Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Het opgegeven droog gewicht is het "theoretisch haalbare gewicht". Dat wil zeggen dat van alle onderdelen op de motor het lichtste exemplaar wordt meegnomen in de berekening van het droog gewicht.Gezien de 990 nu even zonder kofferrek enz, maar afgetankt staat (hij zou mee naar een crossdag op Vledderveen) maar eens op de weegschaal gegooid.
115,9kg voor, 107,2kg achter, totaal 223,1kg ready to race.
Massa van de benzine er af, 208kg.
Gezien de motor serieus afgevallen is (ca 14kg aan uitlaat/dempers, 2,5kg accu, SAS systeem enz enz) vind ik de opgegeven 209kg droog wel een beetje optimistisch.
Enige wat het zou kunnen zijn is de kneiterzware Mitas E-07 banden en MX binnenbanden, maar denk dat iemand niet helemaal eerlijk is geweest
Van de week een 790 R gereden. Enkel op de ''crossbaan'' (beetje een kinderbaan, paar bulten en erg mul zand).
Leuke machine, maar je bent eerst 5 minuten bezig om m in een gewenste stand te krijgen voor zo'n ronde en dan nog vind ik hem wat lafjes.
Waar je de 990, zodra het even lastig wordt, met een stoot gas overal over/doorheen drukt reageert de 790 toch wat loom. Een voorkant die wil happen en neerwaarts wil knikken komt hierdoor toch wel meer voor.
Sprongetjes zijn op de 790 dan wel weer wat makkelijker. De 990 heeft de neiging dat zodra je gas geeft voor de sprong met de achterkant zijwaarts over de bult te vliegen, de 790 houdt het wat rechter en lift de voorkant wat meer.
Hoewel dat ook kan liggen aan het verschil dat de 990 op versleten E-07's stond en de 790R op gloednieuwe Karoo 3.
De off-road modus is trouwens gewoon voor mensen die eigenlijk een 300 nodig waren, maar hun ego er niet op kwijt konden. Wat wordt het dan een futloos apparaat zeg
Wunderbar, danke schon!Schau mal, was ich auf willhaben gefunden habe
KTM LC8 950 Adventure Kühler m. Lüfter, € 140,- (2431 Enzersdorf an der Fischa) - willhaben
Nee, dat niet. Ik ben in het verleden wel van standaard 190 naar 180 gewisseld op een Triumph T595, supersport. De 180 stuurde aanzienlijk beter dan de 190.Heren (en dames?) ik zit met een bandenvraagje...
Ik heb hier nog een setje S22's liggen maar uiteraard in 190/55... Nu lees ik wat verschillende ervaringen over 190 onder de SM en zie vaak dat de 190/50 wordt aangehaald ipv de 190/55, wat een wereld van verschil kan zijn.
De huidige bandjes zijn 6 jaar oude pipo's die toch redelijk vaak om grip moeten zoeken...
Heeft iemand met een sportieve rijstijl ervaring met een 190/55 onder de SM?
Ja dat klopt hoor, dat is ook de reden dat ik nu bandjes wil wisselen, dat heeft niet met de maat te maken. Ik heb gewoon nog een 190/55 liggen en het is natuurlijk zonde als die vergaat.Nee, dat niet. Ik ben in het verleden wel van standaard 190 naar 180 gewisseld op een Triumph T595, supersport. De 180 stuurde aanzienlijk beter dan de 190.
Onvoldoende grip wat je noemt, lijkt me echter niet zo zeer een maat-oorzaak maar eerder rubbertype e/o ouderdom (hoewel 6 jaar me nou weer niet zo oud in de oren klinkt).
Is dat dan 190/55 of 190/50, en wat rijdt er precies kut aan? Ik lees dus tegenstrijdige ervaringen en probeer nu een beter beeld te krijgen voordat ik besluit het wel/niet te doen.190 stuurt ontzettend kut op een 950/990 sm... echt 180 aanhouden
Geen ervaring met die SM specifiek, maar een 5 in hoogtemaat is echt niks. Zou daar niet over twijfelen.Ja dat klopt hoor, dat is ook de reden dat ik nu bandjes wil wisselen, dat heeft niet met de maat te maken. Ik heb gewoon nog een 190/55 liggen en het is natuurlijk zonde als die vergaat.
Is dat dan 190/55 of 190/50, en wat rijdt er precies kut aan? Ik lees dus tegenstrijdige ervaringen en probeer nu een beter beeld te krijgen voordat ik besluit het wel/niet te doen.
De 50 hoog wel ja, maar een 55 valt reuze mee. Die is veel ronder.Een 190 moet je veel meer de bocht in duwen en je best doen om hem daar te houden, dat is doorgaans niet het gevoel waar je naar op zoek bent midden in een bocht
Ik denk inderdaad dat dit maar moet. Als ik komende week ergens de tijd vind dan wissel ik ze wel evenVolgens mij hebben we hier niet het antwoord, wat je zoekt... dus ik stel voot dat je het gewoon gaat testen en de uitslag hier deelt!
Misschien maar zo’n oranje Chinese pisbakkenstaal plug er in?