XR 600SM
MF veteraan
- 24 apr 2006
- 1.375
- 174
Vandaag tussen de buien door mooi proef wezen rijden.
Motor loopt mooier en soepeler als ooit te voren.
Ik snap nu wel waarom er zo veel verschil zit tussen de ene en de andere 990.
Het afstellen van de tps sensoren komt zeer nauw.
Als in de fabriek de kleinste afwijking optreed loopt de motor totaal anders. De ecu ziet wel altijd dezelfde schalering van de tps sensoren, maar in werkelijkheid kan de luchtklep iets anders staan. Hierdoor is de lucht/ brandstof verhouding niet altijd perfect.
Zeker iets om na te kijken bij een bokkende 990.
Motor loopt mooier en soepeler als ooit te voren.
Ik snap nu wel waarom er zo veel verschil zit tussen de ene en de andere 990.
Het afstellen van de tps sensoren komt zeer nauw.
Als in de fabriek de kleinste afwijking optreed loopt de motor totaal anders. De ecu ziet wel altijd dezelfde schalering van de tps sensoren, maar in werkelijkheid kan de luchtklep iets anders staan. Hierdoor is de lucht/ brandstof verhouding niet altijd perfect.
Zeker iets om na te kijken bij een bokkende 990.