KTM Super Duke 1290 -Deel 4- Unleash the Beast!!!

Vrijdag word ik gebeld met de details over de 1290 superduke RR limited edition. Ben benieuwd! Hopelijk meer dan alleen power parts erop geplakt.

Komende wintermaanden zoeken naar een custom uitlaat oplossing, die akra '20 kan echt niet. Misschien akra 2nd gen met custom bochten zodat hij niet voor het achterwiel zit.
Ben ook wel benieuwd hoe dat er uit ziet ik heb nu de special edition van 2016
Ik vind die speciale editions heel mooi
 
Special ....ectr... meestal uitgaande modellen , opgeleukt met van al om er vanaf te raken rijdt er niet minder om natuurlijk maar let op de centjes !
 
Ik zie vooral specials (niet per se ktm) waarop ze het hele powerpart boekje hebben geplakt. Dat kan ik zelf ook wel los uitzoeken. Ik hoop op gave kleurstelling of iets customs.. we gaan het meemaken. Ik verwacht voor de oranje-blauwe '20 versie te gaan met alle voor mij interessante powerparts erop.
 
Gisteren mijn radiator er maar af gehaald , had van lekkage - witte vlekken langs de zijkant . Lijkt er op dat de vorige eigenaar aan het beunen is geweest , zat vol met 2k lijm . Morgen deze wegbrengen om te kijken of ze deze kunnen repareren .
 

Bijlagen

  • FEB60FC2-9875-4065-84A4-CA3954837FDC.jpeg
    FEB60FC2-9875-4065-84A4-CA3954837FDC.jpeg
    1,5 MB · Weergaven: 23
Special ....ectr... meestal uitgaande modellen , opgeleukt met van al om er vanaf te raken rijdt er niet minder om natuurlijk maar let op de centjes !
Daar lijkt het inderdaad meer op............ het 3.0 is tot en met 2021 vanwege de Euronormen gehomologeerd.
Daarna zal er toch wel iets moeten gaan gebeuren in de vorm van een V4 ???????
 
zo vers in ,t vet en wr rustig opbouwen
 

Bijlagen

  • 9D48AE02-2682-4E44-8B7B-83811BC4098B.jpeg
    9D48AE02-2682-4E44-8B7B-83811BC4098B.jpeg
    1,3 MB · Weergaven: 24
  • E6B1628F-5DD3-4A2E-8626-E8219A6E24C1.jpeg
    E6B1628F-5DD3-4A2E-8626-E8219A6E24C1.jpeg
    1,2 MB · Weergaven: 23
  • 9251EAA7-B502-447B-8FBF-F334EDAF2CD1.jpeg
    9251EAA7-B502-447B-8FBF-F334EDAF2CD1.jpeg
    1,3 MB · Weergaven: 24
Zojuist teruggebeld door de dealer. De RR gaat rond de 30K kosten en is alleen limited vanwege kleurstelling. En uiteraard het hele power part boekje erop gemonteerd. Zonde.

Gaat huidige blok ('21?) niet al voldoen aan euro5? Of moet er per se een heel nieuw blok in. Ik heb er geen verstand van
 
Was te verwachten....valt buiten wat PP spul weinig te verbeteren zonder er de MotoGP V4 in te hangen of het ding volledig straat illegaal te maken.

Blok is Euro5, KTM had alleen de elektronica nog niet klaar voor 2020.
 
  • Leuk
Waarderingen: zen
Helaas is deze rad niet meer te redden , volgens de monteur te dun om te alu lassen , dus maar via Bart een nieuwe geregeld , hopelijk heb ik deze volgende week binnen en zijn er nog een paar mooie dagen om te rijden .
Al sinds mijn motor vakantie afgelopen september ( zwarte woud ) niet meer gereden , begin nu serieus ontwenning verschijnselen te ontwikkelen .
 
Ja herkenbaar, laat mr wr lente komen !

-Iemand die van zijn orginele demper afwil / ruilen ....de mijne is zonder de db killer en netjes verwijderd . zgan 2016 met stof erop
 
Helaas is deze rad niet meer te redden , volgens de monteur te dun om te alu lassen , dus maar via Bart een nieuwe geregeld , hopelijk heb ik deze volgende week binnen en zijn er nog een paar mooie dagen om te rijden .
Al sinds mijn motor vakantie afgelopen september ( zwarte woud ) niet meer gereden , begin nu serieus ontwenning verschijnselen te ontwikkelen .



Zie deze video voor een uitleg en oplossing voor scheurende radiator problemen. Bekend knelpunt van de SDR.
 
Ja herkenbaar, laat mr wr lente komen !

-Iemand die van zijn orginele demper afwil / ruilen ....de mijne is zonder de db killer en netjes verwijderd . zgan 2016 met stof erop
Ik heb nog ergens op zolder een nagelnieuwe originele demper van mijn SDGT modeljaar 2017 liggen.
 
Ja herkenbaar, laat mr wr lente komen !

-Iemand die van zijn orginele demper afwil / ruilen ....de mijne is zonder de db killer en netjes verwijderd . zgan 2016 met stof erop


Heb ook nog zo goed als niet gebruikte einddemper liggen van 2019 model...
Vervangen door een zwarte mivv carbon geval
 


Zie deze video voor een uitleg en oplossing voor scheurende radiator problemen. Bekend knelpunt van de SDR.



Zie deze video voor een uitleg en oplossing voor scheurende radiator problemen. Bekend knelpunt van de SDR.
Ja , ik heb het filmpje gezien , zal allemaal wel kloppen dus zodra ik een andere radiator heb kijken of ik de montage van de tank kan aanpassen .
Misschien iets opvullen met rubber of iets .
Vind het wel een slechte zaak als ik eerlijk mag zijn , motor is nou niet echt goedkoop maar goed , weer een les geleerd - ik koop nooit meer een gebruikte motor , dan maar wat meer uitgeven dat je wat meer garantie/zekerheid heb .
 
Vandaag was een geweldige dag om te rijden. Niet te koud en droog. Uitstekende dag voor de motor. Handvatverwarming op medium en gaaaaan.

Dus lekker een rondje Lekdijk gedaan. Wheelie getrokken in z'n 4. Wat is de SDR toch geweldig. Niet één andere motor die ik ooit heb gereden heeft een smile per mile gehalte hoger dan bij de Superduke. Effe een rondje doen en je onderweg misdragen terwijl je je suf lacht in je helm. Is dat niet wat motorrijden hoort te zijn?
 
heeft er iemand een niet-originele batterij in zijn 1290 zitten? Mijne heeft 's morgens problemen met starten, nu het 's nachts een beetje frisser is. zelfs al is de batterij de avond ervoor helemaal opgeladen (optimate) en heeft hij in een (onverwarmde) garage gestaan. Zou de batterij al op 2 jaar versleten zijn? zou er wel een straffere in willen laten steken (als die er zijn), maar dan moet ik wel weten wat ik moet gaan zoeken :)
 
Jup, ik heb een lithium accu van Shorai erin zitten. Bekend puntje van lithium accu's is dat de koude startkracht (bijv na een nachtje buitenstaan) belabberd is. De SDR heeft een bom aan electronica en twee mega cilinders met behoorlijke compressie. Daar gaat een lithium accu dus flink wat moeite mee hebben wanneer hij onder z'n ideale werktemperatuur zit. Wat betreft de originele accu, de Yuasa die er normaal in zit geeft wel vaker problemen. Mijne was van de ene op de andere dag ineens morsdood. Krijg je hem dus ook niet van stuurslot af -O-

Na 2 jaar versleten zou kunnen. Accu's zijn moeilijk voorspelbaar.
 
heeft er iemand een niet-originele batterij in zijn 1290 zitten? Mijne heeft 's morgens problemen met starten, nu het 's nachts een beetje frisser is. zelfs al is de batterij de avond ervoor helemaal opgeladen (optimate) en heeft hij in een (onverwarmde) garage gestaan. Zou de batterij al op 2 jaar versleten zijn? zou er wel een straffere in willen laten steken (als die er zijn), maar dan moet ik wel weten wat ik moet gaan zoeken :)
Wat voor olie heb je erin zitten?

Het schijnt dat er een 5Wxx olie met een 'Scandinavische spec' is, waardoor de motor bij lage temperaturen makkelijker start omdat de olie dan minder stroperig is.
 
Wat voor olie heb je erin zitten?

Het schijnt dat er een 5Wxx olie met een 'Scandinavische spec' is, waardoor de motor bij lage temperaturen makkelijker start omdat de olie dan minder stroperig is.

Zou ik thuis eens op de papieren moeten zien, maar is altijd dealer onderhouden, nog geen 2 jaar oud
 
Terug
Bovenaan Onderaan