KTM Super Duke 1290 GT : The Beast onder de GT's

Gewoon uit nieuwsgierigheid, doen jullie de zijkoffers onder het rijden altijd op slot ?

Met andere woorden is er een gevaar dat zij openspringen onder het rijden met belading wanneer deze niet afgesloten zijn ?
Ik heb al eens een openvallend zijkoffer gehad, was mijn eigen fout, achteloos dichtgeslagen na koffiestop. Resultaat corona-thermosjes aan gruzelementen. Daarom doe ik ze nu wel altijd op slot, gewoon als check dat ik ze goed heb dicht gedaan, je kan ze immers niet op slot doen als ze niet goed dicht zijn . 20200509_163406_resized.jpg
 
Ik heb al eens een openvallend zijkoffer gehad, was mijn eigen fout, achteloos dichtgeslagen na koffiestop. Resultaat corona-thermosjes aan gruzelementen. Daarom doe ik ze nu wel altijd op slot, gewoon als check dat ik ze goed heb dicht gedaan, je kan ze immers niet op slot doen als ze niet goed dicht zijn .Bekijk bijlage 1582684
De eerste blikschade in 2020...
Schuld van corona, want daardoor was er geen koffie te krijgen😆
 
Laatst de motor nog even stationair warm gedraaid in de garage, mooi om te zien hoe warm de uitlaatspruitstukken worden na een minuut of 5.
 

Bijlagen

  • 20210108_184135.jpg
    20210108_184135.jpg
    96,1 KB · Weergaven: 16
  • 20210108_184149.jpg
    20210108_184149.jpg
    107,3 KB · Weergaven: 12
Vorig jaar alarm gekocht (110 euro) in UK vanwege komende invoer rechten. Is hetzelfde als de originele van KTM, plug en play.
Enige nadeel was dat je onder de zadel en de kruis moest losmaken. Contact van de plughouder zat namelijk vast.

Alleen van de week bij het monteren en demonteren moeite met zwarte afdichtdoppen op de frame. Zoek nu andere doppen of mooie afdichtingen.
De doppen zijn goed ingestopt. Bij de eerste klein beetje lakschade. Daarna heb de rest gaatje erin gemaakt en eruit getrokken anders zichtbare beschadiging van de lak van de frame.

Weet iemand andere manier om die fatsoenlijk er uit te halen.
 
Laatst de motor nog even stationair warm gedraaid in de garage, mooi om te zien hoe warm de uitlaatspruitstukken worden na een minuut of 5.

Ziet er gezellig uit , wat extra sfeerverlichting .
Maar of het nou zo gezond is zonder koeling.....🤔
 
De olie en water waren nog niet op bedrijfstemperatuur. Puur de hitte van de uitlaatspuitstukken die in het donker gingen opgloeien. Maar was ook wel wat verrast. 🧐Tijdens het rijden zal het wel flink gekoeld worden door rijwind.
 
Ik had echt de mijne beter vorig jaar verkocht he.. Door Corona geen 5000 km gereden.

Mocht er iemand een 2017 model met handkappen en volledige kofferset willen, 55K km, gebruikte staat maar correct onderhouden en technisch gewoon goed, ik zou er graag nog €8000 voor hebben...

img_20200315_113654-jpg.1474084

img_20200315_113639-jpg.1474085

img_20200315_113617-jpg.1474086
 
Ik had echt de mijne beter vorig jaar verkocht he.. Door Corona geen 5000 km gereden.

Mocht er iemand een 2017 model met handkappen en volledige kofferset willen, 55K km, gebruikte staat maar correct onderhouden en technisch gewoon goed, ik zou er graag nog €8000 voor hebben...

img_20200315_113654-jpg.1474084

img_20200315_113639-jpg.1474085

img_20200315_113617-jpg.1474086
Gewoon inruilen op een nieuwe straks? :)

Overigens rijd ik sowieso meestal maar max 10k per jaar, afgelopen jaar vooral wat minder gereden ivm verhuizing, ook maar 6k ofzo. Zaten gelukkig wel zo'n 2.000 heerlijke kilometers in de Alpen bij :)
 
Laatst bewerkt:
Gewoon inruilen op een nieuwe straks? :)

Overigens rijd ik sowieso meestal maar max 10k per jaar, afgelopen jaar vooral wat minder gereden ivm verhuizing, ook maar 6k ofzo. Zaten gelukkig wel zo'n 2.000 heerlijke kilometers in de Alpen bij :)
Neen, ik wil geen nieuwe KTM.
De opvolger staat al klaar. ;-)
 
Oef, net 1250 euro mogen aftikken voor een grote beurt met nieuwe ketting/kettingwielen en slave koppelings cilinder. Doet altijd even pijn maarja om dat te verzachten heb ik een austing racing besteld. Helaas komt daar ws wel nog invoerkosten en btw op.
 
Waar heb je dit gelezen, nieuwe Super Adventure wist ik wel maar de GT..... ?
Volgens mij gaat het om een nieuwe 1290 SA.
Toen ik afgelopen september mijn nieuwe KTM SD GT kocht heb ik specifiek gevraagd of er geen nieuwe zou komen in 2021. Dat was na navraag door de dealer niet het geval.
Of het is dus de 1290 SA, of ik moet na de 26ste een gesprek met de dealer aangaan 😃.
 
Oef, net 1250 euro mogen aftikken voor een grote beurt met nieuwe ketting/kettingwielen en slave koppelings cilinder. Doet altijd even pijn maarja om dat te verzachten heb ik een austing racing besteld. Helaas komt daar ws wel nog invoerkosten en btw op.
Welk model heb je gekozen?
Ik zit ook aan een austin racing te denken als ik mijn remus en bos verkocht heb
 
V3 250mm homologated zwart met oranje tip en etched logo. Dit is de stilste variant aangezien ik ook veel in Duitsland rij.
Koste nu 400 euro maarja daar komen dus nog die invoerkosten bij neem ik aan
 
Volgens mij gaat het om een nieuwe 1290 SA.
Toen ik afgelopen september mijn nieuwe KTM SD GT kocht heb ik specifiek gevraagd of er geen nieuwe zou komen in 2021. Dat was na navraag door de dealer niet het geval.
Of het is dus de 1290 SA, of ik moet na de 26ste een gesprek met de dealer aangaan 😃.
Maar de huidige GT is toch euro 4? En die mogen niet meer verkocht worden dit jaar. Dus ik hoopte stiekem toch ook op een nieuwe GT dit jaar.
 
Terug
Bovenaan Onderaan