met de pomp terug in de tank duwen gaan ze niet stuk ff invetten helpt ! SILICOON OF VASELINE glijdt ut btr ;)

Alles wat je nodig hebt zit in de set.
 
Ik heb ook het ergo zadel gekocht, de hoogste variant.
Op zich is de zit veel beter, maar bij de hoge versie, in de hoge stand sluit het duo zadel niet mooi aan.
Als je wat meer naar achteren zit, val je met je kont in een soort gat.
Ben er intussen redelijk aan gewend en ik wil de extra hoogte niet missen, maar het blijft raar.


Foto is van iemand van ADVRider forum. Ik heb ook de ergo duo seat, maar die is qua formaat exact hetzelfde en levert dus ook dit gat op.
Bekijk bijlage 1989006


Bovenstaand fotootje is zo te zien van een nieuwer model 1290.
Weet je het zeker dat je het goed hebt geïnstalleerd, en dat het idd een ergo duo is, want dit is bij mij de hoge stand, geen kuil:
20240325_175537.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan