KTM LC8 950/990 - ruwe bolsters, blanke pit

Nog iemand een goed adresje waar je Motobatt accu's kan kopen? Bestelde ze altijd bij Martijns Motorkleding in Rotterdam, maar die is gestopt.
 
hmmm ik bestelde bij optitune, maar zie dat die ook is gestopt.
geen euro op te verdienen die batterijen blijkbaar
 
Nog iemand een goed adresje waar je Motobatt accu's kan kopen? Bestelde ze altijd bij Martijns Motorkleding in Rotterdam, maar die is gestopt.
Da's balen...
Altijd jammer als een klein, locaal winkeltje verdwijnt.

Weet niet wat je onder een goed adresje verstaat.... Ik heb wel s wat bij mpartz besteld. Geen problemen. Die heeft ze ook.
 
Da's balen...
Altijd jammer als een klein, locaal winkeltje verdwijnt.

Weet niet wat je onder een goed adresje verstaat.... Ik heb wel s wat bij mpartz besteld. Geen problemen. Die heeft ze ook.
Ja vond het altijd wel handig zo'n winkeltje in de buurt, maar hij gaat nu enkel door als webshop begrijp ik, dus toch maar bij hem besteld, zaterdag zou de accu er moeten zijn.

In ieder geval Kire en Woutert bedankt voor de tips:t
(tis overigens niet voor de SMT, die doet het al 7 jaar prima met een Motobatt, terwijl de originele Yuasa er na 2 jaar geen zin meer in had)
 
  • Leuk
Waarderingen: zen
Ga je tip van Woutert volgen (iets sterkere motobatt dan standaard voor sm)? Voor mij nog wel een optie als de standaard motobatt er nog s mee op houdt...
 
Beste allroad motorrijder, ook dit jaar hebben we voor de tweede keer een leuk evenement om gezellig met allemaal gelijksoortige motoren bij elkaar te komen, bij te praten en een leuke rit te rijden. Jullie zijn van harte welkom en via onderstaande onderwerp en uitnodiging kun je je aanmelden voor deze tweede editie. Tot dan?

Onderwerp 'Allroad Motor Meeting 2021 - Uitnodiging' Allroad Motor Meeting 2021 - Uitnodiging
Shit, ik wist niet eens dat ik allroad heb... Nu ben ik dus een oude man volgens het internet:')
 
Vanochtend klein rondje gereden met de SMT....blijft toch een heerlijke fiets :t
20210711_104908.jpg
 
Ach konden nog wel even door toch?:9

Preventief vervangen voor ons TET tripje naar Noorwegen/Zweden.
Misschien ook wel iets uitgesteld om met een verse set aan die trip te beginnen.
 
Ach konden nog wel even door toch?:9

Preventief vervangen voor ons TET tripje naar Noorwegen/Zweden.
Misschien ook wel iets uitgesteld om met een verse set aan die trip te beginnen.
Dat klinkt als een jaloersmakende trip! Ondanks dat ik nog geen ervaring heb met onverhard en offroad, staat (een deel van) de TET al tijden op mijn bucketlijstje.
 
Beste LC8-rijders, als het mee zit ga ik morgen kijken naar een KTM SMT 990 uit 2011 met net geen 53k km op de teller. Fiets is voorzien van een donker kuipruitje, KTM adventure koffers + dragers, KTM Tanktas, Scottoiler, handvatverwarming, KTM Ergo Seat en ABS en is daarmee dus voor mij voldoende voorzien. Paar schrammetjes (zichtbaar op foto) op het zwarte tankstuk, maar dat valt onder gebruikerssporen ;)

Jammer genoeg is er geen onderhoudshistorie bij + weet de verkoper er weinig van (had hem zelf niet lang, wegens wijziging van plannen iets anders aangeschaft) en hij staat niet meer ingeschreven dus een proefrit (buiten op privé terrein misschien) zit er niet echt in. Naar ik heb gelezen zijn de LC8's redelijk bulletproof (mits goed onderhoud) en de prijs is laag genoeg (net onder de 5k EUR) om hem een uitgebreid onderhoud te kunnen geven na aankoop.

Om de technische staat zo goed mogelijk te beoordelen, buiten de algemene zaken, heb ik gevonden:
- Olie controleren via de vuldop om te zien of er geen 'mayonaise' vorming is (als voorbode / teken van een falende waterpomp)
- Lekkende koppelingscilinder / koppelingspomp
- Roestende bouten / schroeven
- Schakelaar zijstandaard
- Vocht in de teller

Wat andere zwakke punten (subframe bv.) zouden met het 2011 model opgelost zijn blijkbaar. Mis ik nog iets?

Na eventuele aanschaf zijn zo te zien de zaken om zeker aan te pakken / upgraden:
- Grote beurt (incl. kleppen stellen)
- Waterpomp revisie
- Koppeling slave cilinder
 
Als ik lees wat jij hier schrijft zou ik niet eens gaan kijken. Er zijn stapels SMT's, beter iets meer neerleggen voor een waarvan je weet hoe en wat dan iets op de gok kopen.
 
Als ik lees wat jij hier schrijft zou ik niet eens gaan kijken. Er zijn stapels SMT's, beter iets meer neerleggen voor een waarvan je weet hoe en wat dan iets op de gok kopen.
Ik kan al het onderhoud zelf doen en bij een nieuwe motor doe ik toch altijd een 'reset beurt' zodat ik zelf weet wat er precies aan gedaan is. Hier in BE staan er trouwens niet zoveel (momenteel 4 stuks) en het zijn ook nog eens allemaal de niet-ABS modellen. En dat is nu net een optie die ik wel wil hebben, voor de 'daily driver' in mijn 'motorvloot' :+

Ik zal in ieder geval ook even kijken naar het framenummer + wie de motor heeft afgeleverd (hopelijk een sticker ergens) en dan kijken of ik daar eventueel de historie kan opvragen, voor dat ik beslis om hem te kopen ;)
 
Laat m dat ding mooi maar even verzekeren voor de proefrit of als hij mooi afgelegen woont gewoon even een rondje doen.

ABS op iig de eerdere modellen is zo beroerd dat je m beter niet kunt hebben.
 
Laat m dat ding mooi maar even verzekeren voor de proefrit of als hij mooi afgelegen woont gewoon even een rondje doen.

ABS op iig de eerdere modellen is zo beroerd dat je m beter niet kunt hebben.
Wederom, hier in BE niet zomaar even geregeld. Kenteken blijft niet bij het voertuig, maar bij de eigenaar. Als je een nieuwe fiets koopt, dan zet je je kenteken over en blijft je vorige dus zonder kenteken over. Dan kan je nog wel verzekeren op chassisnummer, maar zonder kenteken sta je dan ook snel aan de kant. Motor staat in ieder geval niet in een afgelegen regio voor zo ver ik weet, dus zonder rondrijden is ook niet echt een optie.

Wat betreft de ABS, daar kan ik niets over vertellen. Maar hij moet een BMW R1100RT gaan vervangen (met ABS) en ik hoop dat ze in de 11 jaar tussen de 2 fietsen toch minstens een even goed, dan wel beter systeem hebben uitgewerkt :+
 
Even je eigen kenteken overhangen?
Is allemaal natuurlijk hoogst illegaal, maar met de beste bedoelingen toch?

Op volbloed straatbanden weet ik het niet, maar op mijn 990 met all-road banden deed het vorige zich nog wel eens voor (toen de ABS nog niet gesaboteerd was).
Als ik op aardig tempo er aan kwam en het gas dicht draaide + versnelling terug + de voorrem dan ''slipte'' het achterwiel iets door het terug schakelen waardoor de ABS aan de voorkant ook in greep. Op die manier ga je dus zonder echt te remmen recht af op waar je niet heen wilt.
Dus als je sportief aan het rijden bent en wat leuke bochten pakt komt dit zeker voor, ga je niet sportief rijden ben je met die BMW beter af :9
 
Even je eigen kenteken overhangen?
Is allemaal natuurlijk hoogst illegaal, maar met de beste bedoelingen toch?
1 en ander afhankelijk van de goodwill van de eigenaar ook natuurlijk..

Op volbloed straatbanden weet ik het niet, maar op mijn 990 met all-road banden deed het vorige zich nog wel eens voor (toen de ABS nog niet gesaboteerd was).
Als ik op aardig tempo er aan kwam en het gas dicht draaide + versnelling terug + de voorrem dan ''slipte'' het achterwiel iets door het terug schakelen waardoor de ABS aan de voorkant ook in greep. Op die manier ga je dus zonder echt te remmen recht af op waar je niet heen wilt.
Dus als je sportief aan het rijden bent en wat leuke bochten pakt komt dit zeker voor, ga je niet sportief rijden ben je met die BMW beter af :9
Des te meer reden om een slipper clutch te monteren, niet? ;) Vreemd genoeg lees je in geen enkele review over de SMT iets van problemen met de ABS. In de meeste reviews staat zelfs dat het ABS 'opvallend afwezig' is :?
 
1 en ander afhankelijk van de goodwill van de eigenaar ook natuurlijk..


Des te meer reden om een slipper clutch te monteren, niet? ;) Vreemd genoeg lees je in geen enkele review over de SMT iets van problemen met de ABS. In de meeste reviews staat zelfs dat het ABS 'opvallend afwezig' is :?
Rij ook al aantal jaren SMT en nog nooit iets gemerkt van ABS issues. Een 2012 overigens.
 
Terug
Bovenaan Onderaan