KTM 390 Duke

Tuurlijk, maar dan hoeft ie er ook niet op. Gaan we nog een keer een 390 Meet and Greet organiseren? Uiteraard ook voor Vitpilens
 
Vandaag metzeler sportec M3 besteld voor de vrouw.
160 breedt ipv 150. Is het niks dan wisselen we wel keer extra.. toch proberen /voelen voor haar.
Denk dat ze zowiezo makkelijker bochten in kan tov haar mega vierkant gereden band.
Ergens volgende week monteren.
Band ligt er inmiddels onder.
Vrouw merkt zoals verwacht geen verschil alleen dat het lijkt alsof de band is opgepompt haha vrouwen!!!! En maar zeggen dat mannen gevoel loos zijn.

Voor de looks is het een aanrader "lijkt" iets minder formaat brommerbandje.

360.jpg
 
Laatst bewerkt:
Mooi dat het bandje het goed doet 👍🏻
Welk merk en type? En de overeenkomstige voorband erbij?
 
Laatst bewerkt:
O ja, ik zie het nu. Even gemist. 't Ziet er goed uit.
Iets anders. Ik wil mijn stuur vervangen door een stuur met minder rise. Neken en Renthal maken niets in 'low bar' of zo. Barracuda levert wel iets. De zwarte finish van dat stuur is te glimmend voor KTM, maar ik wil toch iets. Als het echt geen gezicht is spuit ik het zelf wel matzwart.
Het linker handvat van de Duke zit muurvast. Lijkt wel of het is vastgelijmd of zo. 't Zal er toch af moeten, dus ik zal eens kijken of ik het los krijg als ik het verwarm.
 
... Gaan we nog een keer een 390 Meet and Greet organiseren? Uiteraard ook voor Vitpilens
En dan doen we de 125 er ook bij, dus alles met het 125cc of 370cc blokje zoals dat in onze Dukes zit, dus RC125/390, Duke 125/390, Vitpilens met dat blokje ...
Is het een idee, of hebben we hier geen zin in/behoefte aan?
 
Laatst bewerkt:
Renthal MCGRATH / SHORT / KTM SX125-450 2016+ / Suzuki 2018+
Renthal 821-01 lijkt mij het laagste stuur dat dit merk levert
https://renthal.com/worksfit/
Ons originele stuur staat niet in de lijst, dus direct vergelijken wordt lastig.
Als ik het stuur zie weet ik of het is wat ik zoek (door vergelijking met het barrcuda stuur, maar dan moet dit stuur wel ergens te bezichtigen zijn. Zal eens informeren. Ben ik de enige die het stuur op de Duke te hoog vindt?
 
En dan doen we de 125 er ook bij, dus alles met het 125cc of 370cc blokje zoals dat in onze Dukes zit, dus RC125/390, Duke 125/390, Vitpilens met dat blokje ...
Is het een idee, of hebben we hier geen zin in/behoefte aan?

Lijkt me leuk, afhankelijk van de tijd en plaats doe ik mee.
 
Top. Ik ga even een lijstje met animo bijhouden. Ergens in oktober doen? Locatie in het midden van het land lijkt me het meest voor de hand liggend.
 
Stuur speedy daan uit ktm superduke 1290 even een berichtje, hij heeft een zwart stuur liggen,beviel hem niet op zijn sd maar miss we wat voor jou?
 
Nou vandaag was het de dag! De dag dat ik de klepspeling ging controleren.
Nou het was eigenlijk geen drol aan eerlijk gezegd haha.
Uit eindelijk op de intak 0.09 en 0.09 en op de exhaust 0.15 en 0.14
Dik binnen de marges van 0.08-0.12 voor inlaat en 0.13-0.17 voor de uitlaat!

Verder heb ik mijn tandwiel weer gewisselt voor een 42 tands deze keer. Ketting niet hoeven inkorten maar wel het wiel een flink stuk naar achter!
Nu heb ik dus een 45t aluminium over mocht iemand deze willen voor 30 euro is die over te nemen. Max 300km mee gereden.
 
Doe ik Koen.
Even het 'dikke Duke' topic doorgestruind, en het blijkt op een drag bar te gaan.
Dat stuur heeft helemaal géén rise, en ik verwacht dat in dat geval de stuurarmaturen tegen de kappen naast de tank zullen komen, maar bericht verstuurd. Dank voor de tip!

Mooi Theo !!
Ik ga binnenkort ook even meten.
 
Laatst bewerkt:
Vandaag een nieuw achterbandje om laten leggen en bij het terugzetten van het achterwiel de kettingspanning ook even bijgesteld. Ik vind de handleiding en de afbeelding niet erg duidelijk. Men zegt 5-7 mm speling in het midden van de onderloop, waarbij ik vermoed dat het de vrije ruimte is tussen de ketting en de onderkant van de achtervork. Is dat inderdaad de bedoeling?
Ik vind 'm in dat geval optisch vrij strak overkomen, maar dat vond ik ook al toen ik de motor kocht en na het eerste beurtje, dus het kan kloppen. Veel vrije ruimte tussen vork en ketting is er zowiezo al niet..
 
Laatst bewerkt:
Klopt dat vond ik ook ik heb hem iets losser zodat die bijna tegen de achtervork aankomt.
Morgen maar eens een flink ritje maken:p
 
Daar heb ik ook een beter gevoel bij. Voor ik ga rijden stel ik 'm even iets minders strak om overmatige slijtage aan ketting en lagers te voorkomen. Wel vreemd dat ze er in de KTM-handleiding zo'n potje van maken. Dat van het olieniveau klopte ook al niet. Veel te vol als je wphb aanhoudt. Blijkbaar een beetje met gevoel en inzicht behandelen zo'n fietsje ;)
 
ik ga ook kijken of ik voor het stellen van de ketting betere "ashouder blokken" om het zo maar te noemen kan ontwerpen. Aangezien deze echt klote zijn...
 
Bedoel je die dingen die tussen de vork en de onderlegringen zitten waar je de bouten van het kettingstelmechanisme tegenaan draait? Ik vind dit juist wel een mooi kettingspansysteem. Ik heb de indruk dat je de blokjes kunt omdraaien zodra het wiel echt ver naar achteren moet. Nu is het wel zo dat ik het over het 2017> model heb, maar zoals ik me weet te herinneren is het identiek aan <2016.
 
Laatst bewerkt:
Ja het is opzich mooi bedacht maar ze liggen er niet strak in en dat vindt ik echt irritant...
 
Je bedoelt het verschil tussen de buitendiameter van de sterkst en de binnendiameter van het gat in die blokken?
 
Heeft iemand het linker handvat wel eens van het stuur afgekregen waarbij het nog gewoon heel, dus bruikbaar was.
Het zit gelijmd. Verwarmen met een verfbrander leverde geen verbetering op. Iemand een idee?
 
Met schroevendraaier beschadigt het hele stuur, maar pestlucht had ik nog niet aan gedacht. Ga het proberen. Thx
 
Laatst bewerkt:
ik vind dat de achterrem van de Duke erg weinig doet.
eigenlijk bijna nix doet.
komt dat bekend voor? en zo ja, wat heb je er aan gedaan?
heeft iemand misschien een tip voor andere remblokjes?
 
Ik deel jouw mening, maar heb er niets aan gedaan. Voor bijremmen voor stabiliteit is ie eigenlijk wel goed genoeg. Echt remmen komt toch van de voorrem.
 
Terug
Bovenaan Onderaan