KTM 990 SM-R, SM-T, 990/1190 ADV en meer LC8 topic deel VII

Wat is de mooiste LC8 tot nu toe ?

  • 950 Supermoto

    Stemmen: 3 3,1%
  • 950 Supermoto R

    Stemmen: 5 5,1%
  • 950 Superenduro

    Stemmen: 8 8,2%
  • 950 Adventure

    Stemmen: 5 5,1%
  • 990 Supermoto

    Stemmen: 3 3,1%
  • 990 Supermoto T

    Stemmen: 12 12,2%
  • 990 Supermoto R

    Stemmen: 32 32,7%
  • 990 Adventure

    Stemmen: 14 14,3%
  • 1190 Adventure (R)

    Stemmen: 16 16,3%

  • Totaal aantal stemmers
    98
Status
Niet open voor verdere reacties.
Sorry harry gemist inderdaad!
Maar jij kan mijn taken altijd prima overnemen. .
Alleen andre vs brouwer dan... :+
 
Sorry harry gemist inderdaad!
Maar jij kan mijn taken altijd prima overnemen. .
Alleen andre vs brouwer dan... :+

Dan zal ik het maar doen....
Komt ie...

AKRA POWERRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR. hahahaha

En Wings zijn voor paupers. :+
 
Wat is het nut van een vol systeem? De diameter van de uitlaat is toch het zelfde?

Onderstaande foto vind ik echt mooi! [afbeelding]


Nut van een vol TITANIUM systeem ;-)

het uitzettingscoëfficiënt van titanium is lager ,dus de uitlaat zal bij hetzelfde aantal graden minder uitzetten, dus zit er koud en warm minder verschil in de uitlaatdan met staal.

titanium is VEEEEEEEL lichter..
titanium roest "niet"
titanium kleurt porno blauw bij verhitting })
 
titanium kleurt porno blauw bij verhitting })

Niet altijd...

Ik had een 660 SMC met titanium voorbocht.
Wat ik ook deed (lang stationair) hij werd niet blauw.

Mijn oude 450 SMR daar in tegen was na 1 minuut roodgloeiend (in het donker) en blauw.
 
Laatst bewerkt:


Omdat het weer wat frisser word en de Sint zijn geld toch moet laten rollen, een setje warme handschoenen voor op de fiets en tijdens de winterse wandelingen. Uitstekende kwaliteit btw:)
 
Sinds vandaag ook de eigenaar van een 950sm uit '07, alvast wat foto's na een kort ritje (in de regen).
IMG_0829_zpsb611c2c4.jpg

IMG_0832_zps89301c04.jpg

IMG_08311_zps2afcbc87.jpg
 
mooi fiets Tom!
en moooooooooooooooie uitlaaaaaaaaaaaten!
 
Thanks! Akra's waren wel een dikke plus toen ik bij deze ging kijken. :Y
Klinkt een beetje als een laag overvliegende helikopter als je door een straat rijd. :9

Nu heb ik natuurlijk een aantal vragen, want ik zie dat er een hoop modificaties worden gedaan om al het overbodige spul weg te halen etc.
Voor zover ik kan zien zit de SAS(EPC?) valve er nog op (links, op de achterste cilinder), wat ga ik merken als ik deze weghaal? En onder het zadel kwam ik ook nog dit tegen, is er iets weggehaald of hoort die stekker zo?
IMAG0651_zpsb566b488.jpg
Ik zal ook even controleren wat voor voortandwiel gemonteerd is, met een tandje kleiner reed mijn blade iig een stuk beter.
 
Tom, hier een link (de dikke PDF van KevXTX) met veel mods voor een 990. Hoop zijn ook toepasbaar op je 950. Waaronder info over EPC.

Succes!

Kevxtx KTM SMR/SMT Mod book - Page 4 - KTM Super Twins Forum
Hey bedankt, die was ik nog niet tegengekomen! Dat ga ik eens even op mijn gemak doorlezen. :)

Ik heb de SM nog eens bekeken, en er zit in ieder geval al een 16T voortandwiel op.
Dan het SAS klep verhaal. Blijkbaar is er al wel het e.e.a gedaan, want het systeem wat in de kont vd motor hoort te zitten is er al uitgehaald.(geleende foto's)
041208_032.jpg

Deze klep is er geloof ik ook al uit, alleen de slang is blijven zitten en afgedopt.
041208_046.jpg

Voor zover ik kan zien zit dus eigenlijk alleen dat ding erop wat met een plaatje afgedekt moet worden, ga ik nog verschil merken als ik die eraf haal? (wat ik overigens sowieso ga doen, alles wat er teveel aan slangenspul opzit gaat eraf.)

Na deze check ben ik nog een rondje in de buurt gaan toeren, ik heb al wel gemerkt dat het een flinke nekkendraaier is met die akra's :Y.
 
Thanks! Akra's waren wel een dikke plus toen ik bij deze ging kijken. :Y
Klinkt een beetje als een laag overvliegende helikopter als je door een straat rijd. :9

Nu heb ik natuurlijk een aantal vragen, want ik zie dat er een hoop modificaties worden gedaan om al het overbodige spul weg te halen etc.
Voor zover ik kan zien zit de SAS(EPC?) valve er nog op (links, op de achterste cilinder), wat ga ik merken als ik deze weghaal? En onder het zadel kwam ik ook nog dit tegen, is er iets weggehaald of hoort die stekker zo?
[afbeelding]Ik zal ook even controleren wat voor voortandwiel gemonteerd is, met een tandje kleiner reed mijn blade iig een stuk beter.

Dat is de plug and play stekker voor een alarm
 
Even een vraagje ! Ben van plan om een ergo seat op mijn SMT te zetten en had ergens gelezen dat deze 2cm lager is als het origineel . Is dat zo ?
Lees het nergens op de website van KTM . Als dit inderdaad zo is is het voor mij geen optie.
 
Even een vraagje ! Ben van plan om een ergo seat op mijn SMT te zetten en had ergens gelezen dat deze 2cm lager is als het origineel . Is dat zo ?
Lees het nergens op de website van KTM . Als dit inderdaad zo is is het voor mij geen optie.

Ik heb geen verschil opgemerkt toen ik er vorig jaar een ergo-seat op heb gezet. Hij is wel lager dan het standaard SMR zadel, want die is volgens mij wel een stukje hoger dan het smt zadel. Van mij had ie trouwens best lager mogen zijn, want ik ben 1.70 m. en kan net met de voetjes bij de grond ;) . Maar omdat de smt veel lichter is dan mijn vorige motor, BMW 1100 GS, is het allemaal prima te doen.
Ik was en ben trouwens erg blij met de ergo-seat, en heb er inmiddels twee lange vakantiereizen mee gemaakt (dit jaar pyreneeēn en Portugal, ruim 7000km), en geen centje pijn. Kan altijd beter denk ik, maar voor dit geld een enorme verbetering.
 
Ik heb geen verschil opgemerkt toen ik er vorig jaar een ergo-seat op heb gezet. Hij is wel lager dan het standaard SMR zadel, want die is volgens mij wel een stukje hoger dan het smt zadel. Van mij had ie trouwens best lager mogen zijn, want ik ben 1.70 m. en kan net met de voetjes bij de grond ;) . Maar omdat de smt veel lichter is dan mijn vorige motor, BMW 1100 GS, is het allemaal prima te doen.
Ik was en ben trouwens erg blij met de ergo-seat, en heb er inmiddels twee lange vakantiereizen mee gemaakt (dit jaar pyreneeēn en Portugal, ruim 7000km), en geen centje pijn. Kan altijd beter denk ik, maar voor dit geld een enorme verbetering.


Dus als ik het goed begrijp is ie lager als een SMR zadel (die hoger is als een SMT zadel )
Dus is de ergo zadel net zo hoog als een SMT zadel ...... Toch?
 
Hey bedankt, die was ik nog niet tegengekomen! Dat ga ik eens even op mijn gemak doorlezen. :)

Ik heb de SM nog eens bekeken, en er zit in ieder geval al een 16T voortandwiel op.
Dan het SAS klep verhaal. Blijkbaar is er al wel het e.e.a gedaan, want het systeem wat in de kont vd motor hoort te zitten is er al uitgehaald.(geleende foto's)[afbeelding]
Deze klep is er geloof ik ook al uit, alleen de slang is blijven zitten en afgedopt.[afbeelding]
Voor zover ik kan zien zit dus eigenlijk alleen dat ding erop wat met een plaatje afgedekt moet worden, ga ik nog verschil merken als ik die eraf haal? (wat ik overigens sowieso ga doen, alles wat er teveel aan slangenspul opzit gaat eraf.)

Na deze check ben ik nog een rondje in de buurt gaan toeren, ik heb al wel gemerkt dat het een flinke nekkendraaier is met die akra's :Y.

Die canister zit niet op de europese modellen alleen de amerikaanse.
Voor de 950 kun je beter hier kijken ktm950.info. Daar staat alle info voor jou model ;)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan