KTM LC8 950/990 - ruwe bolsters, blanke pit

Werkplaatsboek downloaden en van de winter lekker zelf doen. Klepjes stellen, controleren.
Carburateurs reviseren, controleren.
Mag hem ook bij mij brengen;)
klepjes stellen kan ik al ;-)
Dat is toch niet veel voor een 950 met zoveel ervaring...?
Wat probeer je te repareren en wat denk je er mee te winnen tegenover welke kosten?
Ehm, heb je mijn eerste berichten van deze week al gelezen? Samengevat: ik wil dat hij niet meer zo hard en zo veel knalt als ik het gashendel dicht draait.
 
Zeker heb ik dat... All the way laten gaan en misschien een verstopt kanaaltje in je carb's staan voor mij nogal ver uit elkaar :P
 
  • Leuk
Waarderingen: Muug
Als je van de 990 de 2nd throttle valve test doet horen die kleppen toch helemaal open te gaan?

Ik had nl een error daarvan en gezien alles nu open licht voor olie wissel/olielek speuren gelijk dr maar even aangehangen. Echter gaan die kleppen maar ongeveer half open...
 
Als je van de 990 de 2nd throttle valve test doet horen die kleppen toch helemaal open te gaan?

Ik had nl een error daarvan en gezien alles nu open licht voor olie wissel/olielek speuren gelijk dr maar even aangehangen. Echter gaan die kleppen maar ongeveer half open...
Klopt moeten helemaal open gaan.
 
Beste mensen, heb een trillend stuur tijdens remmen. Meestal komt dit door kromme remschijven. Kna natuurlijk ophanging oid zijn. Maar je hoort hem op het filmpje wel wat meer contact maken met remblokjes op so. Moge punten. Kan dit ook nog ergens anders door komen of moet ik gewoon nieuwe schijf bestellen. Heb gekeken met ee potlood aan de vering maar kan met het oog niks zien aan de schijf.

Alvast bedankt voor reactie
 

Bijlagen

  • VID_20210831_163946.mp4
    17,2 MB
Beste mensen, heb een trillend stuur tijdens remmen. Meestal komt dit door kromme remschijven. Kna natuurlijk ophanging oid zijn. Maar je hoort hem op het filmpje wel wat meer contact maken met remblokjes op so. Moge punten. Kan dit ook nog ergens anders door komen of moet ik gewoon nieuwe schijf bestellen. Heb gekeken met ee potlood aan de vering maar kan met het oog niks zien aan de schijf.

Alvast bedankt voor reactie
Heb je een 950 met vaste schijven? Zo ja, vervanger ze dan door semi-zwevende. Braking had die indertijd. Sindsdien heb ik nooit meer last gehad van trillende schijven.
 
Te koop: Touratech-rek met bijhorende koffers: als nieuw.
 
Raar nieuw euvel.
Mijn dashboard valt uit en start op tijdens het rijden?! Alles gaat uit en hij start weer op net als normaal wanneer je het contact omzet.

spanningsregelaar of contact slot gok ik zelf.
Iemand nog andere tips?

accu gaf netjes 12,8 aan, spanningsregelaar moet ik nog even nameten deze week.
Motor valt niet uit knipperlichten knipperen wel ineens sneller?!
 
  • Leuk
Waarderingen: Muug
Wat voor een motor? Kabelbreuk bij het balhoofd van de bedrading van het contactslot komt bij 950/990 Adventures wel eens voor met dezelfde symptome.
 
990 sm
Thanks, denk ook dat ik het daar ergens moet zoeken. Want lijkt alsof inderdaad de contacten van het omdraaien van de sleutel getriggerd worden.
 
Raar nieuw euvel.

Motor valt niet uit knipperlichten knipperen wel ineens sneller?!
Grappig dat je er over begint. Dit weekend had ik ook zoiets voor, met mijn 950 Adv. Ik stond ergens naar links te pinken, motor draaide stationair, en ik zag dat de linker pinker behoorlijk onregelmatig aan het knipperen was. Bij hoger toerental knipperde het weer lekker regelmatig.
Als ik eens véél tijd en zin heb zal ik met mijn multimeter eens op jacht gaan naar dit fenomeen. Accupolen kunnen los zijn, de accu zelf kan op zijn laatste poten lopen, de spanningsregelaar laadt de accu niet meer bijo, of draadjes die haperen... mogelijkheden zat. 8-)
 
Deed een ritje van 300km en gebeurde in de laatste 20km.
Had accu gemeten en die is goed, inderdaad stationair nog even nameten voor spanningsregelaar.
Maar ga maar even contact slot nakijken, symptoom is wel echt alsof die sluiting heeft, want dat is het riedeltje wat ie laat zien beginner met length tires en daarna toerenteller omhoog omlaag en dan zie ik weer mijn snelheid.

Het begon denk ik al met knipperlicht, die was al vaker af en toe wat sneller tussen de normale knippers in.
 
Weer terug van een perfect weekje Dolomieten.
Motortje deed het weer top!
 

Bijlagen

  • 20210907_162635.jpg
    20210907_162635.jpg
    369,7 KB · Weergaven: 32
  • 20210909_112628.jpg
    20210909_112628.jpg
    496,8 KB · Weergaven: 33
Goedemorgen,
Na 4 prachtige dagen geweldig te hebben gereden in de Zwitserse Alpen is helaas mijn mastercylinder van de koppeling overleden. Door gebeun van de vorige eigenaar zit er een diepe groef in het stuk waar de pluinjer van de hendel in gaat.

Nu wil ik deze vervangen voor een Brembo RCS radial master cilinder, echter heb ik geen idee welke ratio ik moet hebben. De smaakjes zijn 14, 16, 17 en 19.

Weet iemand welke geschikt is voor de 950SM?
 
Goedemorgen,
Na 4 prachtige dagen geweldig te hebben gereden in de Zwitserse Alpen is helaas mijn mastercylinder van de koppeling overleden. Door gebeun van de vorige eigenaar zit er een diepe groef in het stuk waar de pluinjer van de hendel in gaat.

Nu wil ik deze vervangen voor een Brembo RCS radial master cilinder, echter heb ik geen idee welke ratio ik moet hebben. De smaakjes zijn 14, 16, 17 en 19.

Weet iemand welke geschikt is voor de 950SM?
De revisieset voor de standaard koppelingspomp is normaal de Magura M0720499. Dat is een pomp met een zuiger van 10,5 mm.
 
De revisieset voor de standaard koppelingspomp is normaal de Magura M0720499. Dat is een pomp met een zuiger van 10,5 m

De revisieset voor de standaard koppelingspomp is normaal de Magura M0720499. Dat is een pomp met een zuiger van 10,5 mm.
Die zuigermaat weet je zeker? Want dan heb ik de RCS 14 nodig en dat is mooi, want die is leverbaar*O*

Ps. Bedankt voor de supersnelle reactie.
Ps.2 ik zie nu dat het onder op de master staat!
 
Laatst bewerkt:
Die zuigermaat weet je zeker? Want dan heb ik de RCS 14 nodig en dat is mooi, want die is leverbaar*O*

Ps. Bedankt voor de supersnelle reactie.
Ps.2 ik zie nu dat het onder op de master staat!
Crap, de info die ik had ging over de zuigermaat van de remmen...
De zoektocht gaat door...
 
En dan alvast een vervolg vraag...
Kan ik met een RCS Master en een Oberon Slave gewoon DOT vloeistof gebruiken?
 
En dan alvast een vervolg vraag...
Kan ik met een RCS Master en een Oberon Slave gewoon DOT vloeistof gebruiken?
Waarom niet gewoon origineel houden? Boonstra heeft vast wel een pomp liggen.
Anders zou je ook je spiegel bevestiging moeten aanpassen.
 
Waarom niet gewoon origineel houden? Boonstra heeft vast wel een pomp liggen.
Anders zou je ook je spiegel bevestiging moeten aanpassen.
Ik heb heel wat afgezocht maar ik kon het nergens vinden, als je een linkje hebt dan hoor ik het graag.
Een nieuwe originele kan ik natuurlijk wel bestellen maar ik heb nu voor zo'n €100 minder een betere pomp. Die spiegel bevestiging had ik over het hoofd gezien maar daar is op den duur vast een oplossing voor.
 
Nou ik heb de RCS 14 besteld en die verwacht ik vandaag binnen te krijgen. Nu de grote vraag; Dot 4, mineraalolie, of iets heel anders?
 
Benieuwd naar je ervaringen. Wil zelf tzt ook over naar iets anders. Aliexpress heeft ook een vervanger, met montage voor spiegel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan