" KTM 690 Duke III #2 "

Beste Liefhebbers
ik ga een duke 3 te kopen
wou m eerst importeren maar zie daar vanaf
trouwens bedankt nog voor het aanbod
zie veel resensies over niet in de regen rijden
ik ga m als dagelijkse fiets gebruiken is hij daar sterk genoeg voor ? en moet ik nog op dingen letten als ik m koop
alvast bedankt
 
Beste Liefhebbers
ik ga een duke 3 te kopen
wou m eerst importeren maar zie daar vanaf
trouwens bedankt nog voor het aanbod
zie veel resensies over niet in de regen rijden
ik ga m als dagelijkse fiets gebruiken is hij daar sterk genoeg voor ? en moet ik nog op dingen letten als ik m koop
alvast bedankt

Waarom niet in de regen rijden? De Duke kan prima tegen water. Alleen even opletten met gasgeven (en remmen) op gladde stukken en teerstrepen, ligt ook een beetje wat voor banden je erop hebt. Mijn originele Dunlops geven daarbij weinig vertrouwen..... Straks met Mich PP2CT zal het wel beter worden.

Verder vind ik het een prima fiets voor dagelijks gebruik, gewoon een rugzakje , starten voordat je je jas dichtmaakt en je helm opzet (warmdraaien, dus) en niet teveel snelweg. Ideale filefiets. :]

Waar je op moet letten kan ik je niet mee raden. Banden en kettingen slijten een stuk harder dan op een japans twinnetje/viercilindertje. Ligt ook een beetje aan de rijstijl, die je vanzelf gaan aannemen..... })
 
Hallo Ktm Duke 690 kenners,

Ik rij op dit moment een Honda cbr 600 rr en ben opzoek naar een motor die ik meer wil gaan gebruiken voor het woon werk verkeer, en natuurlijk ook voor de lol.
Nu wil ik een motor met een betere zithouding en het oog wil ook wat en ik ben bij een duke 690 uitgekomen. Nu twijfel ik wel over het vermogen, van een 4 naar een 1 cilinder. Zijn er mensen met evaring in deze?

Ik hoor het graag en mocht het allemaal bevallen hoop ik me binnenkort aan te sluiten bij de club.
 
Hallo Ktm Duke 690 kenners,

Ik rij op dit moment een Honda cbr 600 rr en ben opzoek naar een motor die ik meer wil gaan gebruiken voor het woon werk verkeer, en natuurlijk ook voor de lol.
Nu wil ik een motor met een betere zithouding en het oog wil ook wat en ik ben bij een duke 690 uitgekomen. Nu twijfel ik wel over het vermogen, van een 4 naar een 1 cilinder. Zijn er mensen met evaring in deze?

Ik hoor het graag en mocht het allemaal bevallen hoop ik me binnenkort aan te sluiten bij de club.

was jij niet bij verpalen paar dagen terug? :P
Daar ook iemand gesproken die een cbr heeft
 
Beste Liefhebbers
ik ga een duke 3 te kopen
wou m eerst importeren maar zie daar vanaf
trouwens bedankt nog voor het aanbod
zie veel resensies over niet in de regen rijden
ik ga m als dagelijkse fiets gebruiken is hij daar sterk genoeg voor ? en moet ik nog op dingen letten als ik m koop
alvast bedankt

voor dagelijkse motor is de Duke meer als geschikt, en wat bedoel je met sterk genoeg?
het enige nadeel in de regen is er als je de normale taartschep er af haalt , lees nummerplaathouder, bij een tail tidy sputtert het water op je rug, thats all.
heb je al eens proefgereden trouwens?
 
Mag ik vragen waarom je de Duke wegdoet Fabian?


Ik rij gewoon te weinig.....ik heb hem nieuw gekocht. en er staat nu 3200 km op :X

Het huis moet ook nog opgeknapt worden.....maar wie weet koop ik over een tijdje de duke of iets anders wel weer terug *O* :] Ik vind heel veel dingen leuk om te :]
 
Laatst bewerkt:
Hallo Ktm Duke 690 kenners,

Ik rij op dit moment een Honda cbr 600 rr en ben opzoek naar een motor die ik meer wil gaan gebruiken voor het woon werk verkeer, en natuurlijk ook voor de lol.
Nu wil ik een motor met een betere zithouding en het oog wil ook wat en ik ben bij een duke 690 uitgekomen. Nu twijfel ik wel over het vermogen, van een 4 naar een 1 cilinder. Zijn er mensen met evaring in deze?

Ik hoor het graag en mocht het allemaal bevallen hoop ik me binnenkort aan te sluiten bij de club.
Ga gewoon proefrijden, dan kom je er vanzelf achter. Iedereen ervaart dat toch anders. Ik heb 4 jaar een 600RR gehad en altijd supersport gereden. Het is compleet anders rijden, maar niet minder leuk. Voor lange ritten en hoge snelheden zit je wel minder comfortabel als op een supersport. Je krijgt de wind vol in je bakkes en de motor zelf is onrustiger. Maar wat ik zeg: zelf rijden en ervaren.
 
Mijn eerste rit was niet bepaald halleluja.. :/
Ben als eerste proefrit op de Duke 690 naar André Motors gereden voor andere software vanwege de Akrapovic uitlaat.
Ik vond hem al niet lekker starten, iets te veel metaal-achtig geluid naar mijn zin.
Heb zelf net de olie, oliefilters, remvloeistof, remblokjes en luchtfilter vervangen dus dacht er weer even tegen te kunnen.
De olie die er uit kwam was erg smerig, stroperig zelfs dus dat vond ik al geen fijne constatering. Bij aankomst in Ermelo leek het geluid wel erger, dus heb de monteurs gevraagd naar hun mening. Zij dachten meteen aan het big-end lager of als het meevalt alleen de kettingspanner. Mijn verse olie na 30 km afgetapt en ja hoor, deeltjes koper in de olie. Ik heb hem nu achtergelaten want het blok moet open om te kijken of alleen het big-end lager kapot is.
Gaat weer een paar centen kosten en ja, dat is het risico van particulier kopen...
 
Ik rij gewoon te weinig.....ik heb hem nieuw gekocht. en er staat nu 3200 km op :X

Het huis moet ook nog opgeknapt worden.....maar wie weet koop ik over een tijdje de duke of iets anders wel weer terug *O* :] Ik vind heel veel dingen leuk om te :]

succes met de verkoop en wie weet ;)
 
Mijn eerste rit was niet bepaald halleluja.. :/
Ben als eerste proefrit op de Duke 690 naar André Motors gereden voor andere software vanwege de Akrapovic uitlaat.
Ik vond hem al niet lekker starten, iets te veel metaal-achtig geluid naar mijn zin.
Heb zelf net de olie, oliefilters, remvloeistof, remblokjes en luchtfilter vervangen dus dacht er weer even tegen te kunnen.
De olie die er uit kwam was erg smerig, stroperig zelfs dus dat vond ik al geen fijne constatering. Bij aankomst in Ermelo leek het geluid wel erger, dus heb de monteurs gevraagd naar hun mening. Zij dachten meteen aan het big-end lager of als het meevalt alleen de kettingspanner. Mijn verse olie na 30 km afgetapt en ja hoor, deeltjes koper in de olie. Ik heb hem nu achtergelaten want het blok moet open om te kijken of alleen het big-end lager kapot is.
Gaat weer een paar centen kosten en ja, dat is het risico van particulier kopen...

Dat is niet leuk om mee te maken... Hoop dat het mee valt voor je.
 
Mijn eerste rit was niet bepaald halleluja.. :/
Ben als eerste proefrit op de Duke 690 naar André Motors gereden voor andere software vanwege de Akrapovic uitlaat.
Ik vond hem al niet lekker starten, iets te veel metaal-achtig geluid naar mijn zin.
Heb zelf net de olie, oliefilters, remvloeistof, remblokjes en luchtfilter vervangen dus dacht er weer even tegen te kunnen.
De olie die er uit kwam was erg smerig, stroperig zelfs dus dat vond ik al geen fijne constatering. Bij aankomst in Ermelo leek het geluid wel erger, dus heb de monteurs gevraagd naar hun mening. Zij dachten meteen aan het big-end lager of als het meevalt alleen de kettingspanner. Mijn verse olie na 30 km afgetapt en ja hoor, deeltjes koper in de olie. Ik heb hem nu achtergelaten want het blok moet open om te kijken of alleen het big-end lager kapot is.
Gaat weer een paar centen kosten en ja, dat is het risico van particulier kopen...


Aiaiai dat zijn geen grappen.
Hoeveel had je duke gelopen? Of is ie zwaar mishandeld door de vorige eigenaar?
 
Ik ben op zoek naar een paar originele duke III spiegels voor op mijn ktm 640. Mocht iemand ze toevallig hebben liggen en weg willen doen dan hoor ik het wel! *D
 
alle 690 spiegels zijn hetzelfde, zou het dan ook ff in de andere topics vragen als je meer kans wilt
 
Ik ben op zoek naar een paar originele duke III spiegels voor op mijn ktm 640. Mocht iemand ze toevallig hebben liggen en weg willen doen dan hoor ik het wel! *D

Ik wil die van mij wel een keer vervangen door andere, heb alleen nog niet het model gevonden waarvan ik zeg ja dat is het. Alleen op een Super Duke afgelopen zaterdag, maar die had de knippers erin en dat hoeft weer niet voor mij.

Als ik andere heb gevonden mogen die van mij weg. Ik ben niet zo gehecht aan "origineel".
 
Ik ben ook niet zo gehecht aan orgineel, rij op dit moment met dode hoek spiegeltjes aan het stuur. Maar toen ik vorig jaar met de motor naar Spanje ben geweest was ik er blij mee dat ik de gewone spiegels gemonteerd had.
Ben nog wel aan het kijken naar fiets spiegels, daar zit soms ook wel wat leuks tussen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan