KTM Super Duke 1290 GT : The Beast onder de GT's

Net kreeg ik de nieuwe Moto 73 binnen.
Daar staat iemand in onder de rubriek “ marathonmotor “ :
Een KTM 1290 Superduke GT….( goh, waar ken ik die van …)
98.535 km gedraaid en geen noemenswaardige probleempjes.
Motor is van 2017; eerste model dus.

reparaties:
25.000 km : een achterframe vervangen onder garantie.
60.000 km : een batterijtje van de bandenspanningssensor vervangen….
74.500 km : brandstofniveau sensor vervangen.

Weet je; soms kan ik het gedoe wat er anderen soms mee beleven of meemaken steeds lastiger geloven…
Zelf heb ik nu met de mijne een maagdelijke 11.000 km,s gedraaid en nog niks gehad, nada…
Mooi stuk in Moto 73. 👌.
Top om te lezen.
 

Bijlagen

  • 16686155757317966433369516509922.jpg
    16686155757317966433369516509922.jpg
    202,2 KB · Weergaven: 51
De Shoei x-spirit is natuurlijk wel een echte racehelm en niet ontwikkeld voor de straat en om stil te zijn.
Maar juist als het warm is wel wat meer ventilatie. Ik zelf zou niet anders meer willen. Het is even wachten op de opvolger van de X-Spirit 3. Almost in the shop.
 
Maar juist als het warm is wel wat meer ventilatie. Ik zelf zou niet anders meer willen. Het is even wachten op de opvolger van de X-Spirit 3. Almost in the shop.
Dat is waar. Zo zie je maar, iedereen zijn eigen voorkeuren en wensen. Ik heb met de NXR2 een helm gevonden die goed zit (icm shoei fitting), er sportief uitziet, goede ventilatie heeft, uitsparingen heeft voor de luidsprekers (hebben niet alle helmen) en een mooi kleuren design die goed bij de motor past. *O*
 
Mijn probleem met de nieuwe Shoei helmen is dat ze nu die ingebouwde Sena headset hebben specifiek voor die reeks die is uitgebracht. Als je een ander universeel headset wilt monteren dan gaat dat moeizaam heb ik begrepen. De vraag is of de nieuwe helmen die daarna uitkomen of die nog steeds compatibel zijn.

Mijn intercom heeft namelijk een langere levensduur dan mijn helmen. Heb nu een GT Air(2019) met een oude Scala Rider Q3(2017) die imiddels kuren begint te vertonen.
 
Ik rij ook met een NXR (zie afbeelding), op alle gebied, (pasvorm, stil, ventilatie) toch 1 van mijn betere, zoniet beste helm tot hiertoe.
bij de NXR 2 vind ik deze wel vet
 

Bijlagen

  • none_b37aaea723d17fc363328cf838cfa88d_b37aaea_985e949.jpg
    none_b37aaea723d17fc363328cf838cfa88d_b37aaea_985e949.jpg
    58,9 KB · Weergaven: 12
Mijn probleem met de nieuwe Shoei helmen is dat ze nu die ingebouwde Sena headset hebben specifiek voor die reeks die is uitgebracht. Als je een ander universeel headset wilt monteren dan gaat dat moeizaam heb ik begrepen. De vraag is of de nieuwe helmen die daarna uitkomen of die nog steeds compatibel zijn.

Mijn intercom heeft namelijk een langere levensduur dan mijn helmen. Heb nu een GT Air(2019) met een oude Scala Rider Q3(2017) die imiddels kuren begint te vertonen.
Zolang er gewoon een ronde uitsparing voor de speakers is moet zo'n beetje elk systeem passen :)

P.S.
Ze hadden beter kunnen samenwerken met Cardo denk ik. Althans in Nederland wordt Cardo volgens mij het meest gebruikt.
 
Mijn probleem met de nieuwe Shoei helmen is dat ze nu die ingebouwde Sena headset hebben specifiek voor die reeks die is uitgebracht. Als je een ander universeel headset wilt monteren dan gaat dat moeizaam heb ik begrepen. De vraag is of de nieuwe helmen die daarna uitkomen of die nog steeds compatibel zijn.

Mijn intercom heeft namelijk een langere levensduur dan mijn helmen. Heb nu een GT Air(2019) met een oude Scala Rider Q3(2017) die imiddels kuren begint te vertonen.
Ik heb de nieuwe NXR 2 in combinatie met de Cardo. Was prima in te bouwen.
 
Ik heb deze sinds 2 maanden inclusief donker vizier. En heb de Cardo ingebouwd.
 

Bijlagen

  • c8.66.a9.H1SHOEINXR2PROLOGUEorangeschwarz217558.jpg
    c8.66.a9.H1SHOEINXR2PROLOGUEorangeschwarz217558.jpg
    151,6 KB · Weergaven: 14
Heb je ook foto's ervan? Zat die uitsparing van de positie waar die Sena in moet komen niet in de weg?
Zag ooit een filmpje van iemand die de bluetooth unit meer naar achteren had gemonteerd.

Heb zelf ook graag een Cardo en het liefst universeel zodat ik die kan overzetten naar een ander helm als dat nodig is.
 
Heb je ook foto's ervan? Zat die uitsparing van de positie waar die Sena in moet komen niet in de weg?
Zag ooit een filmpje van iemand die de bluetooth unit meer naar achteren had gemonteerd.

Heb zelf ook graag een Cardo en het liefst universeel zodat ik die kan overzetten naar een ander helm als dat nodig is.
Bedoel je dat ze voor Sena een extra uitsparing aan de binnenkant hebben gemaakt waar de BT unit in past?
De Cardo unit plak of klem je namelijk aan de buitenkant van de helm, zoals vrijwel alle systemen.
 
Ik heb de Shoei GT Air2 met de ingebouwde Sena SL2 maar ben niet helemaal tevreden over dit setje. Door de vereiste compacte bouw houdt de accu capaciteit niet over. De eerste set hield het pas een dag uit als je steeds maar opnieuw de stekker verbond nadat het lampje van rood naar blauw was veranderd, ofwel na 4 laadsessies achter elkaar werd het pas wat. Die set is nu vervangen onder garantie en doet het nu redelijk. Heb ook nog een Midland BT Next Pro die aan m'n inmiddels stoffige Neotec zit, en die houdt het beduidend langer vol.
En of een ingebouwde set nu zoveel stiller is....
 
Ik had de cardo op m'n gt air 2.
De openingen voor de boxen waren te klein, maar dat is snel opgelost. Unit stond inderdaad verder naar achter.
Was van de cardo zeer tevreden, maar vond de helm echt niets en veel te duur.

Dan maar vakkundig afgeschreven:
USER_SCOPED_TEMP_DATA_MSGR_PHOTO_FOR_UPLOAD_1652523962491_6931187865972166315.jpeg

USER_SCOPED_TEMP_DATA_MSGR_PHOTO_FOR_UPLOAD_1652524098561_6931188436692853314.jpeg
 
Ik had de cardo op m'n gt air 2.
De openingen voor de boxen waren te klein, maar dat is snel opgelost. Unit stond inderdaad verder naar achter.
Was van de cardo zeer tevreden, maar vond de helm echt niets en veel te duur.

Dan maar vakkundig afgeschreven:
Bekijk bijlage 1823420
Bekijk bijlage 1823419
Ja precies dit bedoelde ik dus. Ik vind het wel vervelend dat hij zo ver naar achteren moet staan.
 
Heb je ook foto's ervan? Zat die uitsparing van de positie waar die Sena in moet komen niet in de weg?
Zag ooit een filmpje van iemand die de bluetooth unit meer naar achteren had gemonteerd.

Heb zelf ook graag een Cardo en het liefst universeel zodat ik die kan overzetten naar een ander helm als dat nodig is.
 

Bijlagen

  • IMG_2109.JPG
    IMG_2109.JPG
    315,9 KB · Weergaven: 32
Er zat niks in de weg. Ging prima zo allemaal. Ik moest hem wel plakken en kon niet de 'beugel/plaat' gebruiken.
 
Mijn probleem met de nieuwe Shoei helmen is dat ze nu die ingebouwde Sena headset hebben specifiek voor die reeks die is uitgebracht. Als je een ander universeel headset wilt monteren dan gaat dat moeizaam heb ik begrepen. De vraag is of de nieuwe helmen die daarna uitkomen of die nog steeds compatibel zijn.

Mijn intercom heeft namelijk een langere levensduur dan mijn helmen. Heb nu een GT Air(2019) met een oude Scala Rider Q3(2017) die imiddels kuren begint te vertonen.
Ik heb een neotec 2 met Cardo edge, gaat prima. 3 jaar de ingebouwde sena gebruikt maar kon voor weinig geld upgraden.
 
btw, kunnen er nog packs aan een bestaande motor toegevoegd worden?
zat te denken aan het track pack..
 
Ron was een van de eerste die in dit forum verscheen. Zie #6
Heeft ook wel een leuke blogs.
Ja klopt, heb ik destijds allemaal gelezen toen ik er twee jaar geleden op kwam. Herkende z'n naam in het blad. Uitgebreide revieuws schreef hij altijd 👍
 
Terug
Bovenaan Onderaan