ktm 690 lcm 4 gear sensor

3 jan 2019
53
29
hallo allemaal, ben met een eigenbouw project een KTM blok in een aprillia rs 250 aan het bouwen , en is eigenlijk ready for race, maar zit met 1 klein probleem,
bij het inschakelen in de versnelling slaat de motor af, ligt niet aan de zijstandaard ( die er uiteraard niet meer op zit ) en ook niet aan de koppelings switch
nu heb ik de gear sensor los gehaald , zodat op het display hij in de neutraal stand blijf staan , en nu kan er gewoon geschakeld worden en alles werkt,
A ; wat kan het probleem / storing zijn met gemonteerde gear sensor
B ; is deze sensor niet te overbruggen op 1 of andere manier ? , bij de stekker ? , zodat ik de sensor uiteraard weer terug kan monteren, ( dat hij op het dashbord in neutraal staat maakt mij niks ) alle mogelijkheden om door te lussen heb ik al geprobeerd , maar ben bang dat er een weerstand ? tussen bepaalde draden moet zitten
alle hulp en of meedenken is welkom
 
heb je de zijstandaard schakelaar ook overbrugd toen je hem weghaalde? de elektronica weet niet zomaar dat er geen schakelaar meer zit en meestal worden dat soort beveiligingen zo gemaakt dat het niet zien van de beveiliging (dus ook bij schakelaar weg of draadbreuk) betekend dat er een gevaarlijke situatie is (zijstandaard naar beneden) en dan treed de beveiliging in werking.
 
nee is ook niet overbrugd, zit er ook nog aan, maar is mi ook een beveiliging als je in de versnelling wilt starten
maar meer beveiligingen kan ik niet bedenken,dus zie ik iets anders over het hoofd denk ik
 
ben helaas niet zo van de electronica, en begreep dat dit een canbus systeem is, dus mi erg gevoelig, dan maar nog een sensor kopen om gat te dichten ,en de andere in z'n vrij zetten en vast binden :-(
 
ga eerst maar even mn probleem oplossen bij een motorzaak die e.e.a. kan uitlezen en zo waarschijnlijk de "fout"kan opsporen
software tuning kan altijd nog, maar die minimale pk's die je vind ?, en ding is snel zat om de meeste pk pakhuizen jankend achter te laten :?, op het circuit dan :-)
supermono yeaaaaaaa:t
 
Je hebt de sensoren eraan laten zitten maar wel de zijstandaard verwijderd zeg je? Je weet dat de sensor bij een "verwijderde standaard" in principe aangeeft dat de standaard uitgeklapt staat toch? Nogal wiedes dat hij je dan niet in de versnelling laat schakelen (althans, ik vind het nanny-state, maar dat doen ze nu eenmaal). Wanneer je hem inklapt drukt hij de schakelaar in, waardoor de ECU een alles veilig krijgt. Zonder standaard wordt die schakelaar niet ingedrukt. Dus je moet iets met die sensor. Hem overbruggen of zo, je weet wel.
 
zijstandaard schakelaar zit er nog gewoon aan ,incl magneet
Je hebt de sensoren eraan laten zitten maar wel de zijstandaard verwijderd zeg je? Je weet dat de sensor bij een "verwijderde standaard" in principe aangeeft dat de standaard uitgeklapt staat toch? Nogal wiedes dat hij je dan niet in de versnelling laat schakelen (althans, ik vind het nanny-state, maar dat doen ze nu eenmaal). Wanneer je hem inklapt drukt hij de schakelaar in, waardoor de ECU een alles veilig krijgt. Zonder standaard wordt die schakelaar niet ingedrukt. Dus je moet iets met die sensor. Hem overbruggen of zo, je weet wel.

Zit er nog op met de magneet. (Ik neem aan dat dit correct zit, als je een LC4 in een aprilia rs250 kan lepelen, zal dat ook wel lukken. Maar ja, assumption is the mother of all fuck ups)
Btw, schakelaar wordt niet ingedrukt. Is een naderingsschakelaars met magneet.
 
maar een magnetisch benaderingsschakelaar heeft vaak ook een minimum afstand voor de magneet en als je de magneet er dan gewoon tegenaan plakt werkt hij niet en krijg je het zelfde effect als geen magneet. en dat kan best behoorlijk kritisch zijn in de maat tussen minimale en maximale afstand van magneet naar sensor.
 
IMG_0288.JPG
IMG_0288.JPG
 
yeaaaaaa, *O*was idd een kwestie van in de juiste richting en een streep of 5 er vanaf houden, alles werk , joeppie !!!!!!, alle meedenk werk harstikke bedankt:}
nu nog een weerstandje er tussen, en dan maar wachten op circuit dagen :]
 
Toppie.
Ook weer wat geleerd thx to Too. Magneetschakelaars waar ik mee werk hebben geen minimum afstand om te werken. Alleen een maximum. En ik heb al behoorlijk wat verschillende types en merken in mijn handen gehad.
@jan jacobus: je schrijft 2.2 ohm weerstand. Het moet een 2k2 (2200) OHM zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan