ktm 790 duke

Lijkt mij geen probleem.
Garantie is garantie.
Voor zeker te zijn kan je misschien bellen naar een Nederlandse dealer of naar een Belgische garage gaan net over de grens?
 
idd even mee langs de KTM Dealer, die kunnen 'm uitlezen.
onlangs zelfde gezien met een nagelnieuwe duke 790, met 20km op de klok gingen alle lampjes aan tijdens het rijden en wilde hij niet meer starten. Na een kwartiertje wachten starte hij weer maar begon het weer opnieuw na enkele kilometers. Uiteindelijk heeft de dealer er een nieuwe immobilizer unit ingezet, daarmee was het probleem direct opgelost. Dealer had het zelf ook nog nooit gezien maar KTM NL wel.

Ben met de motor naar de dealer gegaan, ze hebben het uitgelezen. Ze hadden nog geen ervaring met dit probleem.
Heb wel een nieuwe software update gehad voor de immobilizer en display.
We zullen wel zien hoelang het weer goed blijft gaan.

Greetz.
 
Ktm is Europese garantie dus horen ze niet lastig te doen de enige die wat kan tegenwerken is de dealer zelf.
Probleem bij de immobilizermodule is dat deze te warm wordt.
 
Ik ben ook een beetje aan het kijken voor een 790 echter heb ik wel een vraag.
Zelf ben ik 1.96m lang en de motor die lijkt vrij klein, zijn er lange rijders die op een 790 rijden ? zo ja hier bevalt hij ?
Een proefrit moet ik nog inplannen :)
 
Even een vraag aan de heren met een 790. Hoelang is de 790. Dus van band tot einde band. Ivm evt eens een vakantie met de bus. Kan ik eens kijken of dat past. Is altijd makkelijker dan en aanhanger huren.
 
Even een vraag aan de heren met een 790. Hoelang is de 790. Dus van band tot einde band. Ivm evt eens een vakantie met de bus. Kan ik eens kijken of dat past. Is altijd makkelijker dan en aanhanger huren.
Ruim 2.06 m. Heb het net even globaal nagemeten in de schuur, en ik denk dat het wel klopt.
Maten en gewichten
Lengte:2062 mm Breedte:904 mm Hoogte:1059 mm
 
Ideaal is zoiets niet, maar als het anders niet mee kan de enige optie. Acherspatstaart beter vervangen door een tail tidy. Twee redenen dat te doen dan 😁
 
Laatst bewerkt:
Mmm vind ik moeilijker transporten. Moet je hem eerstde bus in rijden en dan voorwiel of achetwiel eruit.
Maar achter heb je ook nog de spatbord uitsteken.

Of je zet er dan een kruiwagenwiel in oid. Zag ik wel vaker bij de supermoto.
 
Ik ben ook een beetje aan het kijken voor een 790 echter heb ik wel een vraag.
Zelf ben ik 1.96m lang en de motor die lijkt vrij klein, zijn er lange rijders die op een 790 rijden ? zo ja hier bevalt hij ?
Een proefrit moet ik nog inplannen :)

Ik ben zelf 1.87m en met het hogere zadel (+2 cm) uit de powerparts catalogus zit ik er als een koning op met een heerlijke open beenhoek.

Zonder de voeten op de steps ziet dat er zo uit:
20190302_103210_hdr-jpg.1361146
 
Ik ben ook een beetje aan het kijken voor een 790 echter heb ik wel een vraag.
Zelf ben ik 1.96m lang en de motor die lijkt vrij klein, zijn er lange rijders die op een 790 rijden ? zo ja hier bevalt hij ?
Een proefrit moet ik nog inplannen :)

Ik ben zelf ook 1.96 en heb nooit echt last gehad van me knieën of rug
 
Thanks voor de reacties :) Ik was bang dat het er een beetje knullig uitziet (lange kerel op een kleine motor) maar dat valt gelukkig mee !
Ik ga een proefrit inplannen.
 
Als je een lange kerel op een kleine motor wilt zien moet je de 390 Duke ook even meepakken 👍🏻
 
Ik ben ook een beetje aan het kijken voor een 790 echter heb ik wel een vraag.
Zelf ben ik 1.96m lang en de motor die lijkt vrij klein, zijn er lange rijders die op een 790 rijden ? zo ja hier bevalt hij ?
Een proefrit moet ik nog inplannen :)
2,03 m ik zit prima

Ben met de motor naar de dealer gegaan, ze hebben het uitgelezen. Ze hadden nog geen ervaring met dit probleem.
Heb wel een nieuwe software update gehad voor de immobilizer en display.
We zullen wel zien hoelang het weer goed blijft gaan.

Greetz.

Ik ben mijn motor 4 weken kwijt geweest voor dat immobilizer probleem.
Ze durfde daarna nog 180 euro te vragen voor de eerste beurt. Ik vind de service van Motoport Wormerver erg slecht!
Na wat herrie gemaakt te hebben in de winkel moest ik nog iets van 90 euro betalen.

Hij heeft 3 keer bij de dealer gestaan voordat probleem.
Eerste keer kwam ik zonder afspraak en hebben ze alleen de software opnieuw geinstalleerd.
2e keer heeft mijn motor daar 2 weken gestaan en hebben ze uiteindelijk wat in de software aangepast, tenminste dat zeggen ze.
3e keer stond mijn motor daar 4 weken en wilde ze in eerste instantie alleen de kabel boom vervangen. Ik kwam iemand of Facebook tegen met hetzelfde probleem uit Slovenië. Ik heb toen screenshot daarvan naar de dealer op gestuurd welke dan weer contact ging opnemen met KTM waarna ze toestemming kregen om de start onderbreker te vervangen....

Ik zei van het begin al dat het aan de elektronica lag....

De dealer zegt dat ze bij KTM een centraal punt hebben waar de storing van over de hele wereld binnen komen zodat ze problemen snel kunnen opsporen en oplossen, ik betwijfel dat...
Wat een gepruts en dan nog het lef hebben geld te vragen voor de eerste beurt. Ze hebben ook nooit een leen motor aangeboden.
Service kennen ze iig niet daar in Wormerveer.

Zover dus het gedoe met mijn eerste motor.
 
Laatst bewerkt:
Oef, ben blij dat de garantie afhandeling van mijn motor wat beter is verlopen als ik het zo hoor. Nu heeft die meer dan genoeg probleempjes gehad dus gelukkig maar! :+

Heb in het begin de '790 Duke experience' gehad; even gezellig langs bij KTM NL voor een BBQ en een rondleiding daar etc. Maar daar vertelden ze toen ook dat ze veel direct contact met de dealers en Oostenrijk hebben (korte lijnen etc). Dus dat centrale punt voor storingen e.d. lijkt me best plausibel hoor. Ze zullen wel eerst de meer voorkomende en problemen/oplossing proberen voordat ze andere zaken gaan proberen. Dat inzicht en die cijfers hebben we helaas niet..

Maar! Nu de Duke het weer doet is het dan tijd om er van te genieten! :P
 
Het immobilizer probleem is al langer gekend.
Moest de dealer de helpdesk van KTM gecontacteerd hebben zou hij dit geweten hebben.
Mijn dealer zegt dat KTM de dealers contacteert met eventuele problemen.
Dan hoeven ze enkel een claim in te dienen bij Ktm en klaar.
Indien het probleem nog niet gekend is is het een kwestie van een goede diagnose te doen en een rapport te versturen naar de helpdesk.

Wat betreft een leenmotor, dit is niet de correcte omschrijving, het is een huurmotor.
Dat is goodwill van de motorzaak om deze gratis ter beschikking te stellen of hiervoor kunnen ze ook een claim indienen bij KTM of zij dit willen betalen.
Het lijkt me wel dat jouw dealer niet genoeg kennis heeft van zaken of dat hij enorm lui is.
Als meerdere mensen dit ook ervaren is dat natuurlijk een doodsteek voor de zaak.
 
😀 heren de kleur van de 790 gaat iedereen hier voor de oranje versie of zijn er ook zwart liefhebbers.
Ben deze week bij motorcenter venlo geweest daar stond een special. Met diverse acc. En 790 decal set maar vond de decal set toch wel erg slordig geplakt. Neem aan dat de dealer een decal set erop plakt en datie niet zo af fabriek geleverd wordt.
Nee ik heb een zwarte, maar ik wil hem wel ff pimpen met een stickerset tzt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan