Mijn SAS staat inmiddels op 18000 km. Op en lekke voorvork keerring na propleemloos. Hopelijk blijft dat zo.
Goed te lezen dat het nu opgelost is
Maar wat ik me wel afvraag, waarom heb je Scorpion Trails onder een R? Kom je dan niet tekort als je echt goed offroad werk doe, waarvoor je een R hebt lijkt me?
Goed te lezen dat het nu opgelost is
Maar wat ik me wel afvraag, waarom heb je Scorpion Trails onder een R? Kom je dan niet tekort als je echt goed offroad werk doe, waarvoor je een R hebt lijkt me?
Duidelijk verhaal, thanks! Maar dan vraag ik me ook weer af, of je nou echt verschil merkt op de grindpaden tussen bijv Trails of Pilot Roads. Zou dat gravelpad op Pilot Roads niet lukken dan?Zeker, helemaal mee eens.
Op mn trip naar de noordkaap (via Finland) had ik de K60 scouts van Heidenau eronder liggen. Prima banden en eveneens ook nog leuk voor offroad, maar bij meer snelweg gebruik voel je de blokken en maken ze meer lawaai dan nodig. Echter heb ik nu de fiets hoofdzakelijk voor woon werk verkeer en dit gaat veel over de snelweg (ipv. offroad) vandaar dat er gekozen is voor de Scorpions.
De keuze van de R zelf is dat deze er net wat ruiger uit ziet dan de gewone 1190
Als je echt offroad wilt, zijn deze bakbeesten zowieso aan de zware kant en na een paar keer neer gelegd te hebben, begint dat zeer intensief te worden kan ik je vertellen. Tenzij je Chris Birch heet en de modder en benzine er al met de paplepel ingestopt is, kun je beter voor het serieuze werk een lichtere fiets pakken.
Desalniettemin, hier en daar een zandpaadje, (droog) boerenlandweggetje, gravel weg, is met de scorpions prima te doen hoor!
Ik ben straks ook toe aan een nieuwe achterband. Kan met deze nog het ritje Eifel doen over 3,5 weken, maar dan moet er een nieuwe op. Ik weet ook nog niet wat ik erop ga gooien. Rij 90% gewoon verhard en af en toe eens een zand/grind weggetje voor de leuk. Komende zaterdag laat ik de vloeistoffen verversen bij mijn dealer, dan maar eens kijken wat de mogelijkheden zijn..