KTM deeltje 9, ze roken nog steeds

Dat had ik dus ook gedaan, Beter dan nu mee nemen als dat je toch doorgaat en het binnen een paar uur alsnog kunt doen.. Vooral als je hem toch al open hebt liggen.
En net zoals Gassen ook al zei. Veel beter voor je gemoedsrust.

Kun je er weer een tijd tegen aan :D
 
Net de vloeistoffen bijgevuld, paar keer met de hand "gekickt" om te kijken of alles vrij draait en daarna het vrouwenknopje ingedrukt. Het spint weer als een poesje. Nu een paar keer door de wijk warm draaien en weer af laten koelen en dan kan ik woensdag de baan weer op.

Het is inderdaad beter voor mijn gemoedsrust dat ik nu weet dat ik weer een tijd vooruit kan ipv elke keer afvragen of ik het einde van de dag wel ga halen 😬
 
Nou, 2 middagen op de baan geweest en de boel in puin. Niet de motor maar mijn voet, die is op in ieder geval 1 plek gebroken vorige week. Vanmiddag uit het gips en kijken of ze definitef kunnen vaststellen wat de schade is. Geeft mooi tijd om weer wat spul voor de brommer uit te zoeken.

Ik heb in ieder geval een nieuw dekje voor het zadel nodig, nu zie je daar allemaal verschillende variaties in (zie hieronder). Wie heeft ervaring met wat en wat zijn de voors en tegens bij welk soort rijden?

Sella Dalla Valle heeft de verschillende types:

Racing: normaal
Wave: een aantal verhoogde bulten aan achterzijde
Factory: een aantal dwarsribbels over het hele zitgedeelte
Shark: lijkt op iets van siliconenstrepen over het zadel.
 
Veel beterschap. Welk jaar motor heb je? Ik heb een nieuw factory zadelhoes liggen voor een 2012-2016. Onderstaande.

 
Bedankt heren, vanmiddag weer een gipsje gekregen voor de komende weken. Verder geen actie nodig dus het valt allemaal mee gelukkig.

Heb een 2009 model, dat gaat dus niet passen. Is er een specifieke reden dat je dat model niet gebruikt?
 
Bedankt heren, vanmiddag weer een gipsje gekregen voor de komende weken. Verder geen actie nodig dus het valt allemaal mee gelukkig.

Heb een 2009 model, dat gaat dus niet passen. Is er een specifieke reden dat je dat model niet gebruikt?

Yes, Omdat ik dezelfde maar dan in het zwart heb gekocht :)
 
ff die oma wegjagen hiero.

Hey eventjes een vraagje.

Ik kocht voorheen altijd dat voordeel oliepakket van 24mx. Daar zat dan 15W50 olie bij.
Nu heb ik mijn lokale ktm dealer gecontact. en daar gaven ze aan 10W40..
Hoe zit dat nu eigenlijk. Kan je die dan beide [veilig] Gewoon gebruiken?

Betrefd dus mijn oudje... een ktm 450exc van 2004

bij voorbaad dank :D
 
Zou ik er niet in kiepen , motoren lopen nogal heet en dan is minimaal een 10W50 of bij extreem gebruik een 10W60 nodig.
De LC4 Adventure 620/640 ed ,die gebruikten toen een 10W40, maar dat is een compleet ander blok.

Info uit de reparatiehandleiding:
KTM olie exc 450 2004.jpg
 
Laatst bewerkt:
ff die oma wegjagen hiero.

Hey eventjes een vraagje.

Ik kocht voorheen altijd dat voordeel oliepakket van 24mx. Daar zat dan 15W50 olie bij.
Nu heb ik mijn lokale ktm dealer gecontact. en daar gaven ze aan 10W40..
Hoe zit dat nu eigenlijk. Kan je die dan beide [veilig] Gewoon gebruiken?

Betrefd dus mijn oudje... een ktm 450exc van 2004

bij voorbaad dank :D

Dat kan waarschijnlijk, omdat bij de 2003 en daarvoor 10w40 door ktm werd voorschreven. Dat was voordat ktm in 2004 met motorex contracten afsloot en naar 10w50 ging. In principe zit er geen verschil in een 2003 en 2004 blok neem ik aan. Maar persoonlijk zou ik het bij 10w50 houden, in NL is het terrein best zwaar.
 
Ik heb sinds vorige week ook mijn eerste KTM aangeschaft. Een EXC-F 500 van 2014.
Ben nu bezig om heb naar m'n eigen wensen te maken. Het enige wat ik eigenlijk nog zoek is een set om hem van knipperlichten te voorzien. De originele schakelaar (die apart meegeleverd wordt en onderop mijn huidige schakelaar geschroefd kan worden) ontbreekt en ook het stukje kabelboom/relais.

De vorige eigenaar had dit er niet bij en volgens de zoekberichten op internet werd dit er door de dealer apart bijgeleverd. (omdat veel mensen het er niet op willen hebben)

Nu vroeg ik mij af of iemand toevallig nog zo'n setje heeft liggen waar hij/zij vanaf wil.
 
De meeste kans maak je bij een dealer, er zijn dealers die je zo alles meegeven.
 
De meeste kans maak je bij een dealer, er zijn dealers die je zo alles meegeven.

Ik heb die schakelaar via jtx gekocht.
Heb overigens kwa knippers... Voor heb ik van die plak knipperlichtstrips op de handkappen gemonteerd. [kan je makkelijk je kabels aan de binnenkant weg werken, En dat steekt ook niets uit. Dus val je ook niet kapot]
Achter heb ik van die hele platte knippers op zitten. [Zoals ik begrepen heb worden die doorgaans voor aan de zijkant bij auto's gebruikt. Die heb ik op dat vlakke stukje van de kentekenplaathouder gemaakt. Dat paste er precies op. En ook daar erg makkelijk om kabels weg te werken. En die val je ook niet stuk.

veel van dat soort spul kun je makkelijk en vooral zeer goedkoop via een bijv. ebay of alieexpress en dat soort sites. Kost vrijwel niets. [moet je wel geen haast hebben ;) bezorging kan soms nogal lang op zich laten wachten]
 
Ik heb die schakelaar via jtx gekocht.
Heb overigens kwa knippers... Voor heb ik van die plak knipperlichtstrips op de handkappen gemonteerd. [kan je makkelijk je kabels aan de binnenkant weg werken, En dat steekt ook niets uit. Dus val je ook niet kapot]
Achter heb ik van die hele platte knippers op zitten. [Zoals ik begrepen heb worden die doorgaans voor aan de zijkant bij auto's gebruikt. Die heb ik op dat vlakke stukje van de kentekenplaathouder gemaakt. Dat paste er precies op. En ook daar erg makkelijk om kabels weg te werken. En die val je ook niet stuk.

veel van dat soort spul kun je makkelijk en vooral zeer goedkoop via een bijv. ebay of alieexpress en dat soort sites. Kost vrijwel niets. [moet je wel geen haast hebben ;) bezorging kan soms nogal lang op zich laten wachten]


Klinkt goed dit! Wil het ook zo klein mogelijk houden, maar ik word hier regelmatig staande gehouden en heb dit soort bekeuringen al genoeg gehad dus als het er maar opzit.
Heb je misschien een foto ervan, of een link welke je besteld hebt?
 
Ik heb sinds vorige week ook mijn eerste KTM aangeschaft. Een EXC-F 500 van 2014.
Ben nu bezig om heb naar m'n eigen wensen te maken. Het enige wat ik eigenlijk nog zoek is een set om hem van knipperlichten te voorzien. De originele schakelaar (die apart meegeleverd wordt en onderop mijn huidige schakelaar geschroefd kan worden) ontbreekt en ook het stukje kabelboom/relais.

De vorige eigenaar had dit er niet bij en volgens de zoekberichten op internet werd dit er door de dealer apart bijgeleverd. (omdat veel mensen het er niet op willen hebben)

Nu vroeg ik mij af of iemand toevallig nog zo'n setje heeft liggen waar hij/zij vanaf wil.
Op aliexpress kun je het allemaal vinden, kost geen drol. Koplamp met ingebouwde knippers 23 euro of zo, aparte knippers een euro p stuk misschien. De stuurbediening ook 1.20 of zo, allemaal incl opsturen.

20201027_093809.jpg
20201027_093826.jpg
20201027_093844.jpg
 
Top, dan ga ik daar maar eens induiken. Enkel de schakelaar wil ik de originele voor hebben, die past namelijk nog onder de huidige schakelaars die erop zitten,
 
Laatst bewerkt:
Top, dan ga ik daar maar eens induiken. Enkel de schakelaar wil ik de originele voor hebben, die past namelijk nog onder de huidige schakelaars die erop zitten,
Ik zal morgen wel eventjes fototje maken ;) Kan je zien zoals ik het gedaan heb.. btw staar je niet te zeer dol op een bestaande kabelboom. Deze is ook makkelijk zelf te maken ;) enige nadeel daarvan wat ik zo 1,2,3 kan bedenken is dat je bij je accu 2 losse kabels erbij hebt... maar dat kan verder geen kwaad. desnoods als je daar echt schrik voor heb er een extra zekering tussen zetten.


Ik ken ook gasten die de knippers er wel op hebben zitten maar die niet aangesloten hebben.... onder het mom Ik heb ze wel maar helaas werken ze niet. Dat ze dan schrijven voor het niet werken van de knippers.. maar dan kunnen ze niet zeggen dat je ze niet hebt XD wahahaha.
Ben daar persoonlijk niet zo'n voorstander van. Zoveel moeite is het niet om het ook werkende te maken. Maak dat dan gewoon goed. Als je dan echt staande staat en ze zien dat je alles eraan gedaan hebt zullen ze je waaarschijnlijk ook eerder matsen.
 
Top, dan ga ik daar maar eens induiken. Enkel de schakelaar wil ik de originele voor hebben, die past namelijk nog onder de huidige schakelaars die erop zitten,
Kijk zo heb ik het dus gemaakt.
En dan heb ik van die orginele arcerbis klapspiegels, en dan kan ik precies tussen mijn kmteller en voornummerplaat invouwen.
Van buitenaf zie je ze dus niet eens zitten. Mocht ik oom agent tegenkomen en ze me staande houden kan ik iig zeggen dat ik net van een bospad/akker/of crossbaan af kom en ze per ongeluk vergeten ben uit te klappen.... Dan voldoet je voertuig iig aan alle aspecten. Kunnen ze iig niet schrijven voor het NIET hebben ervan. [denk eraan ze geven je tegenwoordig voortaan snel een WOK status, Daar hebben ze ook weer wat moois mee ontdekt. Extra geld in de staatskas kunnen spekken ;) ]

Enigste waar ze mij voor zouden kunnen pakken is dan de hoek van het kentekenplaat. Die schuinte, Iedereen heeft dat zo maar eigenlijk is dat niet goed. Plus ik rijd nog wel eens met een kleinere plaat. (die is precies zo smal/breed als het zwarte plastic waar je je plaat op vast schroeft Zo zouden ze eigenlijk allemaal moeten zijn imo.)
 

Bijlagen

  • hans1.jpg
    hans1.jpg
    128,1 KB · Weergaven: 7
  • hans2.jpg
    hans2.jpg
    192,4 KB · Weergaven: 5
  • hans3.jpg
    hans3.jpg
    145,5 KB · Weergaven: 5
Een vriend van mij had ook een kleine plaat en reed er al 2 jaar mee offroad. Toen hij rustig door Veghel heen reed stonden ze bij een stoplicht te controleren en zonder hem staande te houden kreeg hij een brief binnen met de boete voor de te kleine kenteken plaat.

Nu heeft hij de gewone kenteken plaat er weer opzitten waarmee de motor strategisch is omgevallen.;)
 
Kijk zo heb ik het dus gemaakt.
En dan heb ik van die orginele arcerbis klapspiegels, en dan kan ik precies tussen mijn kmteller en voornummerplaat invouwen.
Van buitenaf zie je ze dus niet eens zitten. Mocht ik oom agent tegenkomen en ze me staande houden kan ik iig zeggen dat ik net van een bospad/akker/of crossbaan af kom en ze per ongeluk vergeten ben uit te klappen.... Dan voldoet je voertuig iig aan alle aspecten. Kunnen ze iig niet schrijven voor het NIET hebben ervan. [denk eraan ze geven je tegenwoordig voortaan snel een WOK status, Daar hebben ze ook weer wat moois mee ontdekt. Extra geld in de staatskas kunnen spekken ;) ]

Enigste waar ze mij voor zouden kunnen pakken is dan de hoek van het kentekenplaat. Die schuinte, Iedereen heeft dat zo maar eigenlijk is dat niet goed. Plus ik rijd nog wel eens met een kleinere plaat. (die is precies zo smal/breed als het zwarte plastic waar je je plaat op vast schroeft Zo zouden ze eigenlijk allemaal moeten zijn imo.)
Dat ziet er goed uit. Ik ben op mijn vorige enduro echt tig keer staande gehouden, na de 3e keer heb ik hem volgens alle eisen klaargemaakt en werd ik nog wel staande gehouden maar konden ze me niks maken. En die WOK meldingen gaan idd als warme broodjes.

Dit is hem trouwens. Vandaag andere tank erop gezet want die gele pistanken vind ik foeilelijk.
 

Bijlagen

  • 20201028_164615.jpg
    20201028_164615.jpg
    1,7 MB · Weergaven: 13
Een vriend van mij had ook een kleine plaat en reed er al 2 jaar mee offroad. Toen hij rustig door Veghel heen reed stonden ze bij een stoplicht te controleren en zonder hem staande te houden kreeg hij een brief binnen met de boete voor de te kleine kenteken plaat.

Nu heeft hij de gewone kenteken plaat er weer opzitten waarmee de motor strategisch is omgevallen.;)
met die kleine plaat hebben ze mij ooit ook een staande gehouden... Bleek achteraf een motoragent zelf te zijn maar was met auto[ Maar middels babbeltje kwam je daar al snel achter]
Hij vroeg waarom ik die plat had. Mijn antwoord:
1. Deze kan ik nooit kapot vallen dus jullie kunnen altijd mijn kenteken Volledig zien. [ipv een krom gevallen kenteken waarvan je net niets ziet]
2. bij vallen kan je je er lelijk aan verwonden.. [beetje overdrijven mag wel he] Plus denk aan bijv. auto's met spoilers, Scherpe delen mogen niet.

Dus ik zei netjes en beschaafd: Ik zie er alleen maar voordelen in. Ik zeg ik verwond me er niet aan. ik hoef niet steeds een nieuwe plaat te laten maken. en jullie poltie/boswachter/boa's kunnen mijn kenteken altijd geheel zien. Ik zeg ik zie niet in waarom dit dan niet kan/mag... Waarom mag je op een bromfiets wel een langwerpig kenteken en op de motor niet...

Agent in kwestie vond mijn standpunten niet eens zo verkeerd. En liet het dan ook bij een waarschuwing. [Dan heb je natuurlijk wel geluk] Maar serieus waarom mag je ook niet daadwerkelijk net als bromfiets zo'n langwerpig model. op brommer is t wel goedgekeurd..

zie onderstaande plaat. Dat model zou voor de enduro motoren veel beter staan. Nu heeft mijn klein kenteken [welke ik bij een toch wel vrij bekende/grote dealer heb laten maken] wel de daadwerkelijk stempel en keurmerk in het plaatje staan. Dat nummer wat jje maar onder een bepaalde hoek/lichtsinval ziet. Hoe hun dat gemaakt hebben zou het niet weten maar ziet er donders goed uit. En dan mooi op soort van trespa spul.

Maar bij mij is het ook wisselvallend. Als ik alleen rijd heb ik meestal die kleine erop. Maar ik rijd zo nu en dan met mn buurman wel eens een rondje en zijn motor komt zo nieuw bij huskiedealer vandaan en voldoet aan alle regels... Sja als je dan samen rijd dan ben jij natuurlijk het pispaaltje als er controle is [En dat is vaak als je eventjes ergens stil staat denk bijv. aan de pomp of bij de snackbar.


P.s. vraag me wel eens af of de groene bosrakkers ook wel eens controlles uitvoeren in het bos middels wildcamera's.. iemand daar al ooit wat van gehoord/gemerkt??
Die dingen kosten tegenwoordig geen ene drol meer... En als ze weten dat er op bepaalde paden in het weekend vrijwel altijd gereden word hoeven ze zo'n ding maar tegen de boom op te hangen. Lopen ze zelf geen risico die dingen zie je echt niet als je loopt/rijd gezien ze 9/10 camo zijn en die schakelen aan bij beweging... [hopelijk maak je hier geen slapende honden mee wakker natuurlijk XD. Maar heb me dat wel vaker afgevraagd XD
 

Bijlagen

  • speed-pedelec-gele-bromfietsplaat.jpg
    speed-pedelec-gele-bromfietsplaat.jpg
    30,7 KB · Weergaven: 4
Terug
Bovenaan Onderaan