ktm 790 duke

Zit er Brembo op? Is bij Ducati ook een veelgehoord euvel (geweest?)
Kromme schijven. Ook daar garantie uiteraard.
 
Ik had er ook geen last van.
Waren wel krom :+
Heb dat nog gehad op andere motoren.

Met wat geluk en vervelend doen wil KTM ze misschien wel in garantie vervangen. Laat ook de montagevlakken van het wiel nakijken.
 
had eerder met m'n 690 hetzelfde, en daarvoor met een Ducati ook.
moderne, sportieve schijven zijn 'dun' ivm onafgeveerd gewichtbesparing.
rem je ze een keer goed heet en rij je door een plas............ ja, dan kan het gebeuren dat ze te hard schrikken.
mag niet, gebeurt toch en twee tegelijk is opmerkelijk. gelukkig garantie.
 
Hubertje, kromme schijven en doorrijden.........
als het pulseren bij hard remmen overgaat in een stuiterend voorwiel, niet 'fijn'
 
Zo erg was het bij mij gelukkig nooit, anders had ik uiteraard ook wel vervelend gedaan.
 
Pulserende voorrem KTM 890,

Heb nu 3300km gereden en merk dat de voorrem niet meer gelijkmatig remt.
Naar de dealer geweest en die heeft het nagemeten.
0.25mm links en 0,35 rechts is de slag in de schijven.
Nu komen worden er nieuwe schijven en remblokken besteld.
Vind het wel snel voor een nieuwe motor dit probleem.
Zijn er meer met dit probleem?

Wel garantiepuntje dus dat scheelt weer.

Greetz,
Toen ik mijn Duke 790 kocht (demomodel van de dealer) waren de remschijven al vervangen binnen 10.000 km. Komt dus vaker voor dat ze kromtrekken. Had er bij mijn 890R geen last van (maar ook slechts 5000 km mee gereden).
 
Ik had er ook geen last van.
Waren wel krom :+
Heb dat nog gehad op andere motoren.

Met wat geluk en vervelend doen wil KTM ze misschien wel in garantie vervangen. Laat ook de montagevlakken van het wiel nakijken.
Het valt onder garantie en ze gaan de montagevlakken op het wiel nakijken.
 
Ik heb van mijn Duke 890 naar goed Nederlands gebruik de achterkant aangepast.
Dus nu heb ik een prachtige gestroomlijnd kontje en een hele berg met vuil op mijn jas en helm na een stukje rijden als het niet echt droog is.
Is er hier misschien iemand die een mooie en praktische oplossing hiervoor heeft?
Liefst met een foto erbij.

Greetz Richard
 
Ik heb nog nooit een motor gereden met een korte kentekenplaathouder waar dit niet het geval was bij vies weer.

Dus… jezelf inpakken met vershoudfolie? :+
 
Met volledig spatbord blijf je ook niet schoon.

Ik heb geen ervaring met een rear hugger, wellicht scheelt dat nog iets. Maar 100 % schoon zal je nooit blijven.
 
De enige functie van een hugger anders dan optisch is het iets minder zandstralen van de achterveer en de demperstang. Heeft wel degelijk een functie, en is dezelfde als die van het originele beschermertje. Voor de berijder van de bike doet het niets. Voor de 790/890 is een spatbordverbreder een origineel accessoire, maar als de originele ‘staart’ eraf is heb je daar niets aan.
Het is een mooie motor en zelf onder de bagger, of zelf iets schoner maar een minder fraaie motor.
Of de zogenaamde ‘mooiweerrijder’ uithangen.
Helaas is er geen andere pasklare oplossing voor dit dilemma.
Ik neem drek ook gewoon voor lief en een douche. 🤣
 
Bedankt voor het meedenken.

Zag op youtube een engelsman die een hugger op het achterwiel had. Scheelde wel iets maar is geen echt mooi gezicht.
Zal wel een extra flesje wasmiddel kopen. Is wellicht goedkoper dan een hugger.
 
Spannend, KTM kondigt nieuwe KTM 890 Duke GP en 890 Duke R aan

Screenshot_20220203-141451_Chrome.jpg
 
Kan ook om nieuwe kleurstelling en een versie met wat power parts gaan, dat is een beetje anticlimax na zo'n titel. We gaan het meemaken
 
Staat in de omschrijving op de K&N spuitbus. Die filters kun je reinigen, de standaard filters kan je alleen met lucht een beetje schoon blazen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan