KTM RC8 topic deel 4

Kan ik voor je doen. Kost je niks als het alleen om instellen gaat. Ik woon alleen wel in provincie Groningen....

Hartelijk dank voor het aanbod, echter is dat idd wel een heel eind. Ik kijk even of er andere mogelijkheden zijn. Mocht het niet lukken kom ik wel een keer richting het noorden.
 
Ik heb vandaag alles weer in elkaar gezet, uiteraard met loctite , olie en filter vervangen en gelukkig startte hij meteen weer.

Ik heb destijds - op verzoek van de eigenaar - alle beschadigde delen vervangen, oliefilter vervangen, zeefjes schoon gemaakt en olie vervangen. Motor gestart, minuutje laten draaien en daarna olie er weer uit. Wederom filter vervangen, nieuwe zeefjes gemonteerd en ook weer nieuwe olie erin. Oftewel boel goed geflushed, hij was bang dat het aluminium slijpsel van het deksel teveel zou achter blijven in het dry-sump carter en wou hem gespoeld hebben.

Is dit koppelingsverhaal nog jaartal gevoelig?
Of model?RC8?RC8R?
Ik heb het in alle versies voorbij zien komen, behalve in die van na 2013 die af fabriek de slipper clutch heeft. Degene waar ik de boel van vervangen heb was een 2008 model.
 
Wegens aanschaf ander uitlaatsysteem te koop, Dominator uitlaat met dbkiller. Mooi geluid met, bruut zonder killer.
 

Bijlagen

  • 15553168772911861548764.jpg
    15553168772911861548764.jpg
    208,5 KB · Weergaven: 17
Ik heb destijds - op verzoek van de eigenaar - alle beschadigde delen vervangen, oliefilter vervangen, zeefjes schoon gemaakt en olie vervangen. Motor gestart, minuutje laten draaien en daarna olie er weer uit. Wederom filter vervangen, nieuwe zeefjes gemonteerd en ook weer nieuwe olie erin. Oftewel boel goed geflushed, hij was bang dat het aluminium slijpsel van het deksel teveel zou achter blijven in het dry-sump carter en wou hem gespoeld hebben.


Ik heb het in alle versies voorbij zien komen, behalve in die van na 2013 die af fabriek de slipper clutch heeft. Degene waar ik de boel van vervangen heb was een 2008 model.

Ik heb de zeefjes helemaal vervangen samen met het filter en alles wat open lag schoongemaakt, alle olie afgetapt en even laten draaien , daarna weer wat afgetapt maar er kwam al geen metaal deeltjes meer uit de olie. Ben er mee naar Assen geweest afgelopen weekend en wacht nu op die schoteltjes, die heb ik voor nood even opgelapt maar wil het wel netjes hebben. Alles werkte prima ( 340km) totaal. Komende week ga ik de schoteltjes vervangen , olie weer aftappen en meteen de koppeling platen vervangen, de boel ligt toch open dan.
 
Ik heb het in alle versies voorbij zien komen, behalve in die van na 2013 die af fabriek de slipper clutch heeft. Degene waar ik de boel van vervangen heb was een 2008 model.

Ah ok.....
No, fingers crossed dan maar...


Wegens aanschaf ander uitlaatsysteem te koop, Dominator uitlaat met dbkiller. Mooi geluid met, bruut zonder killer.

Oeh vertel vertel....wat gaat het worden?
 
Beste RC8 rijders,

Hoe veel er in een week kan veranderen.
Mijn vrouw is bezig met haar rijbewijs en voor haar zijn we druk op zoek naar een motor, Suzuki GSX 650F.
In eerste instantie zou ons zoontje achterop bij haar gaan zodat ik de RC8 kon houden, maar dat zien we toch niet zitten. Op de RC8 mijn zoontje meenemen vind ik ook niet veilig.
Na enige tijd overwegen, toch besloten de RC8 te verkopen/ in te ruilen voor een motor waar mijn zoontje fatsoenlijk achterop kan.

Natuurlijk een 2 pitter, ik ben aan het oriënteren voor een Ducati Multistrada.

Hierbij komt mijn RC8 binnenkort te koop. Omdat ik de motor voor een reële vraagprijs wil aanbieden, ben ik benieuwd naar jullie mening. Ik wil gezien ik hem relatief kort heb ook niet al te veel verliezen. Dat zal wel niet lukken gezien hij groot onderhoud heeft gehad afgelopen winter maargoed.

Ik ben benieuwd, het is een RC8 R van 2011 met 28159 km. altijd keurig onderhouden, (te veel eigenlijk) en ziet er echt heel netjes uit. Staat goed op de banden en er is na de grote beurt ongeveer 800km gereden.

1386929


Ik ben benieuwd, mochten jullie nog aanbeveling hebben voor een andere motor, is dat ook altijd welkom. In ieder geval 2 cilinder, met mogelijkheid voor topkoffer.
 
En dit is de onderkant
Cool 😎
Maar waarom? teveel herrie met die Dominator?
Ik heb m'n Honda SP1 bij Pajic laten afstellen met ander uitlaatsysteem. Daar ben ik zo tevreden over dat ik met de KTM ook ben geweest vorige week. Aanvankelijk dacht ik aan Akra onder het blok maar dhr Pajic bracht me op andere gedachten...
En wat een geluid, zo zwaar !
 

Bijlagen

  • 15554075945411631678514.jpg
    15554075945411631678514.jpg
    96 KB · Weergaven: 31
En dit is de onderkant

Ik heb m'n Honda SP1 bij Pajic laten afstellen met ander uitlaatsysteem. Daar ben ik zo tevreden over dat ik met de KTM ook ben geweest vorige week. Aanvankelijk dacht ik aan Akra onder het blok maar dhr Pajic bracht me op andere gedachten...
En wat een geluid, zo zwaar !

Ah ok....nou ziet er goed uit hoor.
Wat uitlaat betreft hoef ik godzijdank niks te doen, das al gedaan.
Wordt er overigens wel 's een meeting gedaan?
Daar zat ik gisteren ook aan te denken.....
 
En wat een geluid, zo zwaar !

Waar kunnen we deze symfonie beluisteren? Heb je de ECU nog moeten fine-tunen? Kun je een kostenindicatie afgeven? Ik ben zelf ook op zoek naar een vervanger voor de standaard uitlaat. Ben benieuwd. 👍🏻
 
Laatst bewerkt:
Waar kunnen we deze symfonie beluisteren? Heb je de ECU nog moeten fine-tunen? Kun je een kostenindicatie afgeven? Ik ben zelf ook op zoek naar een vervanger voor de standaard uitlaat. Ben benieuwd. 👍🏻
Omgeving Leiden kun je 'm horen bulderen. Ecu niets aan gedaan volgens Pajic. Kijk even op de site van Pajic voor kosten van dempers en aanpassingen. Het kost wat...maar dan heb je ook wat; VAKWERK van liefhebbers.
 
Voor de geintereseerden, mijn RC8 R uit 2011, staat te koop. Heb je interesse of weet je iemand die een RC8 zoekt, in de verkoophoek op dit forum en op marktplaats staat hij te koop. Kleding en accessoires zijn inmiddels allemaal verkocht.

Link naar de motor:


20190424_144033.jpg
20190424_144349.jpg
 
Laatst bewerkt:
Keurig resultaat, mijn vorige RC8 van 2008 drukte 152.8 pk met 121.3 Nm aan het achterwiel met het programma wat van Vortex155 komt. Hij haalde met z'n eigen machine nog net iets meer vermogen. Met dit programma liep ie het best, nukkige bokken was echt veel minder. Met het Akra programma liep hij ook goed maar zoop hij zo verschrikkelijk benzine.

Hoeft geen maatwerk in te zitten in de machine van Regenboog, met de 2008 Akra Evo1 mapping en een paar kleine aanpassingen haalt ie dit vermogen ook met standaard auspuff. In de oudere forum topics staan die uitdraaien wel van oud RC8 eigenaren. Mijn huidige 2009 RC8R met clubkit en Akra Evo4 drukt op dezelfde bank 171.2 pk en 138.7 Nm en die zuipt nog meer benzine 8)7

kwa pk's hetzelfde ongeveer, maar vooral koppel was iets hoger 129Nm bij 3000rpm en dat was behoorlijk lekker. Moet wel zeggen, is wel even geleden en wellicht zijn er ondertussen met toch flink 61000km op de tacho wel wat beestjes gestorven :-)
Laatste wijziging was nieuwe nokkenassen en de updated hydraulic adjusters, maar dit was echt wel nodig want er was een zeker risico voor een cam-jump. Zou eigenlijk de RC8 na al die jaren nog eens op de bank willen zetten, maar wil er niet teveel geld meer insteken. Overigens BRG , doet je Aramide koppeling het nog steeds lekker in combi met de RC8R koppelingsveren, dat was echt een goede tip. Vorig weekend het beest nog eens uitgelaten, damn ze liep lekker.
Staat al even te koop, maar gezien de hoge km-stand lopen de meeste in wijde boog erom heen :-)
Ze zal eindigen in mijn living als decoratie stuk en als de leeftijd van 25j gepasseerd is kan ik er oldtimer races mee gaan doen of zo 8-)
 
Thanks voor je reactie, ik ben inderdaad voor de KTM RC8 gegaan met de EVO 1 Akra, het geklap en vuur leek me al niet te best inderdaad, daarnaast had ik een beetje het gevoel dat die andere op het circuit gebruikt was. Vandaar dat ik voor de EVO 1 was gegaan. Wat mij gewoon opviel tussen die 2 was dat die met de EVO 1 veel bokkiger was dan die andere , vroeg me dus af of de instelling zo te veranderen was dat die EVO 1 net zo mooi zou lopen als die met die vlammen zeg maar. Lijkt me dat dat mogelijk is en was benieuwd waar dat aan kon liggen zodat ik die van mij ook wat minder bokkig krijg.
Ik ben bokkig rijden wel gewend van m'n vorige motor ( Ducati) maar merkte tussen deze 2 gewoon een enorm verschil. De SAS dat zijn die slangen die terug naar de uitlaat gaan en die je af kunt doppen?

Je kan de RC8 perfect smooth afstellen, enkel zal je een goede tuner dienen te vinden die daar de nodige tijd voor wil nemen. De meeste laden gewoon de confectie ktm-map met hier en daar de FI1 en FI2 wat aangepast. Best is toch maatwerk, elke motorfiets is anders. De Akra 2031 map is wel leuk enz maar eigenlijk geen goede map, hoog brandstofverbruik en in hoge rpm's trekt hij iets harder door, maar je dient wel te beseffen dat je niet met een moderne L4 op weg bent die ts 14000 en 16000rpm's trekt. Sterker middengebied is zoveel beter en zorgt voor een leukere ervaring van de capaciteiten van de RC8. De twinspark RC8R zijn standaard veel aangenamer te rijden. Dit gezegd zijnde is de Oer RC8 ondertussen al flink op leeftijd in de SBK-markt en helemaal niet relevant meer in tijden van autoblippers, tractiecontrole etc.
Als sporttoerder kan hij nog best mee, mits de nodige aanpassingen.
En als belegging kan je ook nog goed wegkomen binnen enkele jaren. de onderdelen worden schaars. en dat kan een probleem vormen. KTM heeft niets RC8 en RC8R stock meer.
 
Ik mis een boutje van de akrapovic, helaas kon Goedhart het ook niet vinden in hun systeem.

Iemand enig idee waar ik deze kan bestellen?

33vgswi.jpg
 
KTM dealer kan deze boutjes niet los krijgen, het is onderdeel van een Powerparts set die inmiddels al niet meer leverbaar is. Als je het kan krijgen moet je een complete beugel bestellen en daarvan is het ook nog maar de vraag of het nog leverbaar is. Bijna alle PowerParts delen voor de RC8 zijn niet meer leverbaar.
Volgens mij heb ik nog wel wat liggen van dit spul, doe je wel even een app als ik wat vind...
 
Vraagje: is dit wat? Staan te koop op Ebay, zwevende schijven. €250 vraagprijs.
 

Bijlagen

  • $_59.JPG
    $_59.JPG
    89,6 KB · Weergaven: 9
  • $_59 (1).JPG
    $_59 (1).JPG
    50,1 KB · Weergaven: 10
  • $_59 (2).JPG
    $_59 (2).JPG
    52,5 KB · Weergaven: 9
  • $_59 (3).JPG
    $_59 (3).JPG
    59,5 KB · Weergaven: 9
Terug
Bovenaan Onderaan