KTM Super Duke 1290 GT : The Beast onder de GT's

Niet wat ik er af hebt gehaald, wel wat ik heb overgehouden 9,5cm tot buitenkant.
Dus als je er iets in steekt met omgebogen haakje en dan terug trekt tot uiteinde uitlaat dat is 9,5cm, versmalling zit er dus nog in.
Klinkt niet harder maar wel donkerder.
 
Volgens mij heb je idd weinig keus 😂
Ik had gisteren nog een mailtje gestuurd naar AR, met de vraag of het wel degelijk klopt dat ik met deze demper legaal mag rijden.
Hieronder het antwoord dat reeds vandaag kwam :
Hello ..,
I hope you are doing well and staying safe during these difficult times.
You are correct the V3 250mm exhaust you have is EU approved, road legal, homologated exhaust and I have attached the matching paperwork to this email.Once you receive this please confirm it matches the E number etched onto the side of the exhaust.

I hope this helps and let us know if we can be of further assistance.
Best wishes,
Liam
Customer Relations
 
Ik heb de Mivv Delta Race .
Heel mooi pijpje voor weinig geld .
Mooi afgewerkt ook en montage stelt niks voor.
Het geluid is redelijk ingetogen, beetje donkerder.
Had de DB killer ook nog wat ingekort, maar dat scheelde nauwelijks.

Goed tevreden mee !
Dankjewel. Klinkt hoopvol ;-)
 
En zo'n akrapovic van de GT? Geeft dat veel verschil qua geluid?
Ik heb alleen de demper en dat geeft een net iets zwaardere brom. Zonder db killer vind ik het eigenlijk net iets te. Het staat met name een heel stuk beter dan de originele dempen. Zal later nog even een foto posten.
 
Iedere keer als ik bier ga halen in de garage lonkt de KTM - nog even wachten tot maart ofzo, lente, mooier weer (en geen of minimaal strooizout op de weg)
5722D510-680C-4DAB-82DE-B7281E882315.jpeg
2CA4099C-28BC-462B-8141-7DD8FDD77274.jpeg
E5FCE373-9063-459A-ABBA-BE00729C1A1A.jpeg
 
Vanuit de randstad kan ik dromen van zo'n garage. Ik mag nu blij zijn met een postzegeltuintje waar mijn GT zit onder een hoes en mijn circuitmotor :P
 
Ken je die weekenden? Zonnetje schijnt. Vogeltjes hoor je. Zoontje die bij oma slaapt. We gaan lekker rijden! En dan krijg je hiermee te maken.
 
Ken je die weekenden? Zonnetje schijnt. Vogeltjes hoor je. Zoontje die bij oma slaapt. We gaan lekker rijden! En dan krijg je hiermee te maken.

Vreselijk!! Ik wilde vrijdag de KTM starten en toen wilde die ook niet aan slaan. Na een nachtje aan de druppellader was het starten en lopen.
 
Overigens is mijn oog ook gevallen op een Arrow Race Tech alu black demper. Mooie demper ook wel voor een nette prijs.
 
Verkeerde olie allicht, bij deze temperaturen moet je lichtere olie hebben. Scandinavische spec.
 
Heren.. Ik heb hier een hele winter mee geworsteld.
Voor mij geen discussie: voor starten onder de 10°C heeft de GT andere olie nodig.
 
Heren.. Ik heb hier een hele winter mee geworsteld.
Voor mij geen discussie: voor starten onder de 10°C heeft de GT andere olie nodig.
Hier ben ik het mee eens. Ze trappen er gewoon stroop in. Ook als ik de motor nu even van de standaard haal terwijl hij koud is dan zie ik de oliepeil nog op dezelfde plek staan :')
Wat ook kut is dat als je accu maar net iets te lage spanning heeft dat hij dan gewoon niet eens de startmotor aan laat slaat. De accu die ik er in heb zitten is net aan 2 jaar oud.

Mijn 1290 GT heeft in december stilgestaan en had de accu gedemonteerd en aan een acculader gehangen. Eergisteren startte hij wel wel, maar de dag erna zoals je in het filmpje ziet weer niet. Terwijl er toch echt een km of 40 mee gereden is.
Het kan niets anders zijn dan de olie. Ook voor vorig jaar in deze dagen ging ik iedere dag op de motor naar kantoor. Had ik ook wel eens momenten dat hij moeilijk ging starten in de ochtenden omdat de motor buiten slaapt.

Nou is het wel tig keer voorgekomen, maar wat voor dunnere olie moet hier in dan?
 
Daar sta je dan lekker aangekleed helemaal zin erin
Motor buiten start dat ding niet zo herkenbaar .......

Olie is een dingetje heb er 15 w inzitten , best dik in kou
Moet wel zeggen na het kleppen stellen start un stuk btr nu !
 
KTM heeft twee specificaties: scandinavië en de rest.
Ik gebruik(te, voor corona) mijn motor dagelijks, ook in de winter en heb echt gevloekt op de GT de eerste winter.
Dealer kwam er niet aan uit.. Batterijen gewisseld, geen oplossing.
KTM zelf gebeld, antwoord: onder de 10° moet de motor onze scandinavië spec olie hebben (5W40 ipv 10W50).
Best de KTM gespecificeerde motorex, niet iets anders wat je dealer makkelijk (lees: goedkoop) kan hebben (ze hebben me een 5L bus opgestuurd).
Ik dacht niet dat dat verschil zou maken, maar ik heb sindsdien nooit meer startproblemen gehad.
De 'zomer'olie wordt te stroperig bij lage temperaturen, en de startmotor krijgt de boel gewoon niet snel genoeg rond.

De 5W40 mag er ook gewoon voor de zomer inblijven, trouwens...
 
Terug
Bovenaan Onderaan