KTM LC8 950/990 - ruwe bolsters, blanke pit

Starbucks is echt goor, daar heb ik echt een bloedhekel aan. Als ik een halve liter slappe meuk ga ik wel thee drinken.

Sorry, Starbucks raakt bij mij een gevoelige snaar :+

Je moet ook geen capuccino bestellen, maar een dubbele espresso of een dubbele espresso macchiato. Lekker wakker worden! :+
 
Nou gisteren was het dan eindelijk zover.
Motor op de aanhangert geladen en op naar Goes voor de afstelling van de SMR.
Na het plaatsen van een DNA airbox was dit een vereiste omdat waarschijnlijk de mengsel verhouding niet meer klopte.
Na een aantal runs op de Dyno is dit het resultaat.
Moet eerlijk zeggen dat ik niet echt weet hoe je de grafieken moet lezen.
Volgens Ruud is hij nu goed.
Daar ga ik dus maar vanuit.

de modificaties tot nu toe:
Dyno KTM 990 SMR.jpg

Slipper clutch
DNA stage 3 airbox
Sas verwijderd
O2 censors verwijderd
Led knipperlichten
Pazzo hendels
Navigatie
Akra erop

Nog toe doen:
Na 4 jaar afwezigheid weer leren rijden.:)
 
Laatst bewerkt:
Mijn SMT 990 welke voorzien is van een standaard uitlaat leverde bij Ruud 128 PK op.
Wel pakt hij veel vroeger en mooier op, wat vooral het rijgemak in krappe bochten en rotondes veel aangenamer maakt.
Bij mij gaat de koppelkromme al bij 1500rpm stijl omhoog, ik zie dat dit bij jou pas bij 2500rpm gebeurd, is dat bewust gedaan?
 
Laatst bewerkt:
@Ronald-SMR
Ziet er mooi uit, maar voor de afstelling ook niet eens heel slecht.
De mijne liep echt heel beroerd onderin.
Na afstelling bij Ruud echt opgeknapt. En 127,9 pk. Alleen leo vince dempers verder origineel
20180907_183517.jpg
.
 
Mijn SMT 990 welke voorzien is van een standaard uitlaat leverde bij Ruud 128 PK op.
Wel pakt hij veel vroeger en mooier op, wat vooral het rijgemak in krappe bochten en rotondes veel aangenamer maakt.
Bij mij gaat de koppelkromme al bij 1500rpm stijl omhoog, ik zie dat dit bij jou pas bij 2500rpm gebeurd, is dat bewust gedaan?

Dit is zeker niet bewust gedaan.
Misschien kreeg hij hem niet beter, of had hij er minder zin in dan bij jou.
Zou het ook kunnen zijn dat de vol gas restrictie in de eerste en tweede versnelling er nog op zit?
Dat ben ik eigenlijk vergeten te melden vooraf, weet niet of dit standaard uitgezet wordt.
 
@Ronald-SMR
Ziet er mooi uit, maar voor de afstelling ook niet eens heel slecht.
De mijne liep echt heel beroerd onderin.
Na afstelling bij Ruud echt opgeknapt. En 127,9 pk. Alleen leo vince dempers verder origineelBekijk bijlage 1532871.

Het klopt dat hij er op de eerste run ook goed uitzag.
De eerlijkheid gebied mij om te zeggen dat hij er toen al een andere map in had geladen.
Dit omdat de motor bijna niet liep op de bank.
Achteraf bleek er een stekkertje in de koplamp van de crash sensor los te liggen.
 
Dit is zeker niet bewust gedaan.
Misschien kreeg hij hem niet beter, of had hij er minder zin in dan bij jou.
Zou het ook kunnen zijn dat de vol gas restrictie in de eerste en tweede versnelling er nog op zit?
Dat ben ik eigenlijk vergeten te melden vooraf, weet niet of dit standaard uitgezet wordt.

Die gaat er bij het inladen van de akra map al uit...
 
Dit is zeker niet bewust gedaan.
Misschien kreeg hij hem niet beter, of had hij er minder zin in dan bij jou.
Zou het ook kunnen zijn dat de vol gas restrictie in de eerste en tweede versnelling er nog op zit?
Dat ben ik eigenlijk vergeten te melden vooraf, weet niet of dit standaard uitgezet wordt.
Denk het nadeel van een open luchtfilter. Vaak heb je dan minder koppel onderin en meer vermogen bovenin.
 
1500 rpm is toch niets op een 990? lijkt me niet zo interessant, of vergis ik me?
 
Rijdt er iemand van 1,90m+ met een SMR zadel op een SMT? Overweeg zelf om dit te gaan doen, maar benieuwd naar ervaringen.
 
Vandaag voor het eerst een schuiver (met de 990 ADV) gemaakt op asfalt met een km of 20 a 30.

Wel gelijk weer een mooi moment om er even bij stil te staan hoe slim die motor ontworpen is.
Allemaal opgekruld plastic... Van het beschermkapje dat over de tank zit. €14,40 verder.

Buiten dat ook schuifschade op de handkap (die er voor is en niet duur hoeft te zijn) en wat schuifschade op de passagiersstep.
 
  • Leuk
Waarderingen: zen
Vandaag voor het eerst een schuiver (met de 990 ADV) gemaakt op asfalt met een km of 20 a 30.

Wel gelijk weer een mooi moment om er even bij stil te staan hoe slim die motor ontworpen is.
Allemaal opgekruld plastic... Van het beschermkapje dat over de tank zit. €14,40 verder.

Buiten dat ook schuifschade op de handkap (die er voor is en niet duur hoeft te zijn) en wat schuifschade op de passagiersstep.
Zelf geen schade opgelopen? Heb ook een keer de 990 smr neergelegd, geen probleem dankzij brede stuur en duosteppies. Goud!
 
Nou gisteren was het dan eindelijk zover.
Motor op de aanhangert geladen en op naar Goes voor de afstelling van de SMR.
Na het plaatsen van een DNA airbox was dit een vereiste omdat waarschijnlijk de mengsel verhouding niet meer klopte.
Na een aantal runs op de Dyno is dit het resultaat.
Moet eerlijk zeggen dat ik niet echt weet hoe je de grafieken moet lezen.
Volgens Ruud is hij nu goed.
Daar ga ik dus maar vanuit.

de modificaties tot nu toe:Bekijk bijlage 1532611
Slipper clutch
DNA stage 3 airbox
Sas verwijderd
O2 censors verwijderd
Led knipperlichten
Pazzo hendels
Navigatie
Akra erop

Nog toe doen:
Na 4 jaar afwezigheid weer leren rijden.:)

Heerlijk! Ben wel benieuwd of je ook een run zonder DB killers hebt laten maken?
 
Rijdt er iemand van 1,90m+ met een SMR zadel op een SMT? Overweeg zelf om dit te gaan doen, maar benieuwd naar ervaringen.

Weet niet of je dan een 950 of 990 zadel nodig hebt (wrsch 990), maar anders heb ik nog een 950 zadel in de schuur liggen die weg mag voor een leuk prijsje.
 
Rijdt er iemand van 1,90m+ met een SMR zadel op een SMT? Overweeg zelf om dit te gaan doen, maar benieuwd naar ervaringen.

Yes, 1,93mtr. Past redelijk goed. Hogere zit dan het SMT zadel. Harde zit en bijbehorende harde reet bij lange ritten. Dit zadel is voor mij nog steeds te laag en overweeg om de steps te verlagen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan