KTM LC8 950/990 - ruwe bolsters, blanke pit

ding is veelste schoon, klopt vast niet :P

IMG-20191102-WA0026.jpg


en ze willen graag op hun buik geaaid worden :P
 
Excuses, dan is er iets anders aan de hand denk ik. Het viel me op dat de kleuren wel extreem “plat” leken op de foto. Bijna of er een beauty filter overheen zit (wat hij ook verdient ;) )
Mooie fiets! Dat zeker.
 
Weet iemand het aanhaalmoment voor het voorste kettingtandwiel van een SMT 990 (2010)?
Achteras is 90 Nm volgens het boekje, het voortandwiel zie ik zo snel niet staan
 
Heren...vanaf heden ben ik zonder mijn geliefde SMR. Ik heb er 60.500 km met veel plezier op gereden, hij heeft me nooit in de steek gelaten. Verkocht aan mijn stiefzoon vanwege tijdgebrek plus het feit dat ik, vanwege mijn leeftijd, er niet meer uit kon halen wat erin zit. Maar ik blijf het forum volgen en af en toe maak ik 100km ritjes op de 701 enduro...tenminste wanneer ik tijd heb. Salut!
 
Heren...vanaf heden ben ik zonder mijn geliefde SMR. Ik heb er 60.500 km met veel plezier op gereden, hij heeft me nooit in de steek gelaten. Verkocht aan mijn stiefzoon vanwege tijdgebrek plus het feit dat ik, vanwege mijn leeftijd, er niet meer uit kon halen wat erin zit. Maar ik blijf het forum volgen en af en toe maak ik 100km ritjes op de 701 enduro...tenminste wanneer ik tijd heb. Salut!

Mocht je je ook te oud voelen voor je 701 wil ik ook wel even je stiefzoon uithangen hoor!
 
Jammer Tok, je bent altijd vol van de SMR geweest.
Voordeel is wel dat je nu maar één keer verzekering / wegenbelasting / onderhoud moet betalen. Sterkte.. :t
 
Heren...vanaf heden ben ik zonder mijn geliefde SMR. Ik heb er 60.500 km met veel plezier op gereden, hij heeft me nooit in de steek gelaten. Verkocht aan mijn stiefzoon vanwege tijdgebrek plus het feit dat ik, vanwege mijn leeftijd, er niet meer uit kon halen wat erin zit. Maar ik blijf het forum volgen en af en toe maak ik 100km ritjes op de 701 enduro...tenminste wanneer ik tijd heb. Salut!
Jammer Tok, maar begrijpelijk. Je hebt in ieder geval een gouden tijd met de smr gehad. Wel blijven meelezen en posten!
 
Jammer Tok, je bent altijd vol van de SMR geweest.
Voordeel is wel dat je nu maar één keer verzekering / wegenbelasting / onderhoud moet betalen. Sterkte.. :t

Ach Harry, die pieken boeide me niet...maar je weet het inmiddels nav ons telefoongesprek zonet. Maar heel eerlijk...wanneer je ouder wordt en ook dat ongeluk van zo dichtbij hebt meegemaakt denk je gewoon veel na. En ik geniet, weliswaar anders, ook van de 701. Maar een zo'n geweldige, brute motor zoals de SMR vind je niet snel. Negen geweldige jaren geweest, wat een fiets zeg!!!
 
  • Leuk
Waarderingen: zen
20200913_124750.jpg
20200913_122510.jpg
20200910_091841.jpg


Weer terug van een week genieten in de Dolomieten. Het was weer top!
Blijft de ideale plek om de SMT uit te laten.
Veel mooie passen gereden en af en toe mooi onverharde paden opgezocht.

Blijft een geweldige fiets!
 
Heren...vanaf heden ben ik zonder mijn geliefde SMR. Ik heb er 60.500 km met veel plezier op gereden, hij heeft me nooit in de steek gelaten. Verkocht aan mijn stiefzoon vanwege tijdgebrek plus het feit dat ik, vanwege mijn leeftijd, er niet meer uit kon halen wat erin zit. Maar ik blijf het forum volgen en af en toe maak ik 100km ritjes op de 701 enduro...tenminste wanneer ik tijd heb. Salut!

Ik heb er nog nooit kunnen uithalen wat erin zit. Je keuze zal niet gemakkelijk geweest zijn, maar de 701 is ook geen straf 🤓
 
Vandaag grote beurt gegeven bij dik 103000 km. Toch mooi dat vanaf 58000 de kleppen nog nooit bijgesteld hebben hoeven worden.

Yep...dat blok is absoluut robuust...gisteren 320 km op de 701 maar dat sleurt en brult toch niet zoals een 990. Desalniettemin genoten!
 
Yep...dat blok is absoluut robuust...gisteren 320 km op de 701 maar dat sleurt en brult toch niet zoals een 990. Desalniettemin genoten!

Ik wil wel ruilen :9
Hoe meer ik er mee rij en hoe meer andere motoren ik probeer, hoe meer ik besef hoe geniaal die 990 Adv in elkaar zit.
 
Ik had al problemen met het uitvallen van letters op het dashboard
Toen heb ik de tellerbehuizing schoon geblazen waarna het een aantal dagen prima heeft gewerkt
Nu langzaam komt het euvel weer terug. En valt het complete dashboard uit, en de motor begint te stotteren.
Na het uitvallen van het dashboard springt deze ook weer direct aan.
Iemand bekend met dit euvel?
 
Ik had al problemen met het uitvallen van letters op het dashboard
Toen heb ik de tellerbehuizing schoon geblazen waarna het een aantal dagen prima heeft gewerkt
Nu langzaam komt het euvel weer terug. En valt het complete dashboard uit, en de motor begint te stotteren.
Na het uitvallen van het dashboard springt deze ook weer direct aan.
Iemand bekend met dit euvel?
Hoe is het met de accu en de laadspanning?
 
Ik had al problemen met het uitvallen van letters op het dashboard
Toen heb ik de tellerbehuizing schoon geblazen waarna het een aantal dagen prima heeft gewerkt
Nu langzaam komt het euvel weer terug. En valt het complete dashboard uit, en de motor begint te stotteren.
Na het uitvallen van het dashboard springt deze ook weer direct aan.
Iemand bekend met dit euvel?

Contactslot versleten? :?
 
Binnen de behuizing van je dash schuurt het 1 en ander tegen elkaar schijnbaar, je zou je dash open kunnen maken en schoonblazen.
Op Lc8 is er meer over te vinden ook een link mbt het openen van het dash.
Het komt erop neer dat je teller gewoon op is en dus een andere moet zoeken uiteindelijk.
 
Je kan proberen de printplaat even in de oven te gooien.
 
Terug
Bovenaan Onderaan