KTM 690 Duke IV Topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Als je een beetje durf en skills hebt kan je de luchtbak eigenlijk zelf aanpassen. Simpel gezegd is dat eigenlijk maar een beetje pvc wegsnijden en je hebt een "powerparts" bak
 
Mappingswitch doet volgens mijn gevoel niet veel meer,elke setting (1,2 of 3) lijkt +/- hetzelfde motorverloop te geven,heb ze gewoon op 3 staan.Vind ik eigenlijk geen prob. gezien ik ze nog maar een paar keer had verzet :(
Airbox is idd. zelf makkelijk aan te passen. :Y

Andere,minder ingrijpende optie (doorscrollen tot onderaan voor de D4):
http://www.abp-racing.de/ktm-690-kits/
 
Laatst bewerkt:
Voor die prijs kan je beter zelfs een powerparts bak kopen, nee?
Ben nog van zin om het eens zelf te proberen.
2 gaatjes bovenaan en aan de achterkant (batterij) grote opening
 
En dan is er nog dit:
http://www.ktmforum.eu/forum3/wbb/6...0-lc4-tuning/48151-duke-690-2012-tuningküche/
Voor zover ik kan uitmaken gaat het hier om een zelfbouw/ontwerp kastje (zgn.Kastle),een soort powercommander die werd ontwikkeld door Highscore (en ktmjunkie) voor verschillende type's KTM.Die eerste doet oa. ontwikkelingswerk voor Remus en KTM,woont in Wenen en heeft een garage met testbank enz.Op het KTM-eu forum zijn er velen die een geKastl-de fiets hebben en ze zijn unaniem lovend over de werking en de resultaten.Het is volledig plug and play en wordt je toegezonden met aangepast programma volgens je eigen set-up van je motor,is eigenlijk poepsimpel aan te sluiten en kost +/-275 € en nog eens 35 of 40 als je de CD met de software en kabels erbij wilt om zelf aan de slag te gaan.Voor de liefhebbers:registreer je om de prentjes te kunnen zien en veel leesplezier :r
 
Laatst bewerkt:
Ik heb besloten om voor een LeoVince kat vervanger te gaan. Dat wil zeggen, binnen een paar weekjes. Even kijken nog of ze de boel dan bij de KTM dealer kunnen afstellen dan. Wellicht ook nog een ander luchtfilter (hoort er wel een beetje bij toch?).
En dan is het wel weer even genoeg qua extra's aan de Duke, eerst maar even lekker mee rijden :+
 
Ik heb besloten om voor een LeoVince kat vervanger te gaan. Dat wil zeggen, binnen een paar weekjes. Even kijken nog of ze de boel dan bij de KTM dealer kunnen afstellen dan. Wellicht ook nog een ander luchtfilter (hoort er wel een beetje bij toch?).
En dan is het wel weer even genoeg qua extra's aan de Duke, eerst maar even lekker mee rijden :+
Je hoeft geen ander luchtfilter te nemen omdat "iedereen" dat doet hoor :+
 
Hehe, niet op die manier :). Maar wat makkelijker lucht erin kan geen kwaad, zeker als de uitlaat kant verbeterd is. Is toch gebruikelijk om dat allebei aan te pakken anders heeft het (de aanpassingen) minder zin zou je denken.
 
wat betreft "bokken " bij lage toeren tallen
ik heb het vandaag uit geprobeert
in z'n 2 net iets onder de 2500 tmp kan ik hem voorzichtig
laten trekken en doet ie het redelijk probleemloos
maar in de 4 kan ik vanaf 3000 tpm probleemloos versnellen
dus ik denk dat die 4000tpm als minimum niet goed is
of er iets fout is met je duke of je gaat te hard op het gas
 
Het ligt er ook maar net aan hoe hard je Duke eraan moet trekken, bv wind tegen, helling omhoog of gewicht van de bestuurder :+
Maar de toeren die jij benoemd zijn inderdaad wel een beetje wat mijn Duke ook nog kan handelen. Maar niet teveel gas geven en het is niet ideaal.

Maar het apparaat vind gewoon meer toeren prettig. Knalt ook zo tot het rood..
 
Gister trouwens even mn nieuwe tassenset gepast. Kom maar op met de vakantie!
249121_463910467035658_786752987_n.jpg
 
Croix en ternois!
Meer bezig geweest met mijn vizier dat constant bedampte maar goed...
Hoe later in het filmpje, hoe vlotter alles gaat })

 
Laatst bewerkt:
even wat technische vraagjes over de duke IV:
*Past de vering van een duke 3 op de 2012 versie? zou bij voorvorkwissel al zeker het spatbord van de 3 moeten monteren...
*ik heb een volledig open leovince uitlaatlijn, kan ik nu gwn de open luchtfilterbox en nokkenas plaatsen samen met de race mapping ?
286pn8.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan