KTM Super Duke 1290 GT : The Beast onder de GT's

Jow mannen, verschillende van jullie hebben ondertussen andere remblokken gemonteerd en daar al flink wat mee gereden, niet ?
Kunnen jullie in het kort de opgedane ervaring hiermee effe schetsen ? Thnx.
En heeft er ondertussen al iemand zo'n Angel GT2 opgereden ?
 
Vandaag achterband lek gereden.

Komende week wordt er een setje MPR5 gemonteerd. September de Pyreneeën in, en dan kan ik (hopelijk) een review van de band geven.
 
Jow mannen, verschillende van jullie hebben ondertussen andere remblokken gemonteerd en daar al flink wat mee gereden, niet ?
Kunnen jullie in het kort de opgedane ervaring hiermee effe schetsen ? Thnx.
En heeft er ondertussen al iemand zo'n Angel GT2 opgereden ?

Ik heb de rode Brembo SA en vind het een hele verbetering, meer bite. (ik vond de OEM's echt waardeloos)

Angel GT2 nu 3700 Km eronder, 3000 Km Zwartewoud en 700 Km duo Dolomieten, sturen iets zwaarder/trager in als de Angel GT1 maar daarna met de voorvork iets doorgestoken voor mij nu perfect, snel insturen en mega stabiel en houd heel goed de gekozen lijn met weinig oprichtmoment bij remmen.

Geen regen gehad maar volgens de reviews zou dit de beste regenband in het segment moeten zijn.

Gaan lig. langer mee als de GT1
 
Laatst bewerkt:
Eergisteren de pirelli Rosso 3 laten monteren, das een hele verbetering dan de angel gt's. Maandag gaan we de rempomp vervangen voor een brembo rcs corsa corta, koppelingspomp ook voor een brembo rcs, arrow demper erop, tail tide van r&g, en ik ga toch kijken of we de voorvering kunnen aanpassen.... Naar mid corner en dan full lean zit een heel eng onstabiel stukje in de vering waardoor je m niet kan planten in 't midden van de bocht.

Meer nieuws volgt nog... (en misschien is een keer een rondje fotoos...)
 
Eergisteren de pirelli Rosso 3 laten monteren, das een hele verbetering dan de angel gt's. Maandag gaan we de rempomp vervangen voor een brembo rcs corsa corta, koppelingspomp ook voor een brembo rcs, arrow demper erop, tail tide van r&g, en ik ga toch kijken of we de voorvering kunnen aanpassen.... Naar mid corner en dan full lean zit een heel eng onstabiel stukje in de vering waardoor je m niet kan planten in 't midden van de bocht.

Meer nieuws volgt nog... (en misschien is een keer een rondje fotoos...)

Benieuwd naar de wijzigingen.... en benieuwd naar de uitleg, hoe kan er een onstabiel stukje in de vering zitten afhankelijk van een lean angle? (geen kritiek, maar een vraag)
 
  • Leuk
Waarderingen: NapO
Benieuwd naar de wijzigingen.... en benieuwd naar de uitleg, hoe kan er een onstabiel stukje in de vering zitten afhankelijk van een lean angle? (geen kritiek, maar een vraag)
Ok, hoe ga ik dat eenvoudig uitleggen....

- als je remt veert je vork van boven naar beneden....(als je max zou remmen mag je ongeveer 1 cm vrijhouden. (met je tierip) bij de 1290gt is dat meer dan 2cm. dat duidt er op de dat veervoorspanning niet goed is. das 1.
- de demping voor in het algemeen op de rebound is erg plakkerig, dus bij uit acceleren gaat de vork te langzaam uit.
- compressie van de voorkant is goed (zowel is road als sport).

ok, probleem, bij het aankomen van de bocht stuur je in, in het midden van de bocht wil de motor je als het ware de bocht uit drukken en daardoor zakt je vering in snap je?

dat moment van insturen naar midden bocht (mooie race term, mid corner) lijkt het of de vork me even terug duwt om vervolgens wel door te veren....dus ik heb geen vertrouwen op de voorkant ik wil een consistent gevoel hebben van boven in tot onderin....Ik kan er wel omheen rijden en dat is trail braken de bocht in dan zit de vork al diep dan gaat het wel, maarja ik ga niet over maximaal erin, das vragen om ongelukken.

ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel..... 8)7
 
  • Leuk
Waarderingen: msxx
Ok, hoe ga ik dat eenvoudig uitleggen....

- als je remt veert je vork van boven naar beneden....(als je max zou remmen mag je ongeveer 1 cm vrijhouden. (met je tierip) bij de 1290gt is dat meer dan 2cm. dat duidt er op de dat veervoorspanning niet goed is. das 1.
- de demping voor in het algemeen op de rebound is erg plakkerig, dus bij uit acceleren gaat de vork te langzaam uit.
- compressie van de voorkant is goed (zowel is road als sport).

ok, probleem, bij het aankomen van de bocht stuur je in, in het midden van de bocht wil de motor je als het ware de bocht uit drukken en daardoor zakt je vering in snap je?

dat moment van insturen naar midden bocht (mooie race term, mid corner) lijkt het of de vork me even terug duwt om vervolgens wel door te veren....dus ik heb geen vertrouwen op de voorkant ik wil een consistent gevoel hebben van boven in tot onderin....Ik kan er wel omheen rijden en dat is trail braken de bocht in dan zit de vork al diep dan gaat het wel, maarja ik ga niet over maximaal erin, das vragen om ongelukken.

ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel..... 8)7
Ik vind de uitgaande slag en ook de compressie net veel te weinig gedempt in alles buiten sport, en ook daar op het randje.

En heb helemaal geen last met insturen. Als ik van mn duc kom merk ik wel dat de gt nadrukkelijk op het gas de bocht om moet, maar de duc is dan ook een echte voortrein motor.
 
  • Leuk
Waarderingen: NapO
Echt super ook die Duitse snelweg om de hoek;)

Maar van wat ik zie is die wobble nu dus volledig verdwenen? Dat is voor mij een reden om ook dat ding aan te schaffen namelijk!
klopt alle onrust is uit t stuur weg.
voor straat gebruik ik van open 12 clicks naar rechts. voor echt hak werk zet ik m 15 clicks.
 
Waarom stuur je eigenlijk zo extreem vroeg de bocht in? Of doe je dat om de witte lijn te vermijden?
omdat ik over de vluchtstrook die bochten pak, daar is het asfalt en heel goed, en er ligt geen olie op de weg. en t was de eerste keer dat ik mn rondje reed. Dus ook nog vrij vroeg aangeremd... (we reden jaren geleden dit rondje als de befaamde TT akermaat... ;)
 
Iemand die een handleiding heeft voor de zijkoffers? Het gaat over het slotmechanisme, ik kan een set koffers overnemen maar vraag me af hoe om te gaan met de sloten? Schijnen te ' programmeren' te zijn, maar waar moet je op letten en heb je de sleutel (waarvoor hij geprogrammeerd is) nodig om de sloten eruit te kunnen halen?
 
Iemand die een handleiding heeft voor de zijkoffers? Het gaat over het slotmechanisme, ik kan een set koffers overnemen maar vraag me af hoe om te gaan met de sloten? Schijnen te ' programmeren' te zijn, maar waar moet je op letten en heb je de sleutel (waarvoor hij geprogrammeerd is) nodig om de sloten eruit te kunnen halen?

:t
 

Bijlagen

  • GT case set.pdf
    461,9 KB · Weergaven: 22
  • Leuk
Waarderingen: msxx
Je hebt er een speciaal tooltje voor nodig, dacht ik bij de dealer gezien te hebben.
 
  • Leuk
Waarderingen: msxx
Terug
Bovenaan Onderaan