ktm 790 duke

kijk eens op kurviger.de/nl, daar kun je makkelijk zelf routes maken en zijn vaak verrassend goed..Makkelijk om ff snel een route te maken.
ik heb ff wat bij elkaar geklikt voor je, rondrit vanuit weert, 200km, in zuidoostelijke richting, snelweg vermijden en daar komt dan DIT uit (n.b. heb 'm zelf niet gereden, is enkel wat kurviger zo ff snel ervan maakt, zelf helemaal te tunen zoals je wil)

Bedankt,

deze site kende ik nog niet.

Greetz,
Richard
 
By the way... ben uiteindelijk toch voor een complete set nieuwe Bridgestones S22’s gegaan. :Y

4F87CA2E-7D06-407D-BC03-ACEBB52BC8A7.jpeg


Zitten er net 150 km op, maar wat een verschil in rijden. Fiets valt nu bijna vanzelf de bocht in, haha.😁

Is nog wel ff wennen merk ik en kreeg op de snelweg bijna een hardverzakking. Fiets begon ineens te wiebelen en ik dacht dat mijn wiel loskwam. Was even later weer weg en ik denk dat het door de luchstroom van de vrachtwagen kwam die twee auto’s voor mee reed. 🌬 😅

Anyhow... even goed inrijden en dan kijken hoeveel beter ze rijden dan de Maxxis:]
 
Goedemiddag,

De planning is om vrijdag een mooie route te gaan rijden.
Is er iemand die nog een mooie route weet in Limburg?
Beginnend in de buurt van Weert of zoiets.

Greetz Richard
Vermijd de kanten van gulpen en vaals.
Hoe mooi de wegen ook zijn daar. Ze zijn hier in het zuiden het onaangenaam aan het maken voor motorrijders. De mergelland route is nu daar bijna overal 60 km wegen geworden. Met veel controles op snelheid en geluid.
 
Goedemiddag,

De planning is om vrijdag een mooie route te gaan rijden.
Is er iemand die nog een mooie route weet in Limburg?
Beginnend in de buurt van Weert of zoiets.

Greetz Richard

Hey Richard, ik woon zelf in de regio weert en heb een route rondom weert gemaakt met allerlei mooien bochtjes e.d. Deze kan ik je wel doorsturen.
 
klopt helemaal, het is dezelfde fabrieksgarantie, zit geen verschil in. Eerst maar eens 2 jaar rijden en dan kun je in Mei/Juni 2022 eens bekijken of je de garantie gaat verlengen, dat is nog een hele poos.

Alle problemen die buiten het reguliere onderhoud en de slijtage delen vallen worden gedekt door de garantie. wij hebben er nu zo'n 9000km op staan, een paar kvs probleempjes gehad (garantie) maar verder probleemloos.

Thanks, wist ik niet. Overigens wel heel netjes dat dat zo geregeld kan worden.
 
In hoeverre mag je dat ding dan nog modden zonder dat de garantie vervalt? Denk bijv. aan zelf een slipon er op leggen.

Ik heb er zelf een slipon op gelegd, de dealer zij dat het geluid goed klonk. Dus geen probleem. Een volledig systeem zullen ze denk ik moeilijker om doen.
 
Goedemorgen,

Heeft hier iemand al de rem en koppelings hendel van Puig Hi tech parts?zie hier
Scheelt een berg geld als je het vergelijkt met KTM of MDI.

Greetz, Richard
 
Ik heb gisteren voor het eerst proefgereden op de Duke 890R (in Veendam, bij Mulders Motoren), en was zwaar onder de indruk. Deze motor is in vrijwel niets meer te vergelijken met de 790. Het is in mijn ogen een onvergelijkbaar betere motor geworden. Even een beknopte impressie.

Ik vind de 890R eigenlijk op alle vlakken stukken beter, het sturen gaat strakker en stabieler, met de Brembo’s krijg je met minder remkracht veel meer remvertraging en ze zijn fijngevoeliger te doseren; het blok heeft beduidend meer koppel, het is enerzijds soepeler en breder uitgesmeerd, maar hij is toch ook super-explosief; de veel betere gasrespons is werkelijk een verademing, zeker in de street mode, maar zelfs ook in de sport modus voel je geen haperen of hick-ups, bokken en onverwachte rukjes vooruit meer, oftewel de motor is veel controleerbaarder geworden; de schokdemping en vering voor en achter spreken makkelijker aan op korte, scherpe hobbeltjes, en dat maakt de motor zowel comfortabeler als stabieler, en als klap op de vuurpijl: de motor heeft een bijna beangstigende kracht en snelheid bij flink doortrekken.
Ik heb zelf ook een superduke 1290R gehad, en gisteren nog op een SAS1290 gereden, maar de 890R voelt echt krachtiger en sneller aan (vond de Super Adventure S 1290 een beetje tam eerlijk gezegd, gek genoeg). UIteraard speelt het lage gewicht daar ook een rol bij, want het blok hoeft niet zoveel massa te verplaatsen, hetgeen nog meer telt als de berijder zelf niet zoveel weegt natuurlijk (ik ben 67 kg).

En dan nog het veel mooiere design en de sporty kleurstelling van de 890R, dat maakt hem helemaal af (mar dat is natuurlijk heel persoonlijk). Zoals eerder gezegd, totaal niet te vergelijken met de Duke 790. Als ik niet al kortgeleden een splinternieuwe Adventure 790 had aangeschaft wist ik het wel, dan stond er morgen een 890R in de schuur.
 
Nou, ik kan morgen terug naar de dealer. Schroef in mijn achterband precies in het midden kutzooi, heb de band net 1,5 maanden.
 
Da’s klote. Geen Bridgestone begrijp ik? Want die bieden 2 jaar garantie bij een lekke band.

Nee ik heb de Dunlops (Omdat ze die toen toevallig op voorraad hadden). Ze gaan over een kwartier open, dus dan even bellen. Precies in het midden van het loopvlak, dus we gaan het wel horen...

Edit: Yep, wordt een nieuwe.. Jammer maar helaas, ik heb er niet genoeg mee gereden om een echt oordeel te kunnen vellen. Maar ze stuurden wel fijner dan de Maxxis. Het wordt wel weer een nieuwe Dunlop. Pas dinsdag binnen..
 
Laatst bewerkt:
Doorgaans heb ik wel een paar mooie actiefoto’s als ik een trackday heb gehad. Helaas, vandaag ging het iets anders op het TT-circuit. Ik probeerde in de derde sessie bij het vrij rijden een paar mensen buitenom in te halen in de Ossebroeken, de lange rechterbocht voor de Strubben. En hoewel het circuit nieuw asfalt heeft gekregen, met enorm veel grip, kan er buiten de ideale lijn natuurlijk altijd wat vuiligheid liggen. Dat heeft mij waarschijnlijk parten gespeeld, want hij brak zomaar ineens uit van achteren, en ik werd vervolgens over de motor heen gegooid, een echte highsider dus. Zelf ben ik er redelijk uit gekomen, wat kneuzingen een paar schaafplekken en blauwe plekken en m’n rug en mijn kaak doen nog wat pijn.. De Duke leek in eerste instantie wat oppervlakkige schade te hebben (alles aan de linkerkant, terwijl het een rechterbocht was), maar bij wat beter bestuderen denk ik dat het me wel een flinke duit gaat kosten. Ook mijn helm is naar de filistijnen, er zitten wat slijplekken op mijn pak, en de toe-slider op mijn rechterlaars is afgebroken.
Dus als iemand toevallig nog wat origineel spul heeft liggen dat vervangen is door 3rd party onderdelen, of die een schademotor weet te staan met nog een paar bruikbare onderdelen, dan houd ik me aanbevolen ;)
 
Laatst bewerkt:
Doorgaans heb ik wel een paar mooie actiefoto’s als ik een trackday heb gehad. Helaas, vandaag ging het iets anders op het TT-circuit. Ik probeerde in de derde sessie bij het vrij rijden een paar mensen buitenom in te halen in de Ossebroeken, de lange rechterbocht voor de Strubben. En hoewel het circuit nieuw asfalt heeft gekregen, met enorm veel grip, kan er buiten de ideale lijn natuurlijk altijd wat vuiligheid liggen. Dat heeft mij waarschijnlijk parten gespeeld, want hij brak zomaar ineens uit van achteren, en ik werd vervolgens over de motor heen gegooid, een echte highsider dus. Zelf ben ik er redelijk uit gekomen, wat kneuzingen een paar schaafplekken en blauwe plekken en m’n rug en mijn kaak doen nog wat pijn.. De Duke leek in eerste instantie wat oppervlakkige schade te hebben (alles aan de linkerkant, terwijl het een rechterbocht was), maar bij wat beter bestuderen denk ik dat het me wel een flinke duit gaat kosten. Ook mijn helm is naar de filistijnen, er zitten wat slijplekken op mijn pak, en de toe-slider op mijn rechterlaars is afgebroken (overigens in die sessie toch wel weer een rondje van 2.05 gereden!).

Zie bijgaande foto’s voor een indruk van de schade. Dus als iemand toevallig nog wat origineel spul heeft liggen dat vervangen is door 3rd party onderdelen, of die een schademotor weet te staan met nog een paar bruikbare onderdelen, dan houd ik me aanbevolen ;)Bekijk bijlage 1516707
Bekijk bijlage 1516708Bekijk bijlage 1516709
Bekijk bijlage 1516710Bekijk bijlage 1516711
Bekijk bijlage 1516712
Bekijk bijlage 1516713
Bekijk bijlage 1516714
Gelukkig dat je er zelf niet al te veel aan hebt overgehouden. Ik heb alleen eventueel nog de originele spiegels hiet liggen.
 
Gelukkig dat je er zelf niet al te veel aan hebt overgehouden. Ik heb alleen eventueel nog de originele spiegels hiet liggen.
Bedankt, maar die had ik er van tevoren afgehaald: met spiegels het circuit op is geen goed idee. Ik heb ook al wat onderdelen op marktplaats gevonden trouwens. Niet echt goedkoop, maar altijd goedkoper dan nieuw.
 
Ik probeerde in de derde sessie bij het vrij rijden een paar mensen buitenom in te halen in de Ossebroeken, de lange rechterbocht voor de Strubben. En hoewel het circuit nieuw asfalt heeft gekregen, met enorm veel grip, kan er buiten de ideale lijn natuurlijk altijd wat vuiligheid liggen. Dat heeft mij waarschijnlijk parten gespeeld, want hij brak zomaar ineens uit van achteren, en ik werd vervolgens over de motor heen gegooid, een echte highsider dus.
Echt balen, maar op een bepaalde manier is het positief op te vatten dat dit op Assen is gebeurd en niet op de openbare weg! Dit toont ook de meerwaarde van circuitvering en circuitbanden, die hebben een breder grensbereik waardoor je goede feedback krijgt dat je de limiet bereikt en je zult dan minder snel worden verrast door plotseling volledig gripverlies.
 
Bedankt, maar die had ik er van tevoren afgehaald: met spiegels het circuit op is geen goed idee. Ik heb ook al wat onderdelen op marktplaats gevonden trouwens. Niet echt goedkoop, maar altijd goedkoper dan nieuw.

Dacht ik al wel, je weet nooit haha. Verder zijn het alleen de standaard "lelijke" onderdelen die ik heb liggen zoals passagiers voetsteunen en standaard zit voor achter maar die hou ik liever zelf, mocht ik ooit een passagier mee willen nemen :p.

Hoop dat je een paar goeie deals kan vinden, wellicht heeft je dealer nog een standaard onderdeel voor een leuke prijs liggen?
 
Dacht ik al wel, je weet nooit haha. Verder zijn het alleen de standaard "lelijke" onderdelen die ik heb liggen zoals passagiers voetsteunen en standaard zit voor achter maar die hou ik liever zelf, mocht ik ooit een passagier mee willen nemen :p.

Hoop dat je een paar goeie deals kan vinden, wellicht heeft je dealer nog een standaard onderdeel voor een leuke prijs liggen?
Ik heb al een paar dingen via marktplaats en ook redelijk goedkoop nieuw gekocht, de koppelingshandle-set met klem en spiegelbevestiging (bod geaccepteerd), het bedieningspaneel links (met de menuknopjes etc.), een gebruikt Barrracudia windschermpje (onmisbaar op het circuit, bij 200+). Een linker achterframe heb ik een bod op gedaan, en ik heb een paar Puich voetsteunen nieuw gekocht (mooi sportsetje voor 67 euro).
Nu ga ik ook nog op zoek naar een setje goede valbeugels, want dergelijke schade wil ik bij een eventuele volgende crash (wat ik uiteraard niet hoop) toch echt zoveel mogelijk voorkomen.
 
  • Leuk
Waarderingen: JuH
Terug
Bovenaan Onderaan