ktm 790 duke

Motor Guru, wat ik een beetje vreemd vind: “pc met afstelling op de rollerbank”.
Lijkt me dubbelop: als je de ECU afstelt op een dynobank, staat alles goed/optimaal.
Waarom dan ook nog een dure pc?
Heel simpel, de ECU blijf ik vanaf. De PC zal op basis van de rollerbank resultaten een custom map krijgen voor een ideale lucht/brandstofverhouding. Ongeacht welke samenstelling je gebruikt mbt luchtfilter/uitlaat.
 
Kom mij hier even melden! :W
Sinds dit weekend de trotse eigenaar van deze Duke 790.
Tjonge, wat een apparaat. :9~
Voorzien van Full Akra + mapping + K&N luchtfilter, trackpack en veel PowerParts onderdelen.

Hiervoor een Aprilia Shiver 750 gereden (ook heel leuk overigens), maar soms komt er geheel onverwachts iets op je pad en kun je dat niet weerstaan. ;)

Hopen op nog wat mooie droge dagen dit najaar!
Te spotten in/rondom Assen, dus wie weet. :]

6A538B01-95E0-4055-AA98-A377791FB8E5.jpeg
F7786589-327E-4C0C-8E4A-E1223B278F8A.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Uitzicht op het Lage der A………. Bijna voor m’n deur!
Veel 790/890’s in ‘t noorden…….en 1 dealer minder………wie start Mulder’s Motoren door?
 
Ja mooi!
En wat is nou het eerste grote verschil tussen die twee?
Duke 890 R 2021 vs Superduke 1290 R 2019. We hebben onderweg nog gewisseld van motor maar echt goed testen doe je niet op de motor van een ander.

Grootste verschil is dat zowel in de drie als de vier de neus van de Superduke ook nog omhoog komt op het gas ;)
 
Laatst bewerkt:
Topvermogen dus.
MotorGuru, de 890 heeft een indrukwekkende remmenset, ik zie dat je waveschijven hebt gemonteerd.
Remt dat net zo goed?
Welk merk heb je gekozen?
 
Vermogen en koppel inderdaad. Dat is echt een wereld van verschil.
Daarna wendbaarheid en smijtbaarheid, 890 veel beter in. Open deuren eigenlijk
 
Mooi topic en mooie motoren hier. Ook leuk alle modificaties te zien. Bijna niemand laat ‘m ongewijzigd. Ooit zou ik een 890 willen, mits clipons of iets anders laags gemonteerd kan worden. ik vrees eigenlijk dat dat niet zal passen ivm de kappen op de tank. Op mijn 390 is het maar net gelukt. Ik haal de volle stuuruitslag niet meer en heb transparante folie op de kappen moeten plakken omdat de stuurarmaturen er tegen komen, maar het zit en stuurt heerlijk. Als ik een 890 koop is dit kunnen ombouwen wel een vereiste. De rechtop zithouding is mij te pijnlijk helaas. Een racy zithouding houd ik wèl de hele dag vol. Is iemand van jullie al eens een 790/890 met clipons of iets anders dat thv de kroonplaat zit tegengekomen in het wild of op het www?
 
Anders wachten op een vitpilen/svartpilen, maar heel ander ding en minder mooi dan een 890R en een heel ander blok (390 resp. 690).
 
Topvermogen dus.
MotorGuru, de 890 heeft een indrukwekkende remmenset, ik zie dat je waveschijven hebt gemonteerd.
Remt dat net zo goed?
Welk merk heb je gekozen?
Bike World omschrijft het op ongeveer dezelfde wijze zoals ik het zou omschrijven:
. Zoals @zen het omschrijft, vind ik het vermogen geen wereld van verschil. Met name vanaf ongeveer 120kmh en/of vanaf de derde versnelling. ik vergelijk dan ook met mijn vorige motor Aprilia Tuono V4 1100 uit 2017.

Ik ben voor de originele KTM powerparts gegaan, volgens mij worden deze gemaakt door Galfer. Eerlijk gezegd zijn de remmen op de 890 al zo goed dat ik op de weg geen verschil merk. Esthetisch is het erg fraai!

Hoe bevalt de voetsteunen set? Lijkt me optisch al 'n mooie upgrade maar merk je verder verschil?
Erg goed, net dat kleine beetje verfijning om perfect te kunnen schakelen en remmen. Ik heb de voetsteunen ook iets hoger geplaatst waardoor de druk wat meer naar voren verplaatst en ik geen pijn aan mijn r**t krijg. Ondanks relatief lange benen zit ik nog steeds comfortabel. Daarnaast kan je de toe pegs ook naar voren of achter verplaatsen zodat ik met het juiste deel van mijn voet omhoog kan schakelen (geneuzel maar prettig)
 
Vermogen en koppel inderdaad. Dat is echt een wereld van verschil.
Daarna wendbaarheid en smijtbaarheid, 890 veel beter in. Open deuren eigenlijk
Yep....vind zelf de 890R leuker om mee te rijden, de 1290 is veel leuker om naar te kijken ;)
 
Ik kan niet zeggen dat ik de 890R minder mooi vind dat de 1290R. Minder bruut, maar ook net even wat minder lomp. 1290R gaat er bij mij zeker nooit komen. Te zwaar en te duur.
 
Mooi topic en mooie motoren hier. Ook leuk alle modificaties te zien. Bijna niemand laat ‘m ongewijzigd. Ooit zou ik een 890 willen, mits clipons of iets anders laags gemonteerd kan worden. ik vrees eigenlijk dat dat niet zal passen ivm de kappen op de tank. Op mijn 390 is het maar net gelukt. Ik haal de volle stuuruitslag niet meer en heb transparante folie op de kappen moeten plakken omdat de stuurarmaturen er tegen komen, maar het zit en stuurt heerlijk. Als ik een 890 koop is dit kunnen ombouwen wel een vereiste. De rechtop zithouding is mij te pijnlijk helaas. Een racy zithouding houd ik wèl de hele dag vol. Is iemand van jullie al eens een 790/890 met clipons of iets anders dat thv de kroonplaat zit tegengekomen in het wild of op het www?
Ik kwam deze een tijdje terug tegen:

 
Terug
Bovenaan Onderaan