KTM Super Duke 1290 -Deel 4- Unleash the Beast!!!

Als je nu een roadlok koopt is die ART4 goedgekeurd. Ik heb er zelf ook eentje, vind ze echt ideaal. Wat vind je er precies eng aan als ik vragen mag?
Het ging mij niet om de anti-diefstal veiligheid. Ik zou mij eerder zorgen maken dat ie los komt en je voorwiel blokkeert bijvoorbeeld ;)
 
Ik heb een abus detecto voor een meijer. Maakt geluid als je hem vergeet, heeft me ook al eens gered. Moet hem wel in mijn jaszak steken, maar dat is bij mij geen probleem
 
Ik doe de sleutels van mijn motor in het opberg tasje van het schijfrem slot, heb de motor altijd op alarm staan dus heb de sleutels toch nodig.
 
Nog 1 om het af te leren :p

291982912_5037441063032535_7179098218605789074_n.jpg
 
voorlopig ben ik ff stil…. ze ligt al op de speciale afdeling .

2 hands bakje 10 k gelopen onderweg
 

Bijlagen

  • 5B76705F-04A4-4869-A746-EDF84C6F4EB3.jpeg
    5B76705F-04A4-4869-A746-EDF84C6F4EB3.jpeg
    223,9 KB · Weergaven: 89
Laatst bewerkt:
Sinds afgelopen zaterdag de gelukkig eigenaar van deze Gen3 na 3 jaar op een 990 SD te hebben gereden. Nog steeds wel gek met de 990 SD maar de 1290 is zijn tijd toch wel ver vooruit. Knappe generatie kloof 2011 990 SD & 2021 1290SD.

Zal binnenkort nog wat meer foto's posten, de AR is eronderuit en rijd nu even met de OEM demper. Aankomende zaterdag komt de Akra Slip On erop.
e5e96627-c11c-43ad-b9a4-54b0c24dca15.jpg
 
En een dikke smt, paar mooie fietsen op de foto. Gefeliciteerd!
Thanks! SMT is van mn pa :) blijft in mijn ogen ook een ontzettend fijne motor, hij is ondertussen aan het rondkijken voor een 1290 GT, afgelopen vrijdag op een 2019 GT maar die kreeg onderweg mankementen.
 
  • Leuk
Waarderingen: zen
Goede avond The Beast liefhebbers, ik heb een korte vraag.
Ik ga in november op voor mijn vol rijbewijs en wil vanaf begin volgend jaar een SDR 1290r gaan halen bouwjaar 2020/2021 is bij dit model het wiebelige in de voorkant verholpen zie dat dit een probleempje is geweest bij de gen 1 / 2? Dit is enige puntje wat me laat twijfelen..
Gr Giovanni
 
Goede avond The Beast liefhebbers, ik heb een korte vraag.
Ik ga in november op voor mijn vol rijbewijs en wil vanaf begin volgend jaar een SDR 1290r gaan halen bouwjaar 2020/2021 is bij dit model het wiebelige in de voorkant verholpen zie dat dit een probleempje is geweest bij de gen 1 / 2? Dit is enige puntje wat me laat twijfelen..
Gr Giovanni
Wiebelige? Waar heb je het over? :?
 
8)7:X

Je hebt nog niet je vol rijbewijs, wil binnen een half jaar dé motor kopen die 'the beast' wordt genoemd, en maakt je zorgen over 'het wiebelige in de voorkant'?

Nou, het kàn perfect goed gaan.
Ik rijd ondertussen al 7 jaar motor en ja wil de 1290r gaan halen indd, lees je heel goed👍🏻
 
Mjah ik begrijp zijn reactie wel hoor. Als je schrijft dat je pas in de toekomst vol mag rijden en dan al naar beast kijkt, roept dat vraagtekens op. Die beperkingen zijn niet voor niets, zo'n machine kan je dood zijn. En dan maakt 7 jaar op een xt in je achtertuin rijden het verschil niet. En je reactie laat vooral blijken dat je mentaal ook nog niet volgroeit bent, dus ik zou nog even wachten.
 
De 1290 is zo ongeveer hét bruutste wat er is.

En ja, ook ik ben ooit van m'n 2017 GT getankslapperd op autostrade.
 
Heb hiervoor 2 jaar op een z900 110pk + gereden en ging helemaal top, dus weet niet waar jij een xt uithaalt maar stelde volgensmij een redelijk normale vraag over ervaringen en ik hoor hier alleen maar afgunstige reacties en reacties over ervaring ,ben opgegroeid in de motorcrosssport en vanaf mn 20ste gelijk gaan motorrijden op de weg indd met het a2 rijbewijs, valt goed te doen tot +- 100/125pk met 2 terugvoer kits maar een superduke 1290r krijg je gewoon op geen enkele manier op a2 rijbewijs vandaar nu genoodzaakt om vol rijbewijs te halen.
Maar heb al spijt dat ik hier een vraag gesteld heb, heb net speciaal een account aangemaakt omdat het me leek dat hier redelijke en hulpzame mensen bijzaten maar mezelf flink in vergist…
 
Tsja of het nou een 1290SDR is of een Royal Enfield Bullet...als ik alle internet fudlore moet geloven kan ik beter met de metro gaan.
In die 7 jaar motorrijden is het nooit opgevallen dat er over iedere motor gezeurd wordt op YT?
Beetje relativerings- en incasserings-vermogen kan geen kwaad zeker als je een KTM wil kopen...allemaal onbetrouwbare rommel 8-)

Ik ben blij dat ik ben gaan motorrijden toen er nog geen internet was, was allemaal veel veiliger.:P
 
Doe voor de gein eens zoeken op YouTube naar "speed wobble". Ik zie voor tig verschillende motoren dergelijke filmpjes.

Denk je nu werkelijk dat een merk als KTM (of welk serieus merk dan ook) een motor op de markt zou brengen die pertinent last heeft van speed wobbles wanneer je het gas een keertje opentrekt?

Als je daar continu last van hebt, heeft iemand je vering-setup vernaggeld.


Overigens denk ik dat je met 7 jaar rijervaring en een leeftijd van 27 prima een SD R kunt halen. Als je je kop er maar een beetje bij houdt en niet té gek doet. Vooral niet op laten naaien door anderen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan