KTM Super Duke 1290 -Deel 4- Unleash the Beast!!!

Rem en koppeling heb andere beluchting geloof ik.
Rempotje achter rem zou technisch wel kunnen maar zal niet voor niets wat groter zijn. Zal met uitzetten/krimpen en wat reserve bij een lekje te maken hebben schat ik.
 
Rem en koppeling heb andere beluchting geloof ik.
Rempotje achter rem zou technisch wel kunnen maar zal niet voor niets wat groter zijn. Zal met uitzetten/krimpen en wat reserve bij een lekje te maken hebben schat ik.
enige reden dat die zo groot is is tegen het koken van de vloeistof , maar de meeste circuit fietsen of racers hebben een klein potje.
niks met de ontluchting te maken.
 
2020 is here
 

Bijlagen

  • FB_IMG_1572950224887.jpg
    FB_IMG_1572950224887.jpg
    77,8 KB · Weergaven: 20
  • FB_IMG_1572950214772.jpg
    FB_IMG_1572950214772.jpg
    116,2 KB · Weergaven: 21
  • FB_IMG_1572950216707.jpg
    FB_IMG_1572950216707.jpg
    41,6 KB · Weergaven: 19
  • FB_IMG_1572950218651.jpg
    FB_IMG_1572950218651.jpg
    55,1 KB · Weergaven: 18
  • FB_IMG_1572950220662.jpg
    FB_IMG_1572950220662.jpg
    47,9 KB · Weergaven: 15
  • FB_IMG_1572950223057.jpg
    FB_IMG_1572950223057.jpg
    88,5 KB · Weergaven: 12
Tank/airbox ziet er wel enorm groot uit, voor de rest geslaagd, mooie 5 spaaks wielen helaas weer niet oranje.
 
Remblokken slijten en nivo gaat lager om nog GEGARANDEERED voldoende over te houden maken ze de rempotjes wat groter.
Koppeling is altijd hetzelfde.

2020 KTM : grotere tank met minder inhoud is dus een grotere en stillere airbox.
Niet lelijk maar vindt mijn 2018 mooier.
 
Enige dat mooier is geworden zijn de wielen en de uitlaatdemper, verder is hij er niet op vooruit gegaan wat mij betreft 🤐
 
Het is weer effe wennen. De wielen vind ik persoonlijk minder... Ook het frame van de eerste generaties SDR's vind ik mooier. Maar ik wil niet zeiken, is zeker een mooie motor. Ben benieuwd hoe ie er in het echt uitziet. 😉
De koning is dood, lang leve de koning!
 
Laatst bewerkt:
Het is niet echt een verbetering. Wielen zijn mooi maar zo zwart. De zwarte uitvoering vind ik wel de mooiste van de 2 trouwens met dat oranje frame.
Ik zou em wel eens in het echt willen zien, is toch weer anders dan op een plaatje.

Maaaar de mooiste 1290 aller tijden is een witte 2017-2018 _O-
 
Ik denk dat ik hem ook in levende lijve moet zien, geen 200 pk+, maar zelf ook niet verwacht. Benieuwd of ze met het volgende model weer aan de pk race willen meedoen.
 
De 890R is ook een toffe fiets zeg.. leuke opvolger voor de 990SM van mijn vrouw. 121 pk bij 166 kg
 
Remblokken slijten en nivo gaat lager om nog GEGARANDEERED voldoende over te houden maken ze de rempotjes wat groter.
Koppeling is altijd hetzelfde.

2020 KTM : grotere tank met minder inhoud is dus een grotere en stillere airbox.
Niet lelijk maar vindt mijn 2018 mooier.

Er zit meer dan genoeg vloeistof in om er nog wel 4 remklauwen met glad af versleten blokken op aan te sluiten haha.



Wat betreft de 018
Overal ben ik niet overtuigd. Ik vind mijn eigen fiets mooier,

De uitlaat is gaaf, de achterkant is eigenlijk ook best wel tof. De remmerij, vering en de PROLINK zijn hele goeie stappen.

Waar ik minder fan van ben is het setje wielen. Erg open en saai. Het hoge plastic gehalte om de tank heen.
Het display lijkt helemaal niet tot zijn recht te komen. ( beetje ipad op een fiets stuur)
De knoppen op het stuur doen me een beetje denken aan een playstation controller .

Eind conclusie .. Ik moet hem maar eens in t echt bekijken :D
 
Vanuit deze hoek vind ik hem idd mooi. Uitlaat is ook netjes (en met een prijs van €1300 voor een Akra slip-on maar goed ook :P ) Vind de wielen prima hoe minder spaken er zijn om vuil te worden hoe beter, die ouwe 3 spaaks wielen die vroeger op ieder Jap zaten zijn eigenlijk nog het beste:+.
 
Het is niet echt een verbetering. Wielen zijn mooi maar zo zwart. De zwarte uitvoering vind ik wel de mooiste van de 2 trouwens met dat oranje frame.
Ik zou em wel eens in het echt willen zien, is toch weer anders dan op een plaatje.

Maaaar de mooiste 1290 aller tijden is een witte 2017-2018 _O-
Zo zie je maar........ ik kocht een witte 2017..... puur voor het zwarte frame.... en er vervolgens een zwarte van gemaakt omdat ik hem in wit niet mooi vindt.
Smaken verschillen
 
Alleen slip-on demper...maar dat levert 0 extra, is alleen voor de looks
Hier hetzelfde en nog wat looks acc.
Net weer 5 dagen in Valencia en omgeving gereden en niet met samengeknepen billen dat je bang moet zijn om je bike te laten staan.
Ook bij de vorige zat er alles op maar waarschijnlijk ben ik nu wat wijzer geworden en kan ik bij een eventuele controle in het buitenland gewoon door rijden.
 
Voor de liefhebbers:
die graag wat high res fotos hebben voor wallpapers van t prototype ( vind je daar tussen t mapje bestanden)
of die gewoon graag meer superduke willen zien ,
Ik ben 1 van de beheerders van de facebook groep : Superduke 1290 BE/NL
Jullie zijn uiteraad van harte welkom
 
Ik heb de motor niet bij de hand. Kan iemand me vertellen of er op de 2nd gen 1290 een stekker zit om je druppellader rechtstreeks op aan te sluiten?
 
Ik heb de motor niet bij de hand. Kan iemand me vertellen of er op de 2nd gen 1290 een stekker zit om je druppellader rechtstreeks op aan te sluiten?
Nee dit zit er niet,
Er zijn ook relatief veel div stekkers voor druppelladers.
Ik heb er zelf 1 gemaakt en onder het zadel geplaatst.
 
Nee dit zit er niet,
Er zijn ook relatief veel div stekkers voor druppelladers.
Ik heb er zelf 1 gemaakt en onder het zadel geplaatst.

Klopt, alleen er zijn nogal wat motoren met een sigaaraansteker- of hella (bmw) aansluiting en dan kun je die gebruiken om de accu op te laden, wel canbus lader gebruiken.
Maar ja natuurlijk geen aansluiting op een Superduke van rond de 20 ruggen :')
 
Terug
Bovenaan Onderaan