Ik heb hem tot de bovenkant van het rondje op het glaasje gevuld, het bovenste streepje dus en niet tot bovenaan het glaasje. Dat zou dus goed moeten zijn. Dan alsnog loopt die steeds verder leeg, ook onder het rondje. Dat van motor rechtop staan en niet op de zijstandaard weet ik inderdaad. Toch goed dat je het benoemd.
Tot bovenaan is niet correct. In het boekje staat bij mij letterlijk: "after switching off the engine, wait one minute before checking the level. The engine oil must be between the lower and upper edge of the oil viewer"
Vervolgens een afbeelding dat het oliepijl HALVERWEGE het glaasje moet staan. Zo niet, dan bijvullen tot HALVERWEGE het glaasje. Niet tot het bovenste streepje.
Wat ook een rol speelt is de olievervuiling door benzine. Doe eens gek en ruik eens aan de olie die in het blok zit. Als dat enorm naar benzine ruikt dan is je olie dus gemengd met brandstof. Beste is alles compleet vervangen. De standaard interval van 10.000km door KTM is echt absurd. Hooguit 4000km houd ik aan.
Daarnaast wat al eerder is gezegd, ze lusten wel een slokje. Als ik op vakantie ga neem ik ook altijd olie mee in de rugzak.