KTM Duke 690 IV topic drei

Ik heb Rizoma spiegels zien er goed uit en degelijk maar beter dan de originele zijn ze toch niet .
ze zijn te koop inclusief Ktm 690 duke R 🤭 ik ben druk aan het sparen voor een 790 Adventure R

jij weer? hehe. Je wisselt bijna nog vaker dan ik. Heb je al gereden met de 790 ADV? Ik vond het minder rijden dan de 790 Duke. Overigens is er een recall van de 790 ADV

 
Dit verhaal over de spiegels lezend. Ik begrijp niet dat je er iets in ziet. Als ik dergelijke spiegels onder mijn stuur monteer zie ik überhaupt heel de spiegels niet omdat ze schuil gaan achter onderarmen. Hoogstens een randje, maar daar heb je niets aan. Ik heb er meerdere geprobeerd. Lange stelen, korte stelen, naar binnen of buiten te draaien. Het zal wel aan de lengte van de berijder liggen neem ik aan. Ik vind ze wel leuk staan als bar end spiegels, maar heb mijn setje uiteindelijk maar boven de buis naast de originele montagepunten gemonteerd. Het was meer om te proberen of dat een optie zou zijn, maar het zicht is veel beter dan ik had durven hopen. Je kijkt tussen bovenlichaam en arm door. Zodra een auto onder je arm verdwijnt zit ie al naast je. In de rechterspiegel kun je zelfs de weg recht achter je zien. Ook dit zal wel persoonsgebonden zijn en alleen goed werken voor vrij lange, niet al te brede berijders. Waarschijnlijk zijn lange mensen dan ook net degenen die niets zien in bar end spiegels onder het stuur.
Bijkomend voordeel van montage boven het stuur is dat ze niet op een kwetsbare plaats zitten.
 
Laatst bewerkt:
Dit verhaal over de spiegels lezend. Ik begrijp niet dat je er iets in ziet. Als ik dergelijke spiegels onder mijn stuur monteer zie ik überhaupt heel de spiegels niet omdat ze schuil gaan achter onderarmen. Hoogstens een randje, maar daar heb je niets aan. Ik heb er meerdere geprobeerd. Lange stelen, korte stelen, naar binnen of buiten te draaien. Het zal wel aan de lengte van de berijder liggen neem ik aan. Ik vind ze wel leuk staan als bar end spiegels, maar heb mijn setje uiteindelijk maar boven de buis naast de originele montagepunten gemonteerd. Het was meer om te proberen of dat een optie zou zijn, maar het zicht is veel beter dan ik had durven hopen. Je kijkt tussen bovenlichaam en arm door. Zodra een auto onder je arm verdwijnt zit ie al naast je. In de rechterspiegel kun je zelfs de weg recht achter je zien. Ook dit zal wel persoonsgebonden zijn en alleen goed werken voor vrij lange, niet al te brede berijders. Waarschijnlijk zijn lange mensen dan ook net degenen die niets zien in bar end spiegels onder het stuur.
Bijkomend voordeel van montage boven het stuur is dat ze niet op een kwetsbare plaats zitten.
Wel, ik moet zeggen Roger, ik zie er toch nog vrij veel in hoor :]. Qua achteruit kijken toch... Van dat verdwijnen onder mn arm, geef ik je 100% gelijk! Het is anders rijden dan met de standaard spiegels.
 
Kwestie van wennen. Dat het er anders uitziet is niet zo erg zolang je het maar ziet en kunt inschatten. Bijzonder dat het zicht van dezelfde spiegels op dezelfde plaats blijkbaar zo verschillend is bij verschillende arm- of lichaamslengtes.
 
Momentee rij ik op een geleende 690 duke van de 3e generatie, bouwjaar 2009

Nu kom ik helaas toe aan tanken.
Is e5 aan te raden ten opzichte van e10 benzine bij dit type motor?
WPHB en e10-check zeggen dat e10 benzine geen issue is, maar voor de zekerheid zou ik graag jullie ervaringen willen hebben.
 
OF BP Ultimate.

Al zijn er nog wel enkele andere merken die (nog) geen ethanol aan hun E5 hebben toegevoegd.
 
Premium brandstoffen vervuilen toch iets minder. Ook prettig om in de tank te hebben in de winter. Al is kettingzaagbenzine natuurlijk nog beter.
 
Bijgaand nog even de fototjes van mijn Duke met de stuurspiegels waar ik het gisteren over had.
79AD8D05-127A-4157-9A04-E51453EFC2CE.jpeg
794B6021-2744-402D-BD27-2B5185250125.jpeg
 
Nog mensen die wat powerparts of reserve onderdelen kunnen gebruiken. Ik heb nog wat op de plank liggen wat weg mag



 
Ben pinker kwijtgespeeld van mijn duke. Iemand suggesties welke pinkers ik kan plaatsen? Mag van alle afkomsten zijn(ali, dealer,...) Eventueel LED pinkers of moet ik hiervoor op iets letten dat het zeker werkt?
 
Ben pinker kwijtgespeeld van mijn duke. Iemand suggesties welke pinkers ik kan plaatsen? Mag van alle afkomsten zijn(ali, dealer,...) Eventueel LED pinkers of moet ik hiervoor op iets letten dat het zeker werkt?
ik ben al effe aant twijfelen over deze pinkers :) lijken me wel een leuk effect te geven... zal wel niet straat legaal zijn denk ik |(

 
Ik weet wel waar ik ze vandaan heb, maar daar heb je niets aan.
Ze komen van een man die ze van zijn Triumph cafe-racer had afgehaald en ze samen met een setje led-knippers via MP had aangeboden voor een tientje, maar ze komen niet van Triumph.
Ik denk dat ze gewoon van de welbekende imitatie-onderdelenleverancier uit Azië komen ;)

De knippers zijn waarschijnlijk wel straatlegaal, want Audi levert zulke melige looplampjes standaard en op Golf zie je ze ook al
Mijn mening in deze zooi is :r, maar dat terzijde.
Deze knippers hebben permanente 12V nodig om te te laten 'lopen' , dus je moet ze niet achter je knipperlichtautomaat aansluiten, dus even een bruggetje maken. Of de knipperlichtverklikker op het dashboard het dan nog doet weet ik niet. Aangezien de originele knippers ook LED zijn verwacht ik dat het wel zal werken als je de originele verwijdert. (Zijn ook bij de 690 LED toch?)
 
Ik weet wel waar ik ze vandaan heb, maar daar heb je niets aan.
Ze komen van een man die ze van zijn Triumph cafe-racer had afgehaald en ze samen met een setje led-knippers via MP had aangeboden voor een tientje, maar ze komen niet van Triumph.
Ik denk dat ze gewoon van de welbekende imitatie-onderdelenleverancier uit Azië komen ;)
Ok ik ga eens kijken :) ik heb namelijk bar ends van KTM in het mooi oranje, maar die kan ik niet meer plaatsen omdat ik die bar end spiegels heb hééé 😷
 
De stickerset uit Duitsland is onderweg naar hier
cool.gif

Zopas van het slechte weer gebruik gemaakt; moto in de veranda gezet en de oude stickers verwijderd
biggrin.gif
Was er met een bang hartje aan begonnen maar ging vlot mbv een haardroger en sticker verwijderaar
wink.gif


'k heb alle plaatsen waar er nieuwe stickers komen leeg gemaakt... Enkel twijfel ik nog of ik de achterste (aan beide kanten van de buddy-seat) laat hangen. Ik zal zien of ze een beetje matchen met de Rockstar-set
020.gif



Eerste foto is van voor de werken...
IMG_0314 klein.jpg

IMG_0315klein.jpg

IMG_0316klein.jpg

IMG_0319klein.jpg
 
De Duke is even onder handen genomen bij de motorzaak en klaar voor het nieuwe seizoen:
  • Nieuwe banden voor en achter, Michelin Road 5 (achter was sowieso aan vervanging toe)
  • Nieuwe accu
  • Brembo SA remblokken aan de voorkant
Nieuwe banden voelden gelijk heel erg goed tijdens de rit naar huis, maar vooral de remblokken zijn voor mij een enorme verbetering t.o.v. de standaard gemonteerde remblokken. Het gevoel in druk aan de remhendel komt voor mij meer overeen met de vertraging die de rem oplevert... wat mij betreft een absolute aanrader!
 
De Duke is even onder handen genomen bij de motorzaak en klaar voor het nieuwe seizoen:
  • Nieuwe banden voor en achter, Michelin Road 5 (achter was sowieso aan vervanging toe)
  • Nieuwe accu
  • Brembo SA remblokken aan de voorkant
Nieuwe banden voelden gelijk heel erg goed tijdens de rit naar huis, maar vooral de remblokken zijn voor mij een enorme verbetering t.o.v. de standaard gemonteerde remblokken. Het gevoel in druk aan de remhendel komt voor mij meer overeen met de vertraging die de rem oplevert... wat mij betreft een absolute aanrader!
bedankt voor de tip :t :)
 
Zal de remblokken volgende keer ook proberen op de 790 indien mogelijk, ik vind de remmen nu het slechtste/minst goede aan de 790. (En ik mis de 690 omdat je overal wel het gas open kon gooien, met de 790 is dat een risico voor het rbw).

Waarom de keuze voor deze banden? Zijn toch meer een compromis voor rijden bij droog en nat wegdek?

Zag overigens op MP wat 690(r) motoren te koop staan van hier en ze worden nieuw ook niet meer geleverd (behalve de voorraad) :N

Zonde, blijft leuk zo’n dikke 1 cilinder.
 
Terug
Bovenaan Onderaan