ktm 790 duke

Heeft er hier iemand ervaring met een product waarmee je het stuur wat meer naar je toe kan zetten, stuur verhoger of wat anders? Armen van m'n vriendin zijn net wat te kort voor krappe bochten O-)
Het stuur staat al in de voorste positie op de kroonplaat.
 
Ik heb een SW Motech bar riser (20mm geloof ik voor 28mm stuur). Zit je net even wat meer rechtop. Paste precies qua lengte van kabels etc bij mij :)
 
Indien er iemand interesse heeft in een setje Powerparts wave schijven, passend op de duke 790 & 890
betreft onderstaande set, € 227.18 / stuk ( set is dus € 454.36 ) en ze mogen weg voor € 350 excl verzending.

Duke van de vriendin gaat weg en hebben geen echte meerwaarde op de verkoop zelf.
Schijven.jpg
 
Hey Allemaal
ben weer terug na een tijdje afwezigheid.
Afgelopen weekend nog eens een rondje Franchorchamps gedaan.
het blijft een lekker ding om te rijden.
Alleen zag ik boven bij de kleppendeksel nu wat olie eruit komen.
Dus mag weer eens langs de dealer.
 
Goedemorgen,

Kleine week geleden een duke 790 gekocht. Wat ik mij nou af vraag is of het normaal is dat hij in lage toeren zo bokt / schokt, ik kan erg slecht in een woonwijk of stadsverkeer normaal snelheid houden zonder dat het schokt en bokt. Laat zeggen tot zo’n 3000 a 4000 toeren. Beetje aan uit effect zeg maar. Of moet ik hier naar laten kijken?
 
Daarmee wil je 790 zeggen 'snel weg hier uit de stad, we motten lekker knallen over bochtige wegen'....ja dat heeft de 790 wel een beetje, dat bokken. Vond het zelf nogal meevallen (zeker in vergelijking met de oude 990's) maar als je voor het eerst met de 790 rijdt is het effe wennen.
 
Goedemorgen,

Kleine week geleden een duke 790 gekocht. Wat ik mij nou af vraag is of het normaal is dat hij in lage toeren zo bokt / schokt, ik kan erg slecht in een woonwijk of stadsverkeer normaal snelheid houden zonder dat het schokt en bokt. Laat zeggen tot zo’n 3000 a 4000 toeren. Beetje aan uit effect zeg maar. Of moet ik hier naar laten kijken?
In 30km/u wijken en dorpen zette ik hem altijd in de street modus, anders was het niet te doen. En op de buitenwegen waar het sneller/in hogere toeren kon weer in de sportstand. Dan was het het alleszins goed te doen. Nu met de 890R totaal geen last meer van, kan eigenlijk altijd en overal in de sportstand rijden.
 
Goedemorgen,

Kleine week geleden een duke 790 gekocht. Wat ik mij nou af vraag is of het normaal is dat hij in lage toeren zo bokt / schokt, ik kan erg slecht in een woonwijk of stadsverkeer normaal snelheid houden zonder dat het schokt en bokt. Laat zeggen tot zo’n 3000 a 4000 toeren. Beetje aan uit effect zeg maar. Of moet ik hier naar laten kijken?
Dan issie waarschijnlijk ook nog niet goed warm.
Ik heb hetzelfde en als hij eenmaal warm is dan is het veel minder.
 
Ik was vandaag even naar een ktm dealer om de 890 te bekijken
Er stond een gewone en een R
Volgens dealermeneer was het grootste pluspunt de remmen en waren de andere verschillen verwaarloosbaar
Hoe denken jullie hierover
 
Ik was vandaag even naar een ktm dealer om de 890 te bekijken
Er stond een gewone en een R
Volgens dealermeneer was het grootste pluspunt de remmen en waren de andere verschillen verwaarloosbaar
Hoe denken jullie hierover
Dealer meneer wilde kennelijk van z'n gewone 890 af ;)
Ik heb een uurtje gereden op de gewone 890, vind het blok van de 890R veel levendiger, naast de remmen is ook de vering beter en zitpositie is actiever.
Ik vind tov de oude 790Duke die gewone 890 nauwelijks een vooruitgang, de 890R vind ik wel veel beter.
 
Hij gaf wel dezelfde korting ( in verhouding) voor beide modellen
Ik vind de kleur van de gewone eigenlijk mooier 😁

Als eigenaar van een 890 R ben ik natuurlijk wat gekleurd, maar ik heb beide test gereden. Het is toch het totaalplaatje wat de 890 R een stuk beter maakt. De balans tussen de remmen, vering, elektronica, blok en chassis is voor op de weg perfect. Zeker in track mode. Dit merk je vooral als je de randjes opzoekt. Succes met je keuze!
 
Indien er iemand interesse heeft in een setje Powerparts wave schijven, passend op de duke 790 & 890
betreft onderstaande set, € 227.18 / stuk ( set is dus € 454.36 ) en ze mogen weg voor € 350 excl verzending.

Duke van de vriendin gaat weg en hebben geen echte meerwaarde op de verkoop zelf.
Bekijk bijlage 1674931

Hebben er een 5000 km op gezeten bij de vriendin, onder het motto remmen is angst!
Nee zien er gewoon netjes uit. En kijk maar eens wat voor een winst in onafgeveerd gewicht dat je bespaard, beste upgrades mogelijk! :)
 
Vandaag rondje in de buurt met de 890R, in het begin werkte de QS niet echt soepel, gaat nu steeds beter. Ik heb wel het gevoel dat de QS in Sport mode beter werkt dan in de Street mode, terwijl dat niet uit zou mogen maken?
Hopelijk krijgen we nog wat mooie weekends.
20211002_115348.jpg
 
Kan inderdaad wel wat losser komen, bij onderhoud meegeven dat ze hem altijd opnieuw calibreren, de weerstand verandert met "slijtage" dus calibreren is altijd verstandig.
 
Terug
Bovenaan Onderaan