KTM Super Duke 1290 -Deel 4- Unleash the Beast!!!

Ja inderdaad, dat waren wij. Heel mooi weer gehad, alleen die laatste dag vanaf de lunch regen naar Innsbruck, we wilden nog een pas pakken maar die hebben we maar overgeslagen.

Hoe zag jullie reis er uit?
Wij zijn 13 dagen op pad geweest, 5200km gereden. O.a. dolomieten en groot deel van de Alpen in Oostenrijk/Zwitserland gehad.. Die zaterdag was wel de dag met het slechtste weer, verder af en toe een buitje gehad. De laatste paar dagen van de rit waren bloedheet, dat was wat minder om vanuit de vogezen naar huis te rijden.

De SDR1290 is de perfecte fiets zo voor in de bergen :]:}
 
yessss!!! krijg deze week mijn Austin rs22 binnen.... betreft alleen decat i.v.m. budget

het lijkt mij mooi om de originele headers te polijsten. heeft iemand hier ervaring mee? gewoon beginnen met korrel 1000? of zit er nog een soort van lak op??
 
yessss!!! krijg deze week mijn Austin rs22 binnen.... betreft alleen decat i.v.m. budget

het lijkt mij mooi om de originele headers te polijsten. heeft iemand hier ervaring mee? gewoon beginnen met korrel 1000? of zit er nog een soort van lak op??
Ben bang dat je wel problemen met het geluid gaat krijgen!
 
De SDR1290 is de perfecte fiets zo voor in de bergen :]:}

Zeker! De SDR rijdt ook heel goed in z'n 1 (vergeleken bij de aan/uit schakelaar van een Tracer) en neem krappe haarspeldbochten hierdoor in z'n 1. Doen jullie dat ook?

Andere vraag; heeft iemand wel eens overwogen om Sport/Tour banden te monteren op z'n SDR? Ik rij veel woon/werk wat maar 22km is. Daarnaast wat tripjes naar de Eiffel en eigenlijk nooit op het circuit (in sept overigens wel weer een keertje op Lelystad). Sport/Tour banden doen het beter in de regen, worden sneller warm en hebben bij enigszins normaal rijden ook grip genoeg. Of is dit niet aan te raden ivm het vermogen van de Duke?
 
Kijks uns naar de bandjes onder de gt , liggen ze ook onder , dus zou moeten kunnen.

Zijn er zat kwa keuze, in dat segment
 
yessss!!! krijg deze week mijn Austin rs22 binnen.... betreft alleen decat i.v.m. budget

het lijkt mij mooi om de originele headers te polijsten. heeft iemand hier ervaring mee? gewoon beginnen met korrel 1000? of zit er nog een soort van lak op??
Daar gaat me een tering herrie uitkomen ! ben benieuwd post mr filmpie

Volges mij is het roestvast ,en kun je hem met roest verijderaar voor rvs mooi krijgen , maar hoe lang ...........
 
Zeker! De SDR rijdt ook heel goed in z'n 1 (vergeleken bij de aan/uit schakelaar van een Tracer) en neem krappe haarspeldbochten hierdoor in z'n 1. Doen jullie dat ook?

Andere vraag; heeft iemand wel eens overwogen om Sport/Tour banden te monteren op z'n SDR? Ik rij veel woon/werk wat maar 22km is. Daarnaast wat tripjes naar de Eiffel en eigenlijk nooit op het circuit (in sept overigens wel weer een keertje op Lelystad). Sport/Tour banden doen het beter in de regen, worden sneller warm en hebben bij enigszins normaal rijden ook grip genoeg. Of is dit niet aan te raden ivm het vermogen van de Duke?
Wat betreft de krappe haarspeld bochten.
Ik heb onlangs de vertanding aangepast.... het achtertandwiel 2 tanden groter.
En een nieuw langere ketting gemonteerd.
Het achterwiel zover mogelijk naar achter gesteld en de rij hoogte achter op dezelfde hoogt gehouden.
Hierdoor kan ik bijna alle haardspelden in de 2e versnelling rijden........ de acceleratie is hierdoor nog heftiger.
En er is echt niemand die dit kan bijhouden.
 
Zeker! De SDR rijdt ook heel goed in z'n 1 (vergeleken bij de aan/uit schakelaar van een Tracer) en neem krappe haarspeldbochten hierdoor in z'n 1. Doen jullie dat ook?

Andere vraag; heeft iemand wel eens overwogen om Sport/Tour banden te monteren op z'n SDR? Ik rij veel woon/werk wat maar 22km is. Daarnaast wat tripjes naar de Eiffel en eigenlijk nooit op het circuit (in sept overigens wel weer een keertje op Lelystad). Sport/Tour banden doen het beter in de regen, worden sneller warm en hebben bij enigszins normaal rijden ook grip genoeg. Of is dit niet aan te raden ivm het vermogen van de Duke?

Krappe haarspelden in z'n 1, maar als 't ff kan dan in z'n 2, dat trekt net ff wat harder weg ;-)

Heb er nu de Pirelli Angel GT2 onder liggen, voorheen de GT1 gehad en daarvoor een paar sets Metzeler M7RR. De Metzelers vond ik fijne banden maar gaan niet lang mee. De Angel GT's vallen me 100% mee, gaan langer mee en bieden meer dan genoeg grip voor mij in diverse omstandigheden. Ik heb een hekel om op vakantie banden te moeten wisselen dus wil het liefste een set die >7k km mee gaat, dat lukt de GT's aardig.
 
Krappe haarspelden in z'n 1, maar als 't ff kan dan in z'n 2, dat trekt net ff wat harder weg ;-)

Heb er nu de Pirelli Angel GT2 onder liggen, voorheen de GT1 gehad en daarvoor een paar sets Metzeler M7RR. De Metzelers vond ik fijne banden maar gaan niet lang mee. De Angel GT's vallen me 100% mee, gaan langer mee en bieden meer dan genoeg grip voor mij in diverse omstandigheden. Ik heb een hekel om op vakantie banden te moeten wisselen dus wil het liefste een set die >7k km mee gaat, dat lukt de GT's aardig.
Wij zetten de brommers op de aanhanger en nemen reserve banden mee.
Na een dag of 5 knallen zijn de zijkantjes dur wel vanaf.
 

Bijlagen

  • 20190628_193032.jpg
    20190628_193032.jpg
    169 KB · Weergaven: 33
iemand interesse in een verstelbare wp stuurdemper? zit momenteel onder mijn 2015 model.... 4000 km oud 275 euro

heb ook nog een set lsl verstelbare voetsteunen met mechanisme te koop ... 4000 km 275 euro (gebruiksporen door plat te gaan door de bocht)
1406616
 
Net reverse shift setje gemonteerd (of gp shift) maar in Nederland omgekeerd schakelen.
Ben geen racer maar mijn brein vindt dat logischer.
Op de verpakking staat “ alleen voor de optionele PP schakelset” maar past ook gewoon op de standaard set.
Het is maar dat je het weet ;)

To do :
- dashboard kapje monteren, zit nog in de post. Vindt de vliegen vangende achterzijde vh dashboard wel erg kaal.
- duo PP zitje kopen. Waar? Nog geen dealer voor onderhoud gekozen. Omgeving Eindhoven.
- ultimate addons iPhone houder monteren en voeding maken ( besteld) gebruik hem als navi
- pro-Oiler monteren, heb ik nog liggen van vorige appie.
Thats it! Weinig toe te voegen, rijdt goed .

Edit : nog vergeten , de handvatverwarming. Patronen inzet stuur lijmen.

Mocht ik toch geld over hebben : setje PVM wielen. Vindt de standaard niet zo geweldig. (Was gesmeede OZ van aprilia en Ducati marchesini gewend)
 
Laatst bewerkt:
Er staan geen KTM stekkers bij toch? Denk niet dat ze passen dan.

Recent heb ik deze besteld bij Mpartz: Adapterkabel knipperlicht KTM | mPartz.nl


die was ik nog niet tegengekomen 8)7, ook maar ineens bestellen dan, pinkers zijn ook onderweg ;)

zal het maar ineens nog eens laten weten, moesten er mensen zijn die het ook willen doen, heb nu enkel aan de achterkant "flow pinkers" geinstalleerd, voorkant volgt nog, maar blijf regelmatig foutmeldingen krijgen, is gewoon wegklikken, en de pinkers functioneren, maar toch...
 
nu dat ik er nog eens mee bezig ben zal het toch solderen worden, de weerstandjes die op de originele pinkers zitten moeten ook worden overgezet op de nieuwe B|
 
1407338

mijn rs22 vandaag binnen gekregen (komt van een gen2 af) ... helaas zonder montagehandleiding.... hij sluit niet mooi aan. wie heeft er ook een rs22 en wil even een foto maken van hoe deze gemonteerd zit??? bvd!! er zit toch geen verschil tussen gen 1 en gen 2 uitlaatjes??:P
 

Bijlagen

  • 15624213769088109406266409828520.jpg
    15624213769088109406266409828520.jpg
    133,4 KB · Weergaven: 30
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan