KTM Super Duke 1290 GT : The Beast onder de GT's

Zo, gisteren een Kawa Z750 en mijn motor in een verlengde Transit Custom gezet, nu op naar Oostenrijk :)

We moesten ivm beperkt aantal bevestigingspunten één motor achterstevoren erin duwen, maar staat goed vast. Die inrijklemmen zijn ideaal :)

1399268
 
Laatst bewerkt:
Mijn zuignap blijft net naast de tankdop op de tank toch wel goed vastzitten. Dan film ik net over de snelheidsmeter heen door de ruit, perfect :)

Overigens heb ik de dBkiller toch weer een klein beetje rondom afgeschuurd waardoor ik 'm er nu wel in kon tikken zonder geweld. Waarschijnlijk krijg ik 'm er nu ook wel weer uit als ik dat wil.

Helemaal klaar nu voor de vakantie. Vrijdagochtend vertrekken we naar Kötschach-Mauthen, Oostenrijk *O*
Vandaag eerste dag van de vakantie al aardig wat kilometers gemaakt :)

Helaas tot de conclusie gekomen dat ik nog steeds meer vibratie in de motor heb dan voorheen. Het lijkt me heel erg sterk dat het aan de uitlaat ligt, want die is weer origineel qua dBkiller. Het enige dat nu dus anders is dan voorheen zijn de veringupdate en de nieuwe Angel GT1 banden. Begin nu dus te vermoeden dat de wielen misschien niet helemaal goed gebalanceerd zijn. Twijfel echter nog, omdat het vooral trilt onder belasting (dus gas geven) en minder wanneer ik de koppeling intrek. Iemand nog een idee wat het zijn kan?
 
Vandaag eerste dag van de vakantie al aardig wat kilometers gemaakt :)

Helaas tot de conclusie gekomen dat ik nog steeds meer vibratie in de motor heb dan voorheen. Het lijkt me heel erg sterk dat het aan de uitlaat ligt, want die is weer origineel qua dBkiller. Het enige dat nu dus anders is dan voorheen zijn de veringupdate en de nieuwe Angel GT1 banden. Begin nu dus te vermoeden dat de wielen misschien niet helemaal goed gebalanceerd zijn. Twijfel echter nog, omdat het vooral trilt onder belasting (dus gas geven) en minder wanneer ik de koppeling intrek. Iemand nog een idee wat het zijn kan?
Maar je hebt wel liggen klooien met die DB-killer, dus afsluiten waar het moet doet die niet meer, dus de tegendruk in je uitlaat is anders...
Ik begrijp ook nog steeds niet dat je een uitlaat van een SD gaat bewerken, volgens mij één van de luidste "standaard" uitlaten op de markt.
Ik heb ook he-le-maal niks met die luide uitlaten, te asociaal !
 
Maar je hebt wel liggen klooien met die DB-killer, dus afsluiten waar het moet doet die niet meer, dus de tegendruk in je uitlaat is anders...
Ik begrijp ook nog steeds niet dat je een uitlaat van een SD gaat bewerken, volgens mij één van de luidste "standaard" uitlaten op de markt.
Ik heb ook he-le-maal niks met die luide uitlaten, te asociaal !
Heb helaas m'n originele demper niet meegenomen om het helemaal uit te sluiten, maar er zit nu weer gewoon een originele passende dBkiller in, dus lijkt me sterk dat het daaraan ligt.

Bovendien, dan zou het ook op moeten treden als je de dB-killer verwijderd en dat lijkt me ook zeer onwaarschijnlijk.
 
Laatst bewerkt:
Zou het misschien kunnen dat de fueling niet helemaal lekker staat omdat de dBkiller eruit is geweest en dat ie daardoor meer vibreert? :?
 
Zo dat merk je, stuurt nu wel erg makkelijk in (voorvork doorgestoken, de rest had ik al gedaan)

Mijn setup:

Pirelli Angel GTII
Stuur risers maximaal vooruit en het stuur zelf 1 graad naar voren gedraaid
Vering 2.0 Street
Load 1 pers+bagage
Voorvork bijna 4 ringen zichtbaar (12,5 mm)
Gas Sport

Lekker speels nu.

1400062
 
Laatst bewerkt:
Bij ome Ali deze besteld in 22mm uitvoering
Past om je subframe
Ideaal voor als je geen koffers bij hebt
 
Zo dat merk je, stuurt nu wel erg makkelijk in (voorvork doorgestoken, de rest had ik al gedaan)

Mijn setup:

Pirelli Angel GTII
Stuur risers maximaal vooruit en het stuur zelf 1 graad naar voren gedraaid
Vering 2.0 Street
Load 1 pers+bagage
Voorvork bijna 4 ringen zichtbaar (12,5 mm)
Gas Sport

Lekker speels nu.

Bekijk bijlage 1400062
Klinkt goed 👍
Heb je dan niet wat minder supermotard gevoel en wat meer druk op de polsen of valt dat wel mee?
 
Zo dat merk je, stuurt nu wel erg makkelijk in (voorvork doorgestoken, de rest had ik al gedaan)

Mijn setup:

Pirelli Angel GTII
Stuur risers maximaal vooruit en het stuur zelf 1 graad naar voren gedraaid
Vering 2.0 Street
Load 1 pers+bagage
Voorvork bijna 4 ringen zichtbaar (12,5 mm)
Gas Sport

Lekker speels nu.

Bekijk bijlage 1400062

Een deel hiervan stond voor morgen ook op de planning. (Stuur naar voren zetten, gasstand staat altijd al op sport tenzij wolkbreuk, vering staat 90% op Street)

Checkvraag: welke zaken los je hiermee voor jezelf op?

Klinkt goed 👍
Heb je dan niet wat minder supermotard gevoel en wat meer druk op de polsen of valt dat wel mee?

Ik ben zelf bang om het ' flik-flakken' moeilijker te maken.
Tegelijk los je het onderstuur hiermee wellicht wel op....

Daarom hink ik ook wat op twee gedachten, ben ervan overtuigd dat je ook positieve zaken minder positief gaat maken. En ja, de mindere punten zal je op deze manier wat kunnen maskeren of zelfs counteren. In dubio dus.
 
Terug
Bovenaan Onderaan