KTM 990 SM-R, SM-T, 990/1190 ADV en meer LC8 topic deel VII

Wat is de mooiste LC8 tot nu toe ?

  • 950 Supermoto

    Stemmen: 3 3,1%
  • 950 Supermoto R

    Stemmen: 5 5,1%
  • 950 Superenduro

    Stemmen: 8 8,2%
  • 950 Adventure

    Stemmen: 5 5,1%
  • 990 Supermoto

    Stemmen: 3 3,1%
  • 990 Supermoto T

    Stemmen: 12 12,2%
  • 990 Supermoto R

    Stemmen: 32 32,7%
  • 990 Adventure

    Stemmen: 14 14,3%
  • 1190 Adventure (R)

    Stemmen: 16 16,3%

  • Totaal aantal stemmers
    98
Status
Niet open voor verdere reacties.
Na even googlen zie ik het ook ja :$
Had verwacht dat ze wat netter afgewerkt zouden zijn, toch maar gewoon laten zitten dan.
 
Bij mijn Adventure was er maar 1 open, de andere dicht. Geen idee of dat zo hoort eigenlijk, lijkt mij dat ze allebei dicht moeten zitten voor water crossings etc. Heb ze beiden dichtgemaakt. De standaard opening mag dan naar achteren zitten, de airbox is gewoon een stofzuiger dus als er water in de buurt is gaat het naar binnen. Jammer van die ene pk, maar als hij onder onderstaande omstandigheden dan niet afslaat vind ik het prima :+

12577677763_22374e32f8_b.jpg


Op een SM kan ik me voorstellen dat je ze open wilt hebben.
 
Laatst bewerkt:
Als mijn SM ooit zo in het water terecht komt dan is het niet vrijwillig. _O-

Adventure is idd maar 1 kant open, SM/SE 2 kanten door de tankvorm.
 
He Iedereen.

Na een tijdje niet op de motor gezeten te hebben door een hevige rug blessure. Heb ik een tijdje geleden een KTM 1190 Adventure gekocht. De proefrit beviel zo goed dat het snel beslist was.

Nu merk ik een paar dagen geleden dat de motor wat moeilijker start. Bij het inschakelen van het contact probeert begint de benzinepomp te lopen om het systeem op druk te brengen. Deze blijft echter maar lopen.

Daarnaast heb ik ook mijn zumo gemonteerd. Hier merk ik echter een wat groot verschil. 80 op de zumo is 96 op de teller. Lijkt me wat groot verschil. Verschil mag er zijn maar dit is zoon 20%.

Ik moet nog bij de dealer langs om te kijken wat er aan te doen is. Zijn dit echter problemen waar meer mensen last van hebben?
 
Bij mijn 950SM geeft hij bij het op contact zetten eerst de WS (wheelsize) in inches aan, en deze is ook aan te passen.
Misschien kan je met de handleiding erbij controleren of deze instelling wel klopt?
 
Cillian,
het moeilijk starten van de 1190 is een gekend probleem,. vooral met wat kouderweer zou dat voorkomen.
(ben dan wel benieuwd als het echt koud zou gaan worden,. ((-:)
zo uit mijn hoofd is daar een up-date voor beschikbaar.
kijk even op het LC8 forum oder het hoofdstuk 1190 kun je nog meer kinderziekte vinden en welke up-dates je allemaal kunt laten doen door je dealer.. (garantie)
 
Nu merk ik een paar dagen geleden dat de motor wat moeilijker start. Bij het inschakelen van het contact probeert begint de benzinepomp te lopen om het systeem op druk te brengen. Deze blijft echter maar lopen.

Daarnaast heb ik ook mijn zumo gemonteerd. Hier merk ik echter een wat groot verschil. 80 op de zumo is 96 op de teller. Lijkt me wat groot verschil. Verschil mag er zijn maar dit is zoon 20%.

Ik moet nog bij de dealer langs om te kijken wat er aan te doen is. Zijn dit echter problemen waar meer mensen last van hebben?

Dat de benzinepomp blijft lopen hoort zo. Is om een constante druk te houden voor de injectie.

Ivm km-teller afwijking, is het een "R" uitvoering? Die hebben namelijk een probleem met de laatste ECU 2014 update.
 
Helaas is bij de 1190@ niet meer de wiel maat handmatig in te voeren.
Nu kan je alleen maar vaste instellingen met de dealercomputer doorsturen:
1190 Adventure/1290 Superduke
of
1190 Adventure R

Heel jammer want ik had met mijn 990 SMR 3% afwijking, met mijn 1190 Adventure R 10% en nu na 2014 update (ivm MSC) 20% -O-
 
Helaas is bij de 1190@ niet meer de wiel maat handmatig in te voeren.
Nu kan je alleen maar vaste instellingen met de dealercomputer doorsturen:
1190 Adventure/1290 Superduke
of
1190 Adventure R

Heel jammer want ik had met mijn 990 SMR 3% afwijking, met mijn 1190 Adventure R 10% en nu na 2014 update (ivm MSC) 20% -O-

Ga weg! Heeft de snelheidsmeter een fout van 20% ?!
Dat is toch niet acceptabel??
 
Ivm km-teller afwijking, is het een "R" uitvoering? Die hebben namelijk een probleem met de laatste ECU 2014 update.

Het is geen "R" uitvoering.

Heel jammer want ik had met mijn 990 SMR 3% afwijking, met mijn 1190 Adventure R 10% en nu na 2014 update (ivm MSC) 20% -O-

Bij mij is het dan geen "R" versie maar ik heb echter wel een afwijking van ongeveer 20% (heb ook de MSC).
 
Ga weg! Heeft de snelheidsmeter een fout van 20% ?!
Dat is toch niet acceptabel??

Nope, monteur had meteen gebeld met KTM Nederland (die van niks wisten natuurlijk :N ).
Rij na update op een autoweg, netjes houden aan de snelheid ivm bekende weg voor snelheidscontrole, wordt ik ingehaald door een vrachtwagen -O-

Nu maar even de snelheid kijken op mijn Zumo, want helaas is het niet mogelijk om een oude ECU map/update terug te plaatsen.
 
Dat is wel heel slecht,een teller die zo veel afwijkt! Dat moet toch echt niet mogen tegenwoordig!

Ze kunnen vanaf de maan in je kont kijken, maar je teller zo maken dat ie klopt lukt dus voor geen meter '( :o
 
Da's wel dramatisch zeg... that said, bij mij zitten de remleiding en zo allemaal pontificaal voor m'n snelheidsmeter (zit bij de 950 anders dan bij de 990, met m'n risers komt het net een beetje ongelukkig uit :+ ) dus ik zie sowieso niks. Kijk altijd op m'n Zumo voor de snelheid :P
 
Nope, monteur had meteen gebeld met KTM Nederland (die van niks wisten natuurlijk :N ).
Rij na update op een autoweg, netjes houden aan de snelheid ivm bekende weg voor snelheidscontrole, wordt ik ingehaald door een vrachtwagen -O-

Nu maar even de snelheid kijken op mijn Zumo, want helaas is het niet mogelijk om een oude ECU map/update terug te plaatsen.

Het is niet alleen onhandig dat de snelheid niet klopt. Maar ook nog is gevaarlijk. Als je zomaar door vrachtwagens ingehaald wordt.

Hopelijk gaat KTM dit wel oplossen.
 
Het moeilijk starten probleem is KTM momenteel aan het oplossen door mogelijk als terug roep actie een startmotor van een 1290 SDR te monteren ;)
 
Laatst bewerkt:
He Iedereen.

Na een tijdje niet op de motor gezeten te hebben door een hevige rug blessure. Heb ik een tijdje geleden een KTM 1190 Adventure gekocht. De proefrit beviel zo goed dat het snel beslist was.

Nu merk ik een paar dagen geleden dat de motor wat moeilijker start. Bij het inschakelen van het contact probeert begint de benzinepomp te lopen om het systeem op druk te brengen. Deze blijft echter maar lopen.

Daarnaast heb ik ook mijn zumo gemonteerd. Hier merk ik echter een wat groot verschil. 80 op de zumo is 96 op de teller. Lijkt me wat groot verschil. Verschil mag er zijn maar dit is zoon 20%.

Ik moet nog bij de dealer langs om te kijken wat er aan te doen is. Zijn dit echter problemen waar meer mensen last van hebben?


Dat verklaard waarom de nieuwe 1190 Adv. zo "enorm" hard loopt.
270 op de teller blijk maar 225 echt te zijn.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan