KTM 690 SMC (-R) DEEL 8 Let the sun shine!

Ik heb niet de ervaring met Ikwilvanmijnmotoraf dat ze giga lowballen hoor.

Ze bellen vaak een 3 tot 5 dealers die vaker dat soort motoren verhandelen en baseren daarop hun bod. Het is dus niet zoals met de autovariant dat ze een tabelletje pakken en doorschuiven.

Je kunt het toch vrijblijven proberen. Ik denk dat ze met iets van 5750-6250 komen, afhankelijk van de staat.
 
Ja precies. Ze blijven redelijk waardevast als ik de prijzen zie op MP en hoe snel die adv vaak weer verdwijnen. tja. En kan ook altijd in standaard trim aanbieden als de prijs mij niet zint. Een volledige akra uitlaat, quickshifter en die inlaat levert ook wel centen op in losse verkoop.
 
Waarom verkoop je hem niet op Marktplaats? Je vangt daar het meeste mee en jouw motor ziet er wel goed genoeg uit daarvoor, durf te wedden dat hij in 2 weken weg is. Andere sites kan je als optie B proberen toch?

Wat is jullie ervaring met het vervangen van de koppeling? Moet je dan voor origineel gaan of is EBC ook goed? Nog tips voor het vervangen?Alle tips welkom.
 
Waarom verkoop je hem niet op Marktplaats? Je vangt daar het meeste mee en jouw motor ziet er wel goed genoeg uit daarvoor, durf te wedden dat hij in 2 weken weg is. Andere sites kan je als optie B proberen toch?

Wat is jullie ervaring met het vervangen van de koppeling? Moet je dan voor origineel gaan of is EBC ook goed? Nog tips voor het vervangen?Alle tips welkom.
Ik kijk eerst wat het zo oplevert en eerlijk gezegd trekt dit soort motoren vaak het verkeerde volk aan. Ik heb eigenlijk geen zin daarin.
 
Ik kijk eerst wat het zo oplevert en eerlijk gezegd trekt dit soort motoren vaak het verkeerde volk aan. Ik heb eigenlijk geen zin daarin.
Kan ook op motorforum zetten dan toch?
Ik had ook geen zin om mijn wrf op marktplaats te zetten. Aangezien daar ook vaak verkeers volk op afkomt.
Dus toen via motorforum verkocht
 
Ik snap precies waar MrMuilie het over heeft.
Met mijn 701 was het precies het zelfde.

Allemaal beperkt pratende en typende mensen die interesse hebben. ééntje kwam zelfs langs met een RoofBoxer helm en een spijkerbroek. Dus helemaal fijn voelde dat niet, om die in de schuur te hebben.
 
Leovince is binnen! Klopt het dat daar voor de 690 geen pakking oid bij zit? Gebruik je daar gewoon de oude voor of zit die er niet tussen oid?

Zonet gemonteerd dus antwoord mezelf even: Originele demper heeft een pakking inderdaad zo te zien, maar de slip-on van leovince schuift strak over de voorbocht, dus geen pakking.
 
Laatst bewerkt:
Leovince is binnen! Klopt het dat daar voor de 690 geen pakking oid bij zit? Gebruik je daar gewoon de oude voor of zit die er niet tussen oid?

Zonet gemonteerd dus antwoord mezelf even: Originele demper heeft een pakking inderdaad zo te zien, maar de slip-on van leovince schuift strak over de voorbocht, dus geen pakking.
Dat is goed nieuws!
Ik ben benieuwd naar het geluid en waar je hem met de katalysator er bij besteld hebt
 
Gekocht bij Uitlaatservice, hij is luider dan gehoopt, staat wel mooi. Ding is, motor is compleet standaard, eerst gaf ie vanaf de ~6k echt een duw na oid, nu doet ie dat niet meer. Dus weet niet of ie het over hele bereik nu doet ipv pas na de 6k~. Misschien is het ook wennen want het is nu inmiddels meer dan een jaar geleden dat ik op een niet stille motor heb gereden. We gaan het zien, als ie niet bevalt gaat ie er gewoon weer af en op Marktplaats.
 

Bijlagen

  • F591A7AB-4809-4BFF-97E4-3D9A93FB462E.jpeg
    F591A7AB-4809-4BFF-97E4-3D9A93FB462E.jpeg
    202,6 KB · Weergaven: 34
  • ACF43EC4-35D6-4A46-9C32-5957C6B5C561.jpeg
    ACF43EC4-35D6-4A46-9C32-5957C6B5C561.jpeg
    207,3 KB · Weergaven: 31
  • Leuk
Waarderingen: micb
Op m'n SMC 17: 45, op m'n Enduro 15:47
Tanden altijd oneven, nooit deelbaar door elkaar.
Op m'n Enduro wel een WR versnellingsbak
 
Vraagje, laatste x rijden met mijn 2014 smc-r viel de motor abrubt uit bij 90km/h accelererend met 3/4 gasstand. FI lampje brandde op dat moment. Ik heb hem uit laten rollen en opnieuw gestart. Er was geen foutmelding of knippercode te zien en de motor heeft daarna nog een kwartier probleemloos gelopen. Iemand ooit zoiets gehad?
 
Het zijn ongeveer de eerste dingen die je leert als je een ketting overbrenging moet ontwerpen.......
Past een voortandwiel 17 zonder problemen? Of moet daar het kapje voor gemodificeerd worden?

Oneven tandwielen, niet deelbaar door elkaar en niet deelbaar door hetzelfde getal behalve 1 is mij destijds geleerd. Tenminste dat zou optimaal zijn.

Ktm volgt dat advies niet op. Waarschijnlijk komt dat door de massaproductie van tandwielen of gaan ze er vanuit dat de ketting toch snel slijt door de bereider en het niet onderhouden van de ketting. Het kan ook een commerciële zet zijn, vaker de tandwielen laten vervangen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan