KTM Super Duke 1290 -Deel 4- Unleash the Beast!!!

342 betaald voor Pirelli Rosso IV, vorige week, klantenprijs, niet inkoop.
Bridgestone, geen idee, waarom zou je Bridgestone willen?
 
Dit is een prijs voor enkel de banden (dus zonder montage, ze sturen namelijk op).

Ik besef mee ook zeker dat de schoorsteen er moet roken. Ik zou een nieuwe achterband bij de motor krijgen (gratis), als onderdeel van de koop. Deze was niet op voorraad en dus kon ik later als alternatief een set banden tegen inkoopprijs krijgen (dit staat zelfs beschreven in de koopovereenkomst). Dan wil ik uit principe ook daadwerkelijk de inkoopprijs betalen.
Nieuwe achterband gemonteerd gratis lijkt me een waarde hebben van zo'n €175.

En nu zou je als ze een beetje meewerken een nieuwe set gemonteerd krijgen, maar betaal je €300 "inkoopprijs"?

Ik zou me lichtelijk genaaid voelen ;)

Weet je wat je het beste kan doen denk ik?
Zeg maar tegen ze: je had een nieuwe achterband beloofd, leg die er maar gratis op. En voor een nieuwe voorband inclusief montage betaal ik je €150. Punt.
 
Ter indicatie voor mijn BMW (190 ipv 200 achterband) kreeg in 07-2020 het volgende aanbod van een dealer hier in Twente:
Een set S22 kost € 310 ex montage, montage set € 70

Uiteindelijk niet gedaan, ik was opzoek naar een band die zij niet konden leveren (Michelin Power RS+) om geen hele nieuwe set te hoeven kopen (had nog een prima Power RS+ voorband). Online kon in de betreffende banden wel en tevens veel goedkoper vinden (Oponeo). Dit heb ik gedaan en waren snel geleverd met recente DOT code.

Vervolgens heb ik de banden door de dealer laten monteren, je betaald dan wel de hoofdprijs voor montage maar was alsnog goedkoper uit dan hun aanbod en met de band die ik wou hebben.

Ik denk dat 320 euro geen gekke prijs is voor een dealer die de banden inkoopt bij een vaste leverancier (op internet zullen ze altijd goedkoper te vinden zijn). Of het ook daadwerkelijk hun inkoop is blijft gissen..
 
Ter indicatie voor mijn BMW (190 ipv 200 achterband) kreeg in 07-2020 het volgende aanbod van een dealer hier in Twente:
Een set S22 kost € 310 ex montage, montage set € 70

Uiteindelijk niet gedaan, ik was opzoek naar een band die zij niet konden leveren (Michelin Power RS+) om geen hele nieuwe set te hoeven kopen (had nog een prima Power RS+ voorband). Online kon in de betreffende banden wel en tevens veel goedkoper vinden (Oponeo). Dit heb ik gedaan en waren snel geleverd met recente DOT code.

Vervolgens heb ik de banden door de dealer laten monteren, je betaald dan wel de hoofdprijs voor montage maar was alsnog goedkoper uit dan hun aanbod en met de band die ik wou hebben.

Ik denk dat 320 euro geen gekke prijs is voor een dealer die de banden inkoopt bij een vaste leverancier (op internet zullen ze altijd goedkoper te vinden zijn). Of het ook daadwerkelijk hun inkoop is blijft gissen..
€380 zit ook wel aan de bovengrens hoor, vind ik erg duur.
 
Als ik zo snel kijk dan kost een S22 voorband ~125 euro en de achterband ~170 euro, bij elkaar --> 290 bij een goedkope online bandenboer.
Dit betreft de goedkoopste optie, heb je meer haast dan komen er nog een paar tientjes bij en kom je toch wel heel dicht bij de prijs van de dealer, ik denk dus dat ze er weinig tot geen winst op maken.
 
voor een setje pirelli betaal ik via int: ongeveer 298 en dan balanceer en leg ik ze zelf erop .

dus de prijs van hun is nog niet zo slecht met montage, zoveel marge hebben ze denk ik ook niet ,en die schoorsteen moet ook roken daar.......
Welke Pirelli?
Zijn toch wel een stuk duurder geworden cker de Rosso corsa.
 
2018 alweer...... , daarvoor komt nu de diablo rosso 4 in de plaats , en de ( weer een nieuwe )diablo rosso 4 corsa
2 uitvoeringen dus . een met silca (regen) en een zonder puur zomer

de 2 blijft ook gewoon verkrijgbaar
 
2018 alweer...... , daarvoor komt nu de diablo rosso 4 in de plaats , en de ( weer een nieuwe )diablo rosso 4 corsa
2 uitvoeringen dus . een met silca (regen) en een zonder puur zomer

de 2 blijft ook gewoon verkrijgbaar
Zoooo.. duidelijk bij Pirelli.
Je moet het even door hebben |(
 
800_product-positioning.png


Ik zou dan denk ik toch voor de Rosso IV gaan (dus zonder Corsa) als ik Pirelli zou willen.

Denk dat ik echter gewoon weer voor een nieuwe set S22 ga :)
 
Zou nog wel eens zo'n Rosso (de normale, Corsa hoeft voor mij ) willen proberen. Ooit de Angel GT (eerste variant) op mijn Suzuki gehad maar dat was niets voor mij.

Nu de S22 en die bevalt mij heel goed!
 
Ik heb zelf in 2018 de Pirelli Rosso 3's onder mijn Aprilia gehad, zeer fijne banden al vond ik wel dat ze relatief snel slijten.

Grootste nadelen voor mij waren:
* Slecht verkrijgbaar bij dealers hier in de buurt, bijna alle dealers hier in de buurt lijken een voorkeur voor Bridgestone te hebben. Als ze al Pirelli's konden leveren dan was het voor de hoofdprijs, dus zelf online besteld en laten monteren.
* Prijs, ze waren minder gunstig geprijsd dan de Bridgestone of Michelin banden destijds (ook online).

Als je de Pirelli Rosso 4's overweegt zou ik ook eens kijken naar de alternatieven:
* Bridgestone S22
* Metzeler Sportec M9RR (Onderdeel Pirelli Group) en goede reviews
* Michelin Power 5

Zelf heb ik nu een setje S22's onder de SDR liggen maar nog te weinig kilometers gemaakt om echt goed te kunnen oordelen (1200) over slijtage, grip is in ieder geval prima. Ook heb ik een set Michelin Pilot Power's gehad onder de BMW en vond ze zeer prettig maar slijtage was hoog (zelf onder die 4cil met minder koppel vergeleken met de SDR).
 
Bekijk bijlage 1715018

Ik zou dan denk ik toch voor de Rosso IV gaan (dus zonder Corsa) als ik Pirelli zou willen.

Denk dat ik echter gewoon weer voor een nieuwe set S22 ga :)

Ik heb nu 2200km met de S22 gereden, daarvoor 5000 met de rosso IV. Ik vind ze beiden heerlijk en vertouwd rijden, bij de rosso had ik wat meer het gevoel de bocht in te vallen, de S22 stuurt neutraler. Ik vind ze beiden heerlijk, mijn keuze zou puur op prijs gebaseerd worden de volgende keer.
 
Ik rijdt met de Metzeler Sportec M9RR onder mijn SDR, prima band met veel grip.
Hoeveel km doen jullie trouwens met een achterband?
 
Ik heb nu 2200km met de S22 gereden, daarvoor 5000 met de rosso IV. Ik vind ze beiden heerlijk en vertouwd rijden, bij de rosso had ik wat meer het gevoel de bocht in te vallen, de S22 stuurt neutraler. Ik vind ze beiden heerlijk, mijn keuze zou puur op prijs gebaseerd worden de volgende keer.
Komende van de Angel GT banden, moest ik in het begin ook er ff aan wennen dat je de motor met S22 banden bestwel met wat meer gewicht de bocht in mag forceren. Eenmaal op één oor echter voelt zo verschrikkelijk vertrouwd aan. Super stabiel en plakken :Y

Toen ik er eenmaal aan gewend was vond ik dat wat lomper de bocht in smijten juist wel lekker. En je kunt ook naar hartelust (met beleid) door blijven remmen tot aan de apex, dat vind ik ook heel fijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan