ktm 790 duke

Eens met ThomPa. Niet tobben met banden.

Ik heb geen idee hoeveel km je nog gaat rijden tot september, maar volgens mij kan je ook voor weinig een Maxxis achterband scoren en later een vers setje (persoonlijk ben ik geen Bridgestone, maar nogmaals dat is persoonlijk).
Klopt, zal zelf ook moeten ervaren hoe ik die vind. Had op mijn vorige fiets altijd de Pilot Powers. Maar dat was een supersport dus niet echt te vergelijken.

Qua km’s valt het op zich mee. Afgelopen periode was dat gemiddeld 150 per week:
54D29B00-E62A-45FC-81A4-D90F872B5C42.png

Dit zal deze zomer ongeveer gelijk blijven (baby op komst) dus dan praat je over 12x150=1.800 km. Vooruit, laten we er 2.000 van maken. Met diezelfde gedachte was ik inderdaad al aan het rondkijken voor een gebruikte Maxxis achterband.

Maar ik neig nu toch meer naar direct een compleet nieuw setje zodat ik Inderdaad nu al lekkerder kan rijden ipv pas vanaf september. Dan draai ik die luiers van die kleine nog wel een keertje om zo het geld terug te verdienen. 😆
 
Klopt, zal zelf ook moeten ervaren hoe ik die vind. Had op mijn vorige fiets altijd de Pilot Powers. Maar dat was een supersport dus niet echt te vergelijken.

Qua km’s valt het op zich mee. Afgelopen periode was dat gemiddeld 150 per week:
Bekijk bijlage 1510808
Dit zal deze zomer ongeveer gelijk blijven (baby op komst) dus dan praat je over 12x150=1.800 km. Vooruit, laten we er 2.000 van maken. Met diezelfde gedachte was ik inderdaad al aan het rondkijken voor een gebruikte Maxxis achterband.

Maar ik neig nu toch meer naar direct een compleet nieuw setje zodat ik Inderdaad nu al lekkerder kan rijden ipv pas vanaf september. Dan draai ik die luiers van die kleine nog wel een keertje om zo het geld terug te verdienen. 😆

Als je nu een nieuw setje eronder gooit kun je ze alvast inrijden en kun je in september weer mooi kms maken :+
 
Goedemiddag,

even een vraagje. is er hier iemand die ervaring heeft met de KNMV riding days Road vs Track op Assen?
Wil er naar toe maar ben wat huiverig voor de rondleiding en e bike rijden dat hier teveel tijd aan besteed wordt.

Greetz, Richard
 
Goedemiddag,

even een vraagje. is er hier iemand die ervaring heeft met de KNMV riding days Road vs Track op Assen?
Wil er naar toe maar ben wat huiverig voor de rondleiding en e bike rijden dat hier teveel tijd aan besteed wordt.

Greetz, Richard

E-Bike? Als ik het zo lees heb/krijg je de kans om te rijden op een elektrische motorfiets. Wacht anders even het tijdschema af, wellicht zou je kunnen mailen dat ze het toevallig vergeten zijn bij te voegen.



Tot op heden geen lekkage meer gehad, maar ben nog steeds op zoek naar een radiateurbeschermer. Niemand die er een heeft van sw-motech, r&g of iets dergelijks? Vakantiegeld krijg ik altijd in de laatste week van deze maand :+
 
Ik heb dat ook. Zag ik vanmorgen.

Zie het bij mij nu ook. Heb filmpje gemaakt. Raar dat je bubbels ziet langs de slang.

Filmpje
Wat betreft de koelvloeistof druppels wat er steeds uit komen.
Mijn collega zegt dat de binnenbuis bij mij kapot is een daardoor de koelbloedig zich via de mantel naar buiten duwt.
Daarom blijft ie ook steeds lekken.

Zucht kan ik weer naar Venlo.
 
  • Verdrietig
Waarderingen: JuH
Hmm ik hoop dat die van mij dat toch niet gaat vertonen.

Beur is uitgevoerd, ipv W50 olie is er W60 ingegooid (dit zou het rammelen van het blok tegengaan ?) lijkt me prima.
Meer mensen die deze olie erin hebben ?
 
Hmm ik hoop dat die van mij dat toch niet gaat vertonen.

Beur is uitgevoerd, ipv W50 olie is er W60 ingegooid (dit zou het rammelen van het blok tegengaan ?) lijkt me prima.
Meer mensen die deze olie erin hebben ?

Ik zou even moeten spieken, rekening ligt thuis. Maar volgens mij is er bij mij gewoon weer W50 in gegaan.
 
Goedemiddag,

even een vraagje. is er hier iemand die ervaring heeft met de KNMV riding days Road vs Track op Assen?
Wil er naar toe maar ben wat huiverig voor de rondleiding en e bike rijden dat hier teveel tijd aan besteed wordt.

Greetz, Richard
Als je echt graag zoveel mogelijk op een dag op het circuit wilt rijden is dit niet de optie die ik zou kiezen. Citaat van KNMV site: “In de middag kan elke groep twee keer het grote circuit op.”

Ik rijd regelmatig bij CRT (Circuit Rijvaardigheids-Training), en daar krijg je - zeker in de beginnersgroepen - ook uitgebreide instructie. Je rijdt dan echter wel 5 sessies van 20 minuten op een dag, ook voor 220 euro. Meer dan 20 minuten houd je ook echt niet vol, dan ben je helemaal kapot.

Overigens krijg je daar ook in de ervaren groep waar ik de laatste jaren in rijd (rondetijden van 2.00 tot 2.20 a 2.35), nog steeds intstructie. De eerste twee sessies rijd je om beurten achter de instructeur aan, die aan het eind van de sessie een debriefing geeft, met tips en suggesties over rijhouding, ideale racelijnen rijden, remmen en inhalen etc. Vanaf de derde sessie is het dan vrij rijden, en dan kun je bv bezig gaan om je techniek op bepaalde punten aan te scherpen of je eigen rondetijden te verbeteren.

Vrijdag 26 juni staat daar voor mij weer een circuitdag bij CRTop het programma. Hopelijk is het dan beter weer dan voirige week vrijdag. Toen had ik zowat de hele dag regen, behalve in de eerste sessie. Dan valt zo’n dag wel een beetje in het water :)
 
Wat betreft de koelvloeistof druppels wat er steeds uit komen.
Mijn collega zegt dat de binnenbuis bij mij kapot is een daardoor de koelbloedig zich via de mantel naar buiten duwt.
Daarom blijft ie ook steeds lekken.

Zucht kan ik weer naar Venlo.
Dat is niet fijn. Die van mijn lijkt nu droog te blijven, maar ik zal het ook maar in de gaten blijven houden dan.

Tot op heden geen lekkage meer gehad, maar ben nog steeds op zoek naar een radiateurbeschermer. Niemand die er een heeft van sw-motech, r&g of iets dergelijks? Vakantiegeld krijg ik altijd in de laatste week van deze maand :+
Ik heb ‘m van Evotech in zwart:
E75488E2-E13F-4988-B285-4B7DA84D8B30.jpeg
 
  • Leuk
Waarderingen: JuH
Even een vraagje: misschien heb ik wat gemist, maar zijn er hier al mensen met een Duke 890R? Ik heb nog nauwelijks ervaringen van uit NL en BE gehoord, en ben wel benieuwd naar de verschillen in de prakrijk op de openbare weg, maar vooral ook op het circuit (waar ik hem vooral voor zou inzetten).
 
Even een vraagje: misschien heb ik wat gemist, maar zijn er hier al mensen met een Duke 890R? Ik heb nog nauwelijks ervaringen van uit NL en BE gehoord, en ben wel benieuwd naar de verschillen in de prakrijk op de openbare weg, maar vooral ook op het circuit (waar ik hem vooral voor zou inzetten).

Ik heb hem gezien, niet beleefd. Quickshifter is optie, dus dat is eigenlijk al zonde.
 
Ik heb hem gezien, niet beleefd. Quickshifter is optie, dus dat is eigenlijk al zonde.
Ja, die QS moet er sowieso op, daar is geen twijfel over mogelijk. Kost je €400 extra (maakt € 14.700). Als je dan ook nog trackmode wilt (was al wel standaard op de 790 Duke) ben je nog eens €350 kwijt, zit je al op dik €15.000. Dat is al 800 euro duurder dan de nieuwe 2020 Triumph Street Triple 765 RS (€ 14.200). Die is vergelijkbaar qua specs, maar wel met standaard een up/down QS en track mode (en een paar pk’s meer ook nog).

KTM moet wel zorgen dat ze concurrerend blijven en bovendien betrouwbaar. Zeker gezien al die olie- en koelvloeistof-lekkages bij de 790 blokken: ze zouden zo langzamerhand toch in staat moeten zijn om iets betrouwbaars te produceren voor een met de concurrentie vergelijkbare prijs? Oftewel, €14.300 was een heel mooie prijs geweest met alles erop en eraan (natuurlijk zijn wij hier in NL een beetje in het nadeel met die BPM. In DE betalen ze er bv slechts €11.995 voor! Dat scheelt een slok op een borrel.
 
  • Leuk
Waarderingen: JuH
Ja, die QS moet er sowieso op, daar is geen twijfel over mogelijk. Kost je €400 extra (maakt € 14.700). Als je dan ook nog trackmode wilt (was al wel standaard op de 790 Duke) ben je nog eens €350 kwijt, zit je al op dik €15.000. Dat is al 800 euro duurder dan de nieuwe 2020 Triumph Street Triple 765 RS (€ 14.200). Die is vergelijkbaar qua specs, maar wel met standaard een up/down QS en track mode (en een paar pk’s meer ook nog).

KTM moet wel zorgen dat ze concurrerend blijven en bovendien betrouwbaar. Zeker gezien al die olie- en koelvloeistof-lekkages bij de 790 blokken: ze zouden zo langzamerhand toch in staat moeten zijn om iets betrouwbaars te produceren voor een met de concurrentie vergelijkbare prijs? Oftewel, €14.300 was een heel mooie prijs geweest met alles erop en eraan (natuurlijk zijn wij hier in NL een beetje in het nadeel met die BPM. In DE betalen ze er bv slechts €11.995 voor! Dat scheelt een slok op een borrel.

Striple is 13,8k. Scheelt je dus nog eens een bandenwissel en wat tanken.
 
Striple is 13,8k. Scheelt je dus nog eens een bandenwissel en wat tanken.
Allemaal waar, maar na deze vergelijkingstest op het circuit te hebben gezien van de 890r en de nieuwe street triple RS ga ik toch echt voor de Duke 890R. Dan maar wat meer geld kwijt. Ik kan me helemaal vinden in hun oordeel (volgende week zelf proefrijden op de 890R tijdens de Orange days bij mijn dealer)
 
  • Leuk
Waarderingen: JuH
Zit hier al een tijdje door dit topic te bladeren en zie enkele mensen die echte problemen hebben met de betrouwbaarheid van het 790 blok.
Vallen al die problemen wel netjes onder garantie?

Ergens deze/volgende week komt mijn Duke 790 2020 model binnen en ik twijfel om extra garantie bij te kopen. Bedrag is redelijk fors... iets van 600-700 EUR. Als jullie bij nieuwe aanschaf nog een keer die keuze zouden maken, zou je dan die extra garantie aanschaffen?

Bedankt alvast.
 
Zit hier al een tijdje door dit topic te bladeren en zie enkele mensen die echte problemen hebben met de betrouwbaarheid van het 790 blok.
Vallen al die problemen wel netjes onder garantie?

Ergens deze/volgende week komt mijn Duke 790 2020 model binnen en ik twijfel om extra garantie bij te kopen. Bedrag is redelijk fors... iets van 600-700 EUR. Als jullie bij nieuwe aanschaf nog een keer die keuze zouden maken, zou je dan die extra garantie aanschaffen?

Bedankt alvast.
Waarom nu al die garantie aanschaffen? Je hebt 2 jaar garantie, en binnen die 2 jaar kan je altijd verlengen zolang je hem netjes volgens het boekje laat onderhouden. Dus ook over anderhalf jaar kan je alsnog die garantie verlengen.
 
Waarom nu al die garantie aanschaffen? Je hebt 2 jaar garantie, en binnen die 2 jaar kan je altijd verlengen zolang je hem netjes volgens het boekje laat onderhouden. Dus ook over anderhalf jaar kan je alsnog die garantie verlengen.
klopt helemaal, het is dezelfde fabrieksgarantie, zit geen verschil in. Eerst maar eens 2 jaar rijden en dan kun je in Mei/Juni 2022 eens bekijken of je de garantie gaat verlengen, dat is nog een hele poos.

Alle problemen die buiten het reguliere onderhoud en de slijtage delen vallen worden gedekt door de garantie. wij hebben er nu zo'n 9000km op staan, een paar kvs probleempjes gehad (garantie) maar verder probleemloos.
 
Deze meneer is er ook erg positief over (al noemt ie het een tweede fiets, om mee te spelen... maar dat zijn alle motoren toch! :D)


Het lijkt me ook een fantastische motor, ben ook benieuwd naar je bevindingen.
Deze had ik ook al gezien, is er ook erg enthousiast over inderdaad. Mijn huidige duke 790 is ook mijn tweede fiets trouwens, voor het ruigere speelwerk en op het cricuit. Mijn ‘straat’-motor voor het toerwerk en de vakanties is een KTM Adventure 790. De 890R zou ook gewoon voor erbij zijn :+8-) . Ik laat na volgende week donderdag wel even weten wat ik ervan vind (Ga ook de Superduke GT proefrijden trouwens, gewoon omdat het kan })).
 
Zit hier al een tijdje door dit topic te bladeren en zie enkele mensen die echte problemen hebben met de betrouwbaarheid van het 790 blok.
Vallen al die problemen wel netjes onder garantie?

Ergens deze/volgende week komt mijn Duke 790 2020 model binnen en ik twijfel om extra garantie bij te kopen. Bedrag is redelijk fors... iets van 600-700 EUR. Als jullie bij nieuwe aanschaf nog een keer die keuze zouden maken, zou je dan die extra garantie aanschaffen?

Bedankt alvast.
Bij mij valt alles onder de garantie.
 
Goedemiddag,

De planning is om vrijdag een mooie route te gaan rijden.
Is er iemand die nog een mooie route weet in Limburg?
Beginnend in de buurt van Weert of zoiets.

Greetz Richard
 
Goedemiddag,

De planning is om vrijdag een mooie route te gaan rijden.
Is er iemand die nog een mooie route weet in Limburg?
Beginnend in de buurt van Weert of zoiets.

Greetz Richard
kijk eens op kurviger.de/nl, daar kun je makkelijk zelf routes maken en zijn vaak verrassend goed..Makkelijk om ff snel een route te maken.
ik heb ff wat bij elkaar geklikt voor je, rondrit vanuit weert, 200km, in zuidoostelijke richting, snelweg vermijden en daar komt dan DIT uit (n.b. heb 'm zelf niet gereden, is enkel wat kurviger zo ff snel ervan maakt, zelf helemaal te tunen zoals je wil)
 
Ik heb trouwens ook nog een setje valblokken over:

97YJxmY.jpg


Heeft 3000km gemonteerd gezeten. Niet gebruikt ;)

€ 50
 
Terug
Bovenaan Onderaan