KTM 690 SMC (-R) DEEL 8 Let the sun shine!

Heeft iemand hier nog een nette nokkenas liggen voor een nette prijs? 76536010100 of 76536010144

Het achterste naaldlager is kapot gelopen en heeft de nokkenas mee om zeep geholpen :( De ventilatiekanaaltjes achter het naaldlager zaten verstopt met zwarte prut... wtf kan dit zijn dan lijkt me niet van het lager afkomstig? Eerder oorzaak dan gevolg...
 
Heeft iemand hier nog een nette nokkenas liggen voor een nette prijs? 76536010100 of 76536010144

Het achterste naaldlager is kapot gelopen en heeft de nokkenas mee om zeep geholpen :( De ventilatiekanaaltjes achter het naaldlager zaten verstopt met zwarte prut... wtf kan dit zijn dan lijkt me niet van het lager afkomstig? Eerder oorzaak dan gevolg...
Bekijk media item 1237512Volg de olie-stroom….
 
Hmmm.. " Je hebt geen permissie om deze pagina te bekijken of deze actie uit te voeren."

Hoger kan de olie niet komen, daar zou je toch juist geen vuil verwachten? Het enige wat ik kan bedenken is dat het ventilatiefiltertje niet goed doorblaast (evo1) en dat er beetje bij beetje vuil verzameld en weer naar beneden loopt richting de cilinderkop.. de slangen voor de ventilatie en het kleppendeksel zijn echter helemaal schoon verder.
 
Hmmm.. " Je hebt geen permissie om deze pagina te bekijken of deze actie uit te voeren."

Hoger kan de olie niet komen, daar zou je toch juist geen vuil verwachten? Het enige wat ik kan bedenken is dat het ventilatiefiltertje niet goed doorblaast (evo1) en dat er beetje bij beetje vuil verzameld en weer naar beneden loopt richting de cilinderkop.. de slangen voor de ventilatie en het kleppendeksel zijn echter helemaal schoon verder.

heb je foto's van wat je aantrof zodat er een plaatje bij het praatje is?
 
Smaken verschillen (gelukkig) :+
Geef mij het pre 2019 model maar. Ik vind het nieuwe geen eigen smoel hebben. De 'oude' heeft harde scherpe lijnen en de nieuwe is in mijn ogen te lief ofzo.
oud vs nieuw:
Bekijk bijlage 1508097Bekijk bijlage 1508098

Hadden jullie deze variant die nu bij DIPI te koop staat al gezien?

1591733276629.png


Dat (oa) stikkersetje maakt toch veel goed!
 
Waarom was de 690 in 2018 dan niet meer leverbaar? En plotseling in 2019 weer wel.
Het frame moest wel veranderd worden, anders paste het blok met de extra balans-as er niet in.
Konden ze gelijk de zwakke punten aanpakken van het oude frame.

EMISSIE EISEN!
Dat is de reden voor een niet-aansluitende productie van de oude/nieuwe modellen.

In 2016 werd de Euro 4 norm ingevoerd en motoren met Euro 4 moesten voor 31-Dec-2018 gekentekend zijn.
De nieuwe 690 voldoet aan Euro 5 (vandaar ook de andere motorkarakteristiek, van onderin minder vermogen, arm mengsel, etc. Dat zijn namelijk trucjes van de fabrikant, omdat ze weten op welke RPM-niveau's en in welke cyclus ze de motoren gaan testen).
 
Toen in 2018 een nieuwe wilde kopen, werd me verteld dat deze niet meer leverbaar was.
Hij was vervangen door de 701.
Dat vond ik dus niks.......
 
Iemand nog een demper voor smc r 2014 te koop?
Daarnaast ook op zoek naar Carbon hitteschilden.
 
Heeft er iemand al ervaring met het mappen van een 2019/2020 versie?

Ik laat de over 2 weken bij de dealer de akra map laden in mijn 2019. Sinds ik een Arrow uitlaat heb loopt hij veel te arm en wil die nog wel eens afslaan bij het inknijpen van de koppeling. Fuel dongle van Rottweiler ook geplaatst maar daar merk ik geen verschil van.
 
Ik laat de over 2 weken bij de dealer de akra map laden in mijn 2019. Sinds ik een Arrow uitlaat heb loopt hij veel te arm en wil die nog wel eens afslaan bij het inknijpen van de koppeling. Fuel dongle van Rottweiler ook geplaatst maar daar merk ik geen verschil van.

Welke dealer? Heb weinig succes met iemand vinden voor mijn motor (2020 701).
 
Goedemiddag
Heeft iemand een db killer liggen voor Ktm smc r 2017 akrapovic
Neem de motor mee na Oostenrijk
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan