een feit plaatsen over iets waar Verpalen ook geen ervaring mee heeft.
Zitpositie/ergonomie past helaas niet. Zit steeds met de knieën tegen de hoeken van de tank en de zithoek is verre van plezierig. Vond het verrassend omdat de meeste modellen van KTM met wel "passen".
Oh? Ik heb nergens last van. Maar ik ben ook maar 1,85 meter lang. Mogelijk scheelt dat. En ik rijd vaak met de tenen op de steppies. Scheelt misschien ook.
Maar de GT die ik mee had vond ik niet fijn sturen. Niet strak en voelde zoekachtig aan.
Klinkt bekend. Wat voor banden zaten eronder? Standaard zijn het Pirelli Angel GT's. Als er Dunlops onder zitten...da's niks. Om onduidelijke redenen kan de Duke daar niet mee overweg. Ik had er 2500 km een Dunlop Roadsmart III onder en die heb ik eraf laten halen en weer laten vervangen door een frisse set Pirelli's. Dan is er de bandenspanning. Zit die lager dan 2,5 bar voor en 2,9 achter dan gaat het ding zoeken. En dat snap ik dus ook niet. Ik vermoed dat het komt door het enorme koppel van het apparaat. Dat stelt enorme eisen aan de band (stijfheid karkas) en de spanning, blijkbaar.
Vrienden van mij hebben goede ervaringen met Conti SportAttacks.
De angel gt zaten er onder.
Voor 2,7 en achter 2,9 warm
ga het allemaal meemaken.Ik ben 1.83, en ik kan het redelijk voorstellen. De knieën pasten nog wel, maar had niks over.
Tov de adv natuurlijk veel krapper maar dat is logisch.
Maar de GT die ik mee had vond ik niet fijn sturen. Niet strak en voelde zoekachtig aan.
De mijne staat standaard op solo-met-bagage (vering) omdat de motor dan iets meer op z'n neus staat, en dat komt de instuurprecisie ten goede; de achterzijde komt dan een centimeter of 2 omhoog t.o.v. "solo". Demping staat bij mij in "street" of "sport". Met die afstellingen heb ik over stabiliteit niets te klagen. In standje "comfort" is het imo een dweil om mee te rijden, maar dat staat in iets andere bewoordingen ook in het instructieboekje...
Met deze dongle krijg je er een extra veerinstelling bij ("RACE"). Deze instelling is m.i. veruit de beste, ook voor op straat. Ik vind nl COMFORT te zacht idd en SPORT te hard.
Tikfoutje? Want ik neem aan dat een stand RACE de demping nog strakker zet dan de standaard SPORT. Lijkt mij logisch. Wat mij betreft mag die stand SPORT best harder. Ik rijd nu standaard altijd in SPORT.
Wel vreemd: de KTM-shop vermeldt bij de dongle uitsluitend het aanpassen van ABS. Over demping wordt niks geschreven. Als het idd alleen ABS regelt houd ik mijn geld liever in mijn zak. Mijn behoefte aan extra instellingen hier is nul.
Nee geen tikfoutje..de RACE stand vind ik niet strakker dan SPORT. Wel beter/fijner.
Dongle past wel degelijk je mogelijke veerinstellingen aan. Voor de ABS settings hoef je deze inderdaad niet aan te schaffen.
de métzler had ik op de gewone superduke maar op hoge snelheid werd hij instabiel wat ik ook probeerde.Ik herken precies wat je bedoelt qua insturen en vering, dat is mijn ervaring ook.
Met deze dongle krijg je er een extra veerinstelling bij ("RACE"). Deze instelling is m.i. veruit de beste, ook voor op straat. Ik vind nl COMFORT te zacht idd en SPORT te hard.
DONGLE 1290 SUPER DUKE R 14-17/ 1290 SUPER DUKE GT 16-17 | KTM shop.nl, de meest uitgebreide online shop voor KTM onderdelen
Verder heb ik de Pirelli Angel banden ingeruild voor Metzeler M7RR. Je levert wat in qua levensduur maar krijgt er een beter sturende SuperDuke voor terug. Just my 2 cents, het is niet mijn bedoeling de zoveelste banden discussie te starten
Is er een 12 volt aansluiting voor verwarmde handschoenen? Vooral voor de koude wintermaanden.
Behalve een plug (links naast dashboard) bevinden zich onder het dashboard nog 2 voedingsdraden: eentje via contact, eentje continue. handvatverwarming is standaard aanwezig, inclusief standje "grillen", maar...Na veel zoek werk is mijn oog op deze motor gevallen als vervanger van mijn huidige woon werk beest, een diavel strada. Qua vermogen en tractie komt deze overeen. Ik wil nog gaan proefrijden. Het doel is om er het jaar mee door te rijden. Is er een 12 volt aansluiting voor verwarmde handschoenen? Vooral voor de koude wintermaanden.
... er is geen bescherming tegen koude rijwind, en als je daar gevoelig voor bent dan zou je verwarmde handschoenen kunnen prefereren. Voor mij volstaan gevoerde goretex winterhandschoentjes, iig tot minus 15 graden Celsius buientemperatuur, maar dat is heel persoonlijk.Waarom? De SDGT heeft verwarmde handvaten. Heb je de specs op de site van KTM niet gelezen?
das cker gaaf met een paar gt'sGisteren een toertje Zeeland met drie andere GT's gedaan. Da's best leuk, met zo'n zwikkie GT's onderweg. En dan vergelijken natuurlijk. Want iedereen heeft wel wat anders gemodificeerd. Het is hobby tenslotte.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]