KTM 990 SuperDuke deel 9

Status
Niet open voor verdere reacties.
zelfs dat niet. een twin trilt wel altijd meer dan een 4 cylinder zodat wel eens wat los trilt.
De quote was iets aangepast zie ik ;) maar je bedoelt dat hevig vibreren/trillen normaal is bij een SD als ik het goed begrijp.

Zijn er geen kwaaltjes die dit kunnen veroorzaken zoals verstelen rubbers of big end lager (hoop dat niet ).
 
Iemand nog suggesties ervaringen met de ideale tandwielverhouding? Heb een nieuwe set gemonteerd. 16-43.
De 43 omdat ik die snel kon krijgen van een vriend van mij die in deze handel zit. Wilde eigenlijk naar 16-40. De 43 is eigenlijk te groot.
Het is toch wel een groot verschil in topsnelheid. Verder rijd het super, de superduke pakt hem overal als een malle op en sleurt hem als een komeet naar de 200km/h. Verlies in top is wel een beetje gortig..... Het rijd wel veel relaxter dan de standaard 17-38.
Waar zit dat onrustige/bokkigere karakter in? Hoe zal dat bij bijvoorbeeld bij een 16-37 verhouding zjin?
 
Ik heb alleen nog maar met 16-38 en 16-40 gereden, en ik blijf bij 16-40 denk ik. Bevalt erg goed. Op de teller gaat hij bij 233 in de begrenzer in 6.
 
Vorige week met de superduke in zuid frankrijk rondgereden (col de la bonnette). Mooi rijden daar in de sneeuw. Ook maar even een fotootje met de old-skool akra's, heb ik er ook onder..
full
 
ondanks dat de mijne al ff verkocht is, ik lees nog altijd mee
emile, super dat je er weer 1 gekocht hebt!
en dus ook maar meteen het nieuwe deel gedaan hebt :D
 
Vandaag flink nuttig bezig geweest als voorbereiding voor een weekje Ardennen vanaf vrijdag inclusief Spa Francorchamps en Nurburgring *O*

Oude (Brembo) remblokken had ik van het weekend al vervangen voor CL XBK5 blokken, was nodig aangezien ze allemaal op maximaal 1mm zaten. Kwam er gelukkig op tijd achter dus geen staal op staal :) Erg simpel systeem voor deze klauwen, geen tools nodig behalve voor het terugdrukken van de slave cilinders.

20130727_180714.jpg



Vandaag begonnen met synchroon stellen met behulp van TuneECU wat echt geen drol voorstelt. 350 tegen 420 hPa voor ik begon, toen ik klaar was (met airbox open) zat er maar 2 hPa verschil tussen en met alles terug gemonteerd rond de 5 hPa. Ik zag wel dat de achterste (RC8) kelk los lag op het injectorhuis dus die heb ik even wat beter passend gemaakt en stevig vastgezet (paar tikjes met de hamer op een schroevendraaier zodat hij goed klemt). Verklaart het af en toe aparte gedrag bij lage gasstanden dus ik ben benieuwd *D

20130729_160810.jpg



Omdat ik mijn nieuwe bandjes (licht gebruikte Racetecs Interact K2) moet monteren ben ik langs een vriend gegaan om een voorbok te lenen die hij door zijn Ohlins vork niet meer kan gebruiken. Daar aangekomen zei hij dat hij zowel voor als achter wil verkopen voor een zacht prijsje dus ik heb nu een setje p0rno LighTech bokken voor de SD *O* (Mijn oude achterbok is over te nemen voor 2 tientjes).

IMG-20130729-WA0010.jpg


IMG-20130729-WA0008.jpg



Om het af te ronden begonnen met het invullen van mijn spaarkaart waarbij ik elk circuit waarop ik gereden heb naast elkaar wil plakken. Die van Spa vorig jaar was ik vergeten te kopen dus alleen die van de Ring zit er tot nu toe op. Mijn doel is dus de hele achterbrug vol te krijgen *D O-)

IMG-20130729-WA0017.jpg



Oja, ook mijn voorvork nog ontlucht en mijn vering settings teruggezet naar hoe ze vorig jaar op Spa stonden wat me perfect beviel. Ik ben blijkbaar ongeveer overal een kliekje zwaarder gegaan sindsdien en vond hem al wat stugger rijden. Hopelijk is het nu weer fijn :)
 
Laatst bewerkt:
@dekster 16/40 16 /41 zit maar weinig verschil in heb nu ook 41 (kom van 40) al merk je het wel....
 
Laatst bewerkt:
@denuff ; ja precies. Ik heb even met gearcommander gekeken. (ideale site trouwens) Scheelt inderdaad niet zo heel veel. Dacht dat er een 43 op was gegaan, gelukkig niet dus. Rijd nu overigens echt super.

Ik rij nu met de akra smoothend mapping. Ik blijft wel een naplof houden. Het gebeurt niet veel maar met even gas open en abrupt dicht knalt het af en toe toch. Andere mapping met tuneecu erin stampen of is het wat anders?
 
heb ik ook af en toe nog eens een plofje hier en daar ,ontkom je niet aan denk ik . er
kan ook nog ergens een lekje in de uitlaat zitten .
heb gewoon de akra ....2031 map erin. zonder flies en schafts ,lambda,s ,sas
 
Is ook zo. Af en toe zo'n plof is alleen maar mooi. Mooi ff het gas open en abrupt dicht..plof! he he he he..Zit wel goed dus....
 
Om het af te ronden begonnen met het invullen van mijn spaarkaart waarbij ik elk circuit waarop ik gereden heb naast elkaar wil plakken. Die van Spa vorig jaar was ik vergeten te kopen dus alleen die van de Ring zit er tot nu toe op. Mijn doel is dus de hele achterbrug vol te krijgen *D O-)

Ik kan Spa evt. wel voor je maken. Moet dan alleen effe maten en lijndikte van je weten. Stuur maar een berichtje.
 
rondje gedaan eperheide begon het toch te gieten op de terugweg
kan je vertellen levensgevaarlijk die supercorsa,s in de regen kan ik nu beamen -O-
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan