KTM Super Duke 1290 -Deel 4- Unleash the Beast!!!

Doen jullie de kleine beurt zelf? Zit erg te twijfelen namelijk. Olie, oliefilter en remvloeistof vervangen is geen rocket science. Grote beurt of als er iets is ga ik gewoon naar de dealer. Vorig jaar wel gewoon naar de dealer gegaan, ook gevraagd of hij hem even na wilde lopen maar was perfect.

Voordeel van de dealer is wel die KTM pechservice en een vakman die hem weer eens na loopt, al heb ik die pechservice hopelijk niet nodig :+
 
Doen jullie de kleine beurt zelf? Zit erg te twijfelen namelijk. Olie, oliefilter en remvloeistof vervangen is geen rocket science. Grote beurt of als er iets is ga ik gewoon naar de dealer. Vorig jaar wel gewoon naar de dealer gegaan, ook gevraagd of hij hem even na wilde lopen maar was perfect.

Voordeel van de dealer is wel die KTM pechservice en een vakman die hem weer eens na loopt, al heb ik die pechservice hopelijk niet nodig :+
De mijne zojuist opgehaald na een kleine beurt.
En een paar kleine dingetjes binnen de garantie laten herstellen.
Tevens het service boekje laten bijwerken......... dat is wel zo netjes als JIJ hem:Y aan het eind van het jaar weer van me overneemt.
 
De mijne zojuist opgehaald na een kleine beurt.
En een paar kleine dingetjes binnen de garantie laten herstellen.
Tevens het service boekje laten bijwerken......... dat is wel zo netjes als JIJ hem:Y aan het eind van het jaar weer van me overneemt.
Kwamen die garantiedingetjes aan het licht bij de beurt of was dat van tevoren al bekend?

De mijne loopt namelijk in maart uit de garantie en een beurtje zal dit jaar ook nog wel voorkomen denk ik.
 
Over garantie gesproken, die van mij loopt ook deze zomer af. Ik twijfel wel of ik deze fabrieksgarantie met 2 jaar ga verlengen.

Kosten zijn:
280 euro (1 jaar) / 440 euro (2 jaar) tot 80.000 km

Kosten zijn niet laag, maar mocht er iets stuk gaan (TFT, radiator of iets simpels als een kering) dan valt zowel het materiaal als de uren hier onder. Iemand hier ervaring mee, bijvoorbeeld met een lekkende radiator ?
 
De mijne zojuist opgehaald na een kleine beurt.
En een paar kleine dingetjes binnen de garantie laten herstellen.
Tevens het service boekje laten bijwerken......... dat is wel zo netjes als JIJ hem:Y aan het eind van het jaar weer van me overneemt.
Haha een andere motor zit er sowieso komende jaren niet in. In februari verwachten wij een kleine en net twee flinke investeringen (nieuwe badkamer en nieuwe keuken) in het huis gedaan. :)
 
EE673236-ACAF-4E45-BC2C-930A3D665D7B.jpeg

Een KTM romper vond ik niks voor een meisje dus deze maar gekocht.😅
 
Doen jullie de kleine beurt zelf? Zit erg te twijfelen namelijk. Olie, oliefilter en remvloeistof vervangen is geen rocket science. Grote beurt of als er iets is ga ik gewoon naar de dealer. Vorig jaar wel gewoon naar de dealer gegaan, ook gevraagd of hij hem even na wilde lopen maar was perfect.

Voordeel van de dealer is wel die KTM pechservice en een vakman die hem weer eens na loopt, al heb ik die pechservice hopelijk niet nodig :+
Nee hoor wordt van de week gehaald en volgende week weer gebracht.
Goede service van Goedhart en ik kan vanaf 1 maart gelijk weer rijden (als mogelijk).
 
Over garantie gesproken, die van mij loopt ook deze zomer af. Ik twijfel wel of ik deze fabrieksgarantie met 2 jaar ga verlengen.

Kosten zijn:
280 euro (1 jaar) / 440 euro (2 jaar) tot 80.000 km

Kosten zijn niet laag, maar mocht er iets stuk gaan (TFT, radiator of iets simpels als een kering) dan valt zowel het materiaal als de uren hier onder. Iemand hier ervaring mee, bijvoorbeeld met een lekkende radiator ?
Eind 2020 bij mijn GT 2 jaar garantie bijgekocht (via Motoport) maart 2021 is de radiateur vanwege lekkage onder garantie vervangen.
De radiateur kost volgens mij al meer als 400 euro.

Ik ben dus blij met de extra garantie.
 
Hah. Op hoeveel km? 5 cm onder bovenste ophangpunt? Ik heb dat ook gehad en werd in het GT topic gisteren nog zowat als larie weggewimpeld. Werd bij mij ook als 'gekend probleem, nieuw onderdeel' in verlengde garantie verholpen.
 
Schaamteloze copy/paste van een facebook bericht van Björn Brouwer op de KTM 1290 SD pagina:

Zoals de meeste van jullie weten is de Superduke een geweldige machine om te rijden en zit kwalitatief goed in elkaar, op de radiateur na dan.. deze is voor mijn gevoel op een blauwe maandag in elkaar gezet bij de fabriek en gemaakt van slagroom
😅


🙈

Helaas vorigjaar een scheur bij de opgangpunten gekregen waardoor hij was gaan lekken (het bekende Superduke kwaaltje) mailen met KTM heeft geen zin, want ze reageren toch niet en hebben hier ook geen upgrade voor of ander type radiateur.

Wat mij onderandere opviel was de stevigheid van de radiateur. De ophangpunten aan de bovenzijde zijn behoorlijk slap en buig je zo met je pink om, ook zitten ze direct op de eerste koelrij bevestigd en zodra op die punten ook maar iets van speling komt (versleten ophang rubbers) dan is een kwestie van tijd voordat je radiateur gaat oprekken en lekkage gaat vertonen. Wat je bijvoorbeeld bij andere motormerken vaak ziet is dat ze daar kiezen om een soort U profiel onder en boven de plaatsen waardan de bevestiging weer opvast zit, hierdoor verdeel je de krachten veel beter en is de radiateur ook 10x sterker. Gemiste kans van KTM in mijn ogen.

Ik heb radiateur zelf nu verstevigd door aluminum plaatwerk in de hoeken te lassen, de zijkant van de radiateur is stevig genoeg om de krachten op te vangen vanuit de ophangpunten nu
💪🏽

Uiteraard past de radiator guard er nog gewoon netjes op terug en zie je nagenoeg niks van de modificatie.
Nu denk ik zelf dat je de profielhoekjes die ik gemaakt hebt ook met een goeie 2 componenten lijm kan vastzetten, scheelt je weer demonteren en lassen.

WhatsApp Image 2022-01-10 at 09.35.29(1).jpegWhatsApp Image 2022-01-10 at 09.35.29.jpeg

Dat lijkt mij een mooie preventieve oplossing voor dit 'probleem'.
 
Duke 990 over een jaar te koop?

Ik las ook ergens dat er waarschijnlijk ook een nieuwe RC8 met hetzelfde 990 blok komt.

 
Hah. Op hoeveel km? 5 cm onder bovenste ophangpunt? Ik heb dat ook gehad en werd in het GT topic gisteren nog zowat als larie weggewimpeld. Werd bij mij ook als 'gekend probleem, nieuw onderdeel' in verlengde garantie verholpen.
kmstand 13000 ergens links van het midden in 1 van de pijpjes van links naar rechts 4e of 5e van boven.
Dus niet bij het ophangpunt.
 
Heeft iemand zijn SDR al eens op de dyno bank gehad?
Mijne (GEN3) is dit weekend geweest maar heb de grafiek nog niet binnen. :)

Ben benieuwd!
 
Terug
Bovenaan Onderaan