KTM Duke 690 IV topic drei

Ik heb de 690 R, zou er zo weer voor gaan. Je hebt de Akrapovic demper, betere remmen en betere vering. Dure verbeteringen, dus een no-brainer als je er eentje kunt vinden.
 
Hier ook een duke R (uit 2017) . Gebruik hem vooral voor tripjes naar Duitsland en rij daardoor ook geregeld stukken snelweg. Mede door de extra balansas vanaf 2017 (en sinds kort ook rottweiler fuel dongle) lijkt het motorkarakakter bijna op een 2 cilinder en zijn ook langere stukken prima te doen!
 
Hier ook een duke R (uit 2017) . Gebruik hem vooral voor tripjes naar Duitsland en rij daardoor ook geregeld stukken snelweg. Mede door de extra balansas vanaf 2017 (en sinds kort ook rottweiler fuel dongle) lijkt het motorkarakakter bijna op een 2 cilinder en zijn ook langere stukken prima te doen!
Die fuel dongle is wel een must vind ik.
Het is alsof je een compleet ander blok onder je motor hebt gezet.
 
Wat zouden jullie doen?
Een 690 met 10.000 km of een 690 R met 20.000 km. Beide ongeveer 4 jaar oud en zelfde prijs.
 
Bij de keuze tussen een gewone of een r: altijd die r, al is het alleen al voor de looks :). En in plaats van die rottweiler dongle, beter hier naar kijken: Kev's O2 mods.
 
Bij de keuze tussen een gewone of een r: altijd die r, al is het alleen al voor de looks :). En in plaats van die rottweiler dongle, beter hier naar kijken: Kev's O2 mods.
Kev's O2 mods

Dan is die Rottweiler een stuk goedkoper. (vooral als ze evengoed werken volgens Flarrestein)
 
Kev's O2 mods

Dan is die Rottweiler een stuk goedkoper. (vooral als ze evengoed werken volgens Flarrestein)

Ik heb me hier een tijd geleden in verdiept en er is wel een verschil tussen beide oplossingen. Die o2 mod had een bepaald voordeel ten opzichte van die rottweiler. Staat volgens mij ook op ktmforum.
 
Ik heb deze week een KTM Duke 690 uit 2015 gekocht. Ik heb een jaar of zeven een Yamaha XT660X gehad.
Na een heel kort uitstapje naar een motorscooter (leuk voor woonwerk) toch weer een echte motor gekocht. ;)

De Duke die ik gekocht heb is nog helemaal origineel. Ik wil de kentenplaat houder aanpassen en de uitlaat.
Voor de uitlaat wil ik beginnen met de Leovince Katvervanger ertussen te zetten. Dat zal denk ik al een stuk beter zijn.

Voor de kentekenplaat houder zie ik door de bomen het bos niet meer. Er zijn zoveel mogelijkheden.
Ik ben op zoek naar een redelijke plug en play systeem (zonder in het motor plastic flink te moeten zagen)
Ook wil de standaard knipperlichten en achterlichten hergebruiken.

Heeft iemand een mooi voorbeeld van een systeem/product om de kentekenplaat korter te maken?

0000914141414143445Ea-798x466.jpg
 
Ik heb deze week een KTM Duke 690 uit 2015 gekocht. Ik heb een jaar of zeven een Yamaha XT660X gehad.
Na een heel kort uitstapje naar een motorscooter (leuk voor woonwerk) toch weer een echte motor gekocht. ;)

De Duke die ik gekocht heb is nog helemaal origineel. Ik wil de kentenplaat houder aanpassen en de uitlaat.
Voor de uitlaat wil ik beginnen met de Leovince Katvervanger ertussen te zetten. Dat zal denk ik al een stuk beter zijn.

Voor de kentekenplaat houder zie ik door de bomen het bos niet meer. Er zijn zoveel mogelijkheden.
Ik ben op zoek naar een redelijke plug en play systeem (zonder in het motor plastic flink te moeten zagen)
Ook wil de standaard knipperlichten en achterlichten hergebruiken.

Heeft iemand een mooi voorbeeld van een systeem/product om de kentekenplaat korter te maken?

Bekijk bijlage 1605700
Ik heb een evotech gekocht voor mijn Duke uit 2017. Enigste wat je even moet doen is een KTM stekker (Molex 3 pins 0.93) zien te fixen om de kabels plug en play te maken met de originele stekker.
Ik was voor de kentekenplaathouder zon 125 euro kwijt, krimptang was 30 euro en de stekkertjes 10 met verzendkosten
 

Bijlagen

  • 8496935D-09EA-4094-BB26-5E945EFA136E.jpeg
    8496935D-09EA-4094-BB26-5E945EFA136E.jpeg
    177,2 KB · Weergaven: 15
Ik heb deze week een KTM Duke 690 uit 2015 gekocht. Ik heb een jaar of zeven een Yamaha XT660X gehad.
Na een heel kort uitstapje naar een motorscooter (leuk voor woonwerk) toch weer een echte motor gekocht. ;)

De Duke die ik gekocht heb is nog helemaal origineel. Ik wil de kentenplaat houder aanpassen en de uitlaat.
Voor de uitlaat wil ik beginnen met de Leovince Katvervanger ertussen te zetten. Dat zal denk ik al een stuk beter zijn.

Voor de kentekenplaat houder zie ik door de bomen het bos niet meer. Er zijn zoveel mogelijkheden.
Ik ben op zoek naar een redelijke plug en play systeem (zonder in het motor plastic flink te moeten zagen)
Ook wil de standaard knipperlichten en achterlichten hergebruiken.

Heeft iemand een mooi voorbeeld van een systeem/product om de kentekenplaat korter te maken?

Bekijk bijlage 1605700
+1 voor de Evotech tail tidy. Deze past naadloos op de Duke en is wat mij betreft het mooiste qua uiterlijk. Je neemt daarbij niet het standaard achterlicht over, maar wel de originele knipperlichten die dan ook nog eens in de juiste houding staan. Ik had eerst een goedkopere tail tidy ("merk" ontschiet me nu even) maar daarop waren de knipperlichten te veel naar boven gedraaid, waardoor ze enkel goed zichtbaar waren voor piloten ;)
 
Ik heb een evotech gekocht voor mijn Duke uit 2017. Enigste wat je even moet doen is een KTM stekker (Molex 3 pins 0.93) zien te fixen om de kabels plug en play te maken met de originele stekker.
Ik was voor de kentekenplaathouder zon 125 euro kwijt, krimptang was 30 euro en de stekkertjes 10 met verzendkosten
Dus als ik het goed heb,dan bedoel je deze van Evotech Performance ?

 
Kev's O2 mods

Dan is die Rottweiler een stuk goedkoper. (vooral als ze evengoed werken volgens Flarrestein)
Is er hier iemand die de Kev O2 mod heeft gekocht? Komt zoiets simpel door de douane? Hoeveel kosten komen er nog bovenop voor invoer en/of btw?
 
Is er hier iemand die de Kev O2 mod heeft gekocht? Komt zoiets simpel door de douane? Hoeveel kosten komen er nog bovenop voor invoer en/of btw?
Ja, ik heb 'm. Komt dus gewoon aan, duurde een maand ongeveer door Corona omstandigheden. Het is een klein apparaatje en komt in enveloppe, dus ik denk dat men niet zo snel denkt dat er iets van waarde in zit
 
Terug
Bovenaan Onderaan