Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ben het met je eens hoor, ik spreek ook altijd van tevoren een prijs af. Bijvoorbeeld voor banden, daar valt icm onderhoud best wat vanaf te halen.Die kostprijs voor die banden... dat weet je toch als je bij een dealer banden laat vervangen zonder verdere afspraken over de prijs? En daar wordt dus ook een uur (65 euro?) geteld voor het monteren van die banden. Kostprijs dus ongeveer 450 euro voor een set banden. Is niet ongebruikelijk op basis van adviesprijs...
De prijsvechters doen dat voor 290-320 euro
Dan kost die beurt nog 400 euro, inclusief een set remblokken tegen adviesprijs. Lijkt mij een heel normale prijs en geen 150 euro te duur.
Op de banden en remblokken kan je serieus besparen, dat is een keuze...
vraag wil graag handkappen op de GT monteren liefst oranje zwart , zouden de happen welke aangeboden worden voor de 1290 S of R ook op de GT passen ?
Neen, die passen niet zomaar.vraag wil graag handkappen op de GT monteren liefst oranje zwart , zouden de happen welke aangeboden worden voor de 1290 S of R ook op de GT passen ?
Tandwielen en ketting vandaag vervangen, deze set heeft er 30.000 Km onder gezeten en ziet er nog verbazingwekkend goed uit alleen gesmeerd met de OSCO icm. Kroon XS100 kettingzaagolie.
Bekijk bijlage 1555329
Neen, die passen niet zomaar.
Je kan ze afzagen en dan met mijn custom beugeltjes monteren.
Werkt verbazend goed bij vallen, kan ik helaas uit ondervinding bevestigen.
Die kostprijs voor die banden... dat weet je toch als je bij een dealer banden laat vervangen zonder verdere afspraken over de prijs? En daar wordt dus ook een uur (65 euro?) geteld voor het monteren van die banden. Kostprijs dus ongeveer 450 euro voor een set banden. Is niet ongebruikelijk op basis van adviesprijs...
De prijsvechters doen dat voor 290-320 euro
Dan kost die beurt nog 400 euro, inclusief een set remblokken tegen adviesprijs. Lijkt mij een heel normale prijs en geen 150 euro te duur.
Op de banden en remblokken kan je serieus besparen, dat is een keuze...
Er staat in die PDF wel met * of ** aangegeven of kleppen checken/stellen inclusief is, maar bij de 1290 SDGT hebben ze die asteriksjes er niet bij gezethmm 238 minuten voor de 30k beurt. Lijkt me erg weinig met kleppen stellen, want dit was toch heel veel werk?
Als het bij mij was dan zou ik die dealer eens op dit lijstje van KTM wijzen en vragen waarom zij bijna 2 keer zoveel tijd nodig hebben.We praten over 4 uur. Dat zou gewoon te doen moeten zijn, zeker als er niets gesteld moest worden.
Bij mijn klant is 7 uur in rekening gebracht.
Sinds ik dat ding nieuw heb(2018), heb ik last van uitvallen bij stoplichten. In het begin kwam het vaker voor en daarna weer een tijdje niet. Het uitvallen gebeurd eigenlijk alleen bij stoplichten. Net wanneer ik wil optrekken dan poef, motor uit en dashboard reset zich.'reguliere uitvallen'?
Accu moet ruim boven de 12V staan. 13.2-14.8V is dacht ik wat opgegeven is.
Als het dashboard reset, is dat omdat de batterijspanning te laag is. (onder 10V dacht ik)
Bij (door)starten met al een zwakke batterij gebeurt dat snel.
Een dikke twin met hoge compressie trekt nu eenmaal veel stroom bij het starten.
Ik denk aan 2 dingen:
- indien motor koud (weinig waarschijnlijk na snelweg): verkeerde olie? Bij rijden bij koude temperaturen (onder 10°C), vraag je dealer de olie die gespecifieerd wordt voor scandinavië in de motor te kappen, ipv de standaard benelux spec. Klinkt dwaas, heeft mijn koudweerstartproblemen opgelost, dealer doet het nu standaard bij de winterrijders.
- vaak voorgehad met m'n cagiva raptor, nog niet met de 1290 GT: batterijpool losgetrild / geoxideerd?
Sinds ik dat ding nieuw heb(2018), heb ik last van uitvallen bij stoplichten. In het begin kwam het vaker voor en daarna weer een tijdje niet. Het uitvallen gebeurd eigenlijk alleen bij stoplichten. Net wanneer ik wil optrekken dan poef, motor uit en dashboard reset zich.
Ik verdenk weer de sensor van mijn koppeling die mogelijk slecht contact maakt.
De spanning van 12V was nadat hij uitviel. Met een lopende motor is het 13.8. De fabrieksaccu is al na een half jaartje al vervangen door een nieuwe dus die kwaal is ook al verholpen.
Dit probleem verdoet zich niet tijdens het rijden.
Er zit inderdaad stroop als olie in. Laatste beurt was nog geen maand geleden en hebben ze er weer 15w50 in gegooid.
Ik heb geen problemen meer met een koude start gehad nadat mijn accu eind 2018 was vervangen